Toon posts:

BIOS dood???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren mijn Celly 633 vervangen door een 800 (100 Mhz FSB). Begonnen met overklokken, lukte vrij aardig. :) Liep makkelijk op 1066 (133 Mhz FSB) :)

Maar de volgende dag kwamen de problemen. :( Hij wilde 's morgens niet meer posten en de bios gaf checksum errors. Ik bios opnieuw flashen en later voltage wat verlaagd. Toen werkte hij weer prima. Kon ook als ik hem helemaal uitgedaan had gewoon opstarten op 1066 Mhz.

Dag daarna (vandaag) wil ie helemaal niet meer posten. :(
Bios resetten heeft ook geen zin, er gebeurd gewoon helemaal niets. De harde schijven starten wel op en zo, maar hij doet verder niets. De speaker gaat ook niet piepen of zo (ik heb hem wel aangesloten).

Ik heb alles er al uitgehaald (geheugen, PCI, harde schijven). Ik heb de processor verwisseld met mijn oude celeron, maar dat mocht ook niet baten.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan echt niemand mij helpen??

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53

Epsilon

gedult is een schone zaak :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
stuur effe mailtje naar dat mainboard fabriekantje die weten wel een oplossing of zoek iemand die het zelfde mainboard heeft en flash hem effe terug >:)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

HDs spinnen wel op, maar is de rest van de voeding nog wel ok?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• _MaLa_
bah mensen met onzin heeft ie nix aan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 16:34 schreef 2Dutch2 het volgende:
HDs spinnen wel op, maar is de rest van de voeding nog wel ok?
Nu je het zegt, de laden van mijn CD-ROM drives gaan niet meer open als hij aan staat. Betekent dat dat de voeding kapot is?

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

probleeeeem

• _MaLa_
ja messchien is voeding het grote probleem probeer andere of haal een nieuwe minimaal 300w

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 17:33 schreef _MaLa_ het volgende:
ja messchien is voeding het grote probleem probeer andere of haal een nieuwe minimaal 300w
In ieder geval bedankt allemaal. Ik ga morgen mijn moederboard even in een andere kast inbouwen om te kijken of hij het nog doet. Dan weet ik in ieder geval dat het aan de voeding ligt.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:39 schreef _kadaver_ het volgende:

[..]

In ieder geval bedankt allemaal. Ik ga morgen mijn moederboard even in een andere kast inbouwen om te kijken of hij het nog doet. Dan weet ik in ieder geval dat het aan de voeding ligt.
Je hoeft het toch niet in een andere kast te bouwen? :? Gewoon een 300watt in je huidige kast zetten! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 19:03 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Je hoeft het toch niet in een andere kast te bouwen? :? Gewoon een 300watt in je huidige kast zetten! ;)
Ok ik heb een andere voeding in mijn kast gestopt, maar er gebeurd nog altijd niets. De hd's spinnen wel op, maar hij post helemaal niet. Net zoals bij mijn andere voeding gaan de cd-laden van mijn CDROM-drives niet open.

Nu weet ik dus niet wat er kapot is. :(

Of zou het toch mijn bios-chipje kunnen zijn? Of is mijn moederboard gewoon kapot? :(

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
misschien ff voltage omlaag kijlen, werkte bij mij tenminste

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 14:08 schreef viper het volgende:
misschien ff voltage omlaag kijlen, werkte bij mij tenminste
Dat gaat niet lukken want ik zie helemaal niets. Gewoon een zwart scherm, de cd-lades krijg ik ook niet meer open. Dus ik kan niet in de bios komen. :(

Ik heb mijn DVD-drive op een andere computer aangesloten en daar gaat ie wel gewoon open. Dus ze zijn niet stuk. :)

Maar het gekke is dat als ik de spanning meet met een multimeter er niets aan de hand lijkt te zijn. Hij geeft gewoon een goede spanning (+5 en +12 v.).

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik weet niet of dat bij jouw mobo ook zo zit, maar mijn mobo (KT7) heeft een jumper om het bios te resetten. Alles staat dan weer standaard. Hiervoor moet je wel alle stroom eraf halen, dus ook het batterijtje er even uit, dacht ik. Staat waarschijnlijk wel in de handleiding.
succes

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Jumpertje omzetten.
Op de powerknop rammen. (ik deed het 3X voor de zekerheid)
...note: er gebeurt niks...
Jumpertjes terugzetten.
Booten.

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Piept ie nog een beetje?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 16:22 schreef razoon het volgende:
Ik weet niet of dat bij jouw mobo ook zo zit, maar mijn mobo (KT7) heeft een jumper om het bios te resetten. Alles staat dan weer standaard. Hiervoor moet je wel alle stroom eraf halen, dus ook het batterijtje er even uit, dacht ik. Staat waarschijnlijk wel in de handleiding.
succes
Sorry voor de late reactie, maar ik woon in Leiden dus dat was feesten de afgelopen dagen (3 octoberrr :))

Nu ontopic:

Ik weet dat jumpertje wel te vinden, maar het helpt alleen niet. Ik heb Abit dinsdag al gemailt maar nog geen reply gehad. :(

Ik heb mijn moederbord aan mijn broer meegegeven. Die heeft ongeveer hetzelfde moederbord. Hij gaat proberen mijn bios opnieuw te flashen.

Ik laat nog wel horen hoe het afloopt. Bedankt in ieder geval.
Pagina: 1