Toon posts:

Problemen met Terratec EWX 24/96

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren de terratec ewx 24/96 gekocht,
nu lukt het me niet om een cdtje af te spelen in de cd-rom.
Het speciale kabeltje dat erbij zat heb ik ook aangesloten (tussen cd-rom en kaart)... weet iemand hier meer van?

En ik heb ook een ander probleem.
Ik wil dus dat als je bijvoorbeeld een mp3 afspeelt, dat je dan ook nog andere geluiden erdoorheen krijgt (bv, geluid van websites, icq of zelfs die irritante klikjes van windows als je een folder opent)

Ik zit eraan te denk om mijn oude geluidskaart er gewoon weer in te zetten.

Thanks

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Uhm ja dat je die andere geluidjes hoort is omdat deze kaart full-duplex is, en dat is een feature, not a bug :)

Ik geloof dat je dat wel uit kunt zetten in je prefs.

Verder heb ik het kabeltje niet eens aangesloten van mijn EWX dus daar kan ik niet over mee praten.

iOS developer

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:34
het enige wat ik je kan vertellen is dat mijn terratec na een maand verrot was, ik heb nu een originele SB Live 1024 gekocht en dat is de lauwste :)

lator

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Op zondag 30 september 2001 16:49 schreef BikkelZ het volgende:
Uhm ja dat je die andere geluidjes hoort is omdat deze kaart full-duplex is, en dat is een feature, not a bug :)

Ik geloof dat je dat wel uit kunt zetten in je prefs.

Verder heb ik het kabeltje niet eens aangesloten van mijn EWX dus daar kan ik niet over mee praten.
Hij bedoelt dus dat hij juist graag WIL dat hij meerdere dingen tegelijk hoort, want dat gebeurt dus niet.

Verwijderd

Dat eeste staat beschreven in de handleiding, hiervoor moet je een jumper omzetten. Je kunt met die jumper schakelen tussen de digitale externe ingang en de digitale interne CD-ROM ingang. Standaard staat die op extern, dus dat is een kwestie van ompluggen.

De kaart full duplex maken gaat niet automatisch, daar zul je Windows 2K of XP voor moeten installeren. Als je nog Windows 98 runt kun je er inderdaad last van hebben. Ik heb nu zelf de EWS 88MT lopen onder XP (is zelfde principe kaart), en dat gaat perfect. Ik hoor alles tergelijkertijd.