Ik heb hier een oude 486 server met 16MB RAM met daarin een D-Link NIC (DE-220CT). Dit is een combi-kaart met daarop een BNC en UTP aansluiting. M.b.v. een diagnostisch proggie gedownload van de site van D-Link heb ik de UTP aanstluiting geselecteerd en de kaartjes gecheckt (3 in totaal). Dit gaat allemaal perfect.
Vervolgens heb ik ze één voor één in de PC gestopt. In m'n andere PC hangt een Realtek RTL8029 PCI NIC (10BaseT). Via een cross-cable aan elkaar gehangen. De LED-jes branden, dus de verbinding is OK. Op beide PC's de diagnostische proggies gestart en de ene als master en de ander als slave ingesteld. Niets.
Volgende geprobeerd: een oude 386 gepakt, daar één van die drie kaartjes ingeprikt, diagnostische software geïnstalleerd en aan de 486 gehangen via de cross-cable. Diagnostische software gestart en het werkt!
Overigens heb ik op de 486 FreeSCO geïnstalleerd staan met de DHCP servertje enabled. Hierop heb ik m'n PC met Realtek NIC (Windows 2000) aangesloten, maar die krijgt géén IP adres toegewezen. Ook krijgt de FreeSCO DHCP-client géén IP adres van m'n kabelexploitant.
Met wat ik hierboven heb beschreven, kan ik de volgende conclusies trekken:
- de D-Link NIC's werken
- de D-Link NIC's werken niet samen met m'n Realtek NIC
- de D-Link NIC's werken niet samen met m'n kabelmodem
=> maken deze NIC's gebruik van een andere UTP standaard dan 10BaseT?
Wie heeft er een verklaring?
Vervolgens heb ik ze één voor één in de PC gestopt. In m'n andere PC hangt een Realtek RTL8029 PCI NIC (10BaseT). Via een cross-cable aan elkaar gehangen. De LED-jes branden, dus de verbinding is OK. Op beide PC's de diagnostische proggies gestart en de ene als master en de ander als slave ingesteld. Niets.
Volgende geprobeerd: een oude 386 gepakt, daar één van die drie kaartjes ingeprikt, diagnostische software geïnstalleerd en aan de 486 gehangen via de cross-cable. Diagnostische software gestart en het werkt!
Overigens heb ik op de 486 FreeSCO geïnstalleerd staan met de DHCP servertje enabled. Hierop heb ik m'n PC met Realtek NIC (Windows 2000) aangesloten, maar die krijgt géén IP adres toegewezen. Ook krijgt de FreeSCO DHCP-client géén IP adres van m'n kabelexploitant.
Met wat ik hierboven heb beschreven, kan ik de volgende conclusies trekken:
- de D-Link NIC's werken
- de D-Link NIC's werken niet samen met m'n Realtek NIC
- de D-Link NIC's werken niet samen met m'n kabelmodem
=> maken deze NIC's gebruik van een andere UTP standaard dan 10BaseT?
Wie heeft er een verklaring?