Toon posts:

maxtor 40gb op P2L97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola, ik heb zojuist en 40Gb maxtor ingebouwd en op een ASUS P2L97 aangesloten. Ik heb de nieuwste bios erop gezet (1009 met >32Gb fix), in fdisk is alles prima, kan 'm gewoon als 40 gieg partitioneren maar in windows 98 ziet ie maar 5 gieg.

Wie weet hoe dat komt......?

Verwijderd

Heb je LBA in de bios aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 15:59 schreef Toverstaf het volgende:
Heb je LBA in de bios aanstaan?
Yep... gewoon autodetectie... LBA staat aan!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Heb gister ook een maxtor 40Gb gekocht
nieuwste bios enzo eropgezet, en hij leek hem te detecteren, maar ik kon er niet goed van booten. Bios toch niet helemaal compatible. Heb ik hem op NORMAL gezet en de heads/cils die op de schijf stonden ingevuld. Bios ziet nu wel maar 8Gb, maar dat maakt niks uit want daar trekt winNT zich niks van aan (XP in mijn geval)

wat je kan doen als je om een of andere reden toch win98 wilt draaien, hetzelfde doen en dan die maxblast software installeren. Bij mij deed maxblast het alleen niet (division error zei ie) maar je kan het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Vage shit is het... ik denk dat ik al weet waar het aan ligt.

Ik heb hem geformatteerd als een 40Gb, dat gaat goed. Maar zodra ik mijn oude schijf met ghost overzet gaat het fout (partition to partition). Hij geeft de 40Gb dan een 5Gb partitie, ondanks het feit dat ik het in ghost goed ingesteld heb....

Maar goed, ik installeer het zooitje wel opnieuw en dan is het volgens mij wel opgelost :)

Thanx!

Verwijderd

Jah, dat kan natuurlijk nooit heh :)
De partitie van een ghost file moet altijd evengroot zijn als de partitie waar je hem naartoe wilt hebben.

Je zou met Pmagic een partitie van 5 gig en 75 gig kunnen maken. Ghost file terug zetten, en partitie van 5 gig weer aan die 75 gig toevoegen.

Maar 'k denk dat een verse install sneller gaat :P

Verwijderd

Topicstarter
niets is minder waar.... ik heb fout gekeken

na het formatteren gaat het al fout... hij zegt te formatteren als 40gb maar hij geeft maar 5 komma nogwat aan....

nu ff maxblast proberen

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen; check toch ff of i op LBA staat. ('k weet het, ben eigenwijs).
Laat hem in de bios autodetecten, en kies voor de optie waar (Y) achter staat.

ff saven, en checken of hij nu wel goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 16:03 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Yep... gewoon autodetectie... LBA staat aan!
Zei ik toch al :P

• azoona
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2009

azoona

Maxtor heeft een utility maxblast genaamd, bij oudere borden kun je deze utility instaleren op je harddisk. Er wordt dan een driver voor het booten van het OS geladen, waardoor je drive (groter dan 30 gig) wel goed te gebruiken is. *D
Pagina: 1