Toon posts:

Rondom een zwarte rand in het beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nog een oude 14" monitor die ik op een servertje wil aansluiten. Het vreemde is dat er in het scherm rondom een zwarte rand zit van ongeveer 2cm. Aan de buitenkant van het scherm zitten drie knoppen. 1 voor de kleuren, 1 donker/licht en 1 om het beeld naar links en rechts te kunnen verschuiven.

Weet iemand een manier om deze rand weg te krijgen? Als beeldscherm resolutie draait hij maximaal op 32bits 800x600.

Verwijderd

Beeldscherm instellen als 640-480. 800x600 kan ie niet hebben. (tenminste niet bij een volledige scherm)

Of update je videokaart drivers.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dit wilde ik net gaan posten

vid kaart drivers helpen niet, dat heb ik al geprobeert
wel scheelt het bij mij om de refresh rate zo laag mogelijk te zetten, de monitor kan 800x600@16 bit aan met 75 Hz, zet ik m op 56 Hz wordt het beeld wat groter, maar nog steeds niet groot genoeg

heb m nu op deze compu als 2de monitor gehangen, en daarbij gelijk een vraagje, ik krijg icq niet naar me 2de monitor
wat moet ik daar aan doen?

icq opnieuw starten helpt niet, taakbalk staat ook op me 2e monitor

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 15:57 schreef ikbenveldmuis het volgende:
dit wilde ik net gaan posten

vid kaart drivers helpen niet, dat heb ik al geprobeert
wel scheelt het bij mij om de refresh rate zo laag mogelijk te zetten, de monitor kan 800x600@16 bit aan met 75 Hz, zet ik m op 56 Hz wordt het beeld wat groter, maar nog steeds niet groot genoeg

heb m nu op deze compu als 2de monitor gehangen, en daarbij gelijk een vraagje, ik krijg icq niet naar me 2de monitor
wat moet ik daar aan doen?

icq opnieuw starten helpt niet, taakbalk staat ook op me 2e monitor
Wat betreft de beeldscherm grootte. 800x600 heeft je monitor dus problemen mee. 640x480 kanie wel hebben denk ik.

vraag 2: heb ik geen ervaring mee.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 16:00 schreef ureal het volgende:

[..]

Wat betreft de beeldscherm grootte. 800x600 heeft je monitor dus problemen mee. 640x480 kanie wel hebben denk ik.

vraag 2: heb ik geen ervaring mee.
hoezo problemen mee?
nee hoor :)

alleen die zwarte rand, op 640 is het hetzelfde

als ie er echt problemen mee zou hebben, gaat ie toch flippen (rare strepen, met zo een hoge piep erbij. of boem ofzo :P )

Verwijderd

Topicstarter
Effe m'n monitor open geschroefd (wel mee uitkijken als je het ook wil gaan doen) en aan de binnenkant zitten een aantal stelschroefjes waarmee ik die randen heb weg gekregen. Dit werkt alleen echt goed op 640x480 en dat is best een klote resolutie. Alles is dan veel te groot om goed op het scherm te passen.

Ik kan hem ook op 800x600 zetten, maar dan buigen de buitenkanten van het scherm wat naar binnen in. De bovenkant staat dan wel goed. Dit is denk ik net wat minder storend dan internetsites en Word documenten die te breed zijn voor je scherm.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan ICQ niet op je 2de monitor zetten :(:(:(
Ik heb een 17" en een 15", en al ga je op je kop staan ICQ moved niet...
Pagina: 1