hallo, ik zit nu dus met een probleem ik heb dus een dynamic IP en daarom maak ik gebruik van een dynamic DNS service hier heb ik nu 2 dns'jes gemaakt voor 2 verschillende mappen op mijn webserver (die worden automatisch geupdate zodra ik opnieuw inbel) nu wil ik dus voor elke dns een eigen virtual host maken... dit heb ik nu zo gedaan:
als ik nu naar strikerzstats.ath.cx ga dan kom ik gewoon op de main pagina die alleen te bereiken moet zijn via roerei.shacknet.nu.. hier zit ik nu dus mee te kloten op apache.org staat dat het zo zou moeten werken:
<edit>
ik draai windows xp met de nieuwste apache...
</edit>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| NameVirtualHost *
#
# VirtualHost example:
# Almost any Apache directive may go into a VirtualHost container.
# The first VirtualHost section is used for requests without a known
# server name.
#
<VirtualHost *>
ServerName roerei.shacknet.nu
DocumentRoot "C:/html"
ErrorLog logs/error_roerei.shacknet.nu.log
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
ServerName strikerzchats.ath.cx
DocumentRoot "C:/html/chatstats"
ErrorLog logs/error_strikerzchats.ath.cx.log
</VirtualHost> |
als ik nu naar strikerzstats.ath.cx ga dan kom ik gewoon op de main pagina die alleen te bereiken moet zijn via roerei.shacknet.nu.. hier zit ik nu dus mee te kloten op apache.org staat dat het zo zou moeten werken:
alleen heb ik dus geen vast ip dus kan ik niet mijn ip gaan invullen wie kan mij helpen?For example, suppose that both www.domain.tld and www.otherdomain.tld point at the IP address 111.22.33.44. Then you simply add to one of the Apache configuration files (most likely httpd.conf or srm.conf) code similar to the following:
NameVirtualHost 111.22.33.44
<VirtualHost 111.22.33.44>
ServerName www.domain.tld
DocumentRoot /www/domain
</VirtualHost>
<VirtualHost 111.22.33.44>
ServerName www.otherdomain.tld
DocumentRoot /www/otherdomain
</VirtualHost>
<edit>
ik draai windows xp met de nieuwste apache...
</edit>