Intel Overdrive proc

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yo tweakers,

een vriend heeft ff mijn geheugen opgefrist. Hij wou weten welke mogelijkheden er waren om zijn systeem up te graden zonder zijn mobo te vervangen. Hij kwam met het voorstel om een Intel Overdrive proc te plaatsen. Helaas vond ik deze niet in de pricewatch. Zijn deze procs de moeite waard en makkelijk te vinden (waarschijnlijk niet) en is er een die past op een socket7 met TX sjipset?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
i430TX? overdrive gaat tot 200MHz d8 ik (kan hoger zijn; maar niet veel) volgens mij ga je niet zo hoog raken, der kan zeker een p233mmx in, als je de multiplier kan aanpassen moet hij wel tot 266 gaan, alles erboven wordt moeilijk want p2 wordt niet ondersteunt (vanaf i440) k6-2 ook niet denk ik, maar daar weet ik niet zo veel van

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
intel overdrives worden volgens mij niet meer gemaakt. ze waren zowieso niet interessant, ze waren zo duur dat je net zo goed je mobo kon vervangen en een nieuwe proc en op gooien. ze waren ook niet snel, want bijv. een pentium overdrive moest het doen met een 486 bus, en dat schiet niet op natuurlijk.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Chevy454
  • Niet online
Ik denk dat het voor hem beter is als ie gewoon een ECS moederbord en een Duron koopt. Is hij redelijk wat goedkoop uit en heeft hij ook een systeem wat up2date is.
Mensen bedankt voor de replies.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat voor cpu zit er nu op?
op een TX bord kun je wel een P233MMX zetten en die op 266 draaien ...
ook kunnen er bepaalde Cyrix M2 en AMD K6 CPU's op (300 ofzo)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Chevy454
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 20:20 schreef limoentje het volgende:
wat voor cpu zit er nu op?
op een TX bord kun je wel een P233MMX zetten en die op 266 draaien ...
Hij heeft nu al een P233MMX. Hij kan de fsb inderdaad op 75 MHz zetten maar dat doet ie niet, hij is geen tweaker. En ik mag het niet doen :'( Ik denk dat hij met een Duron het meest geholpen is

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Overdrives worden na de 486 al niet meer gemaakt :+

Neem gewoon een K6.
Als je moederbord 2 volt kan geven dan kan je er zonder problemen een K6 opzetten. Hoe snel ie kan lopen is een beetje afhankelijk van de clocksettings maar 300MHz is vaak geen probleem. (Soms moet je wel de bios updaten.)
En een K6 400 kost je tweedehands toch bijna niets.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Was het niet zo dat niet alle tx borden een overdrive processor ondersteunden ? Dacht dat er niet zoveel waren ?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

niet meer na de 486? hmmmm

voor de pentium 1 waren anders ook een aantal overdrives hoor. Ik had er een die van een p1-60/66 een 100/120 maakte
En voor een p75 waren er geloof ik ook overdrives

Click hier niet

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Een tx chipset, maar ook andere chipsets kunnen nog zeker geupgrade worden. Het enige probleem kan het voltage zijn. Je kunt deze computers nog upgraden met een k6-2 or k6-2+ (zie alternate voor de +). Normaal gesproken had je op oudere socket 7 moederborden maximaal een multiplier van 3 of iets meer. Een k6-2 400 heeft er bijvoorbeeld een van 6 en zou dan niet passen, maar AMD heeft een soort hack ingebouwd. Wanneer je de multiplier op 2 zet, ziet de processor dat als eentje van 6. Hierdoor kun je er maximaal een 400MHz processor opzetten. Of je kunt een processor op 6x75 MHz = 450MHz zetten. Veel winkels hebben nog wel k6-2 voor ongeveer 100 - 150 piek.

Als je echt een oud systeem zou hebben kun je een "overdrive" processor kopen van bijvoorbeeld evergreen. Deze processor kan geinstalleerd worden vanaf een p75 (socket 5). Het is gewoon een k6-2 (bijvoorbeeld 400MHz) gecombineerd met een voltage converter, socket converter ...

Er zijn dus nog genoeg opties.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop een duron en goedkoop mobo'tje, als niet tweaker zal ie het verschil tussen duron en athlon toch niet merken

En voor het geld: JE kan ECHT beter een duron & mobo kopen

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
>niet meer na de 486? hmmmm

> voor de pentium 1 waren anders ook een aantal overdrives > hoor. Ik had er een die van een p1-60/66 een 100/120
> maakte En voor een p75 waren er geloof ik ook overdrives

Sterker nog, voor de Pentium Pro was er ook een. Die maakte er volgens mij iets van een PII-233Mhz van. Was idd. niet te betalen.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Niet alleen Intel maakt OverDrive® Processoren...

Evergreen Technologies is een bedrijf dat ook overdrives maakt!

Zelfs van Pentium 75 MHz naar 333 MHz of 400 MHz! :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bekijk eens ff wat voor mobo het is, dan kunnen wij zeggen of er een K6/2-400 of 450 op kan.

Je hebt nml 2.5V of lager ondersteuning nodig (heb zelf een 2.2V K6/2-450 op 2.5V draaien, hoger moet je niet gaan)
Pagina: 1