Ik overweeg de aanschaf van een TB1400 in combinatie met een Soltek SL-75DRV of een MSI 6380. Na het lezen van de andere topics lijkt een van deze twee de beste keuze. Nou ben ik alleen benieuwd of iemand een van de beide borden al heeft draaien onder Linux. Ik draai zelf Debian 2.2r3, en ben benieuwd naar de ervaringen van de Linux-gebruikers. Wie weet meer ? Alvast bedankt...
Je kunt in elk geval vertrouwen op de bordjes van MSI ikzelf heb een MSI K7T Master (Weet het nummer niet) en ik heb ook Debian GNU/Linux (THE BEST) draaien. En het draait perfect! Geen problemen met instabiliteit en dergelijke.
Da's wel goed die MSI-borden.
Da's wel goed die MSI-borden.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Ik draai GNU/Linux met een MSI 6330 lite bordje. Werkt ook puik. Weet niet wat de soltek doet. Maar zal ook wel werken. Tomshardware doet toch compiletests met zijn reviews? Als daar de soltek tussen staat, dan zouden problemen met het bord ook daar gemeld moeten zijn.
Op zich heeft de MSI ook wel mijn voorkeur, maar op de MSI 6380 zit een Promise-controller, en ik meen dat die in het verleden wat problemen gaven onder GNU/Linux omdat er nog geen ondersteuning voor was. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand 'm al heeft draaien.
<EDIT> Oeps, leesfoutje..... </EDIT>
Ik was in de veronderstelling dat er standaard een Promise Controller op zat, maar als ik het goed begrijp zit die alleen op de raid-uitvoering. Nou, dan denk ik dat ik toch maar voor de MSI 6380 ga. Bedankt voor de adviezen.
<EDIT> Oeps, leesfoutje..... </EDIT>
Ik was in de veronderstelling dat er standaard een Promise Controller op zat, maar als ik het goed begrijp zit die alleen op de raid-uitvoering. Nou, dan denk ik dat ik toch maar voor de MSI 6380 ga. Bedankt voor de adviezen.