RA2, starcraft werken niet via IPX ??? help please

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
hoi allemaal,

Ik weet dat dit al vaker is gepost, en ik heb via de search ook enkele antwoorden proberen te vinden, maar geen van alle konden mij echt helpen. Volgende situatie :

ik heb 2 pc's, 1 met chello en een extra netwerk kaart, en de ander met alleen een netwerk kaart die gekoppeld is aan de eerste pc. Ik heb sygate erop om internet te delen, en dat werkt allemaal perfect. Beide pc's draaien op win98. Nu zit ik met het volgend probleem :

Als ik games wil spelen via IPX, lukt dat niet. Ik heb Red Alert 2 en starcraft geprobeerd. Bij starcraft is het heel vreemd, want de pc's zien elkaar wel (eventjes), maar als ik dan een game create, en dan met de andere pc wil joinen, dan zegt ie, unable to join, en dan opeens zien de pc's elkaar niet. Ook als we ingelogt zijn, en je wacht even, dan zien de pc's elkaar opeens niet meer. Heel vreemd.

Bij Red Alert 2 is het probleem als volgt, de ene pc (die met de chello verbinding)ziet wel beide pc's, maar de andere ziet alleen zichzelf, chatten lukt met geen van beide, en als ik een game create zien ze elkaar verder ook niet. In de RA2 options van de pc met de chello verbinding (en dus 2 netwerkkaarten), kan ik bij network card maar 1 kaart selecteren, is dit juist ? En wat moet ik bij socket nummer en destination network invullen ? of hoeft dit niet ?

Ik weet echt niet hoe dit kan, en ik hoop echt dat iemand mij met dit probleem kan helpen, ik zou heel dankbaar zijn.

greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEB JE OOK IP NUMMER IN GEVULT BIJ VOORBLEED 10.0.0.101 EN DE ANDER 10.0.0.102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
En waar zou ik dat dan ingevuld moeten hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
Je moet het ipx protocol uiteraard wel geinstaleerd hebben, maar ik neem aan dat je dat wel al gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23:40
Op zondag 30 september 2001 13:54 schreef axl292 het volgende:
HEB JE OOK IP NUMMER IN GEVULT BIJ VOORBLEED 10.0.0.101 EN DE ANDER 10.0.0.102
Voor ipx spellen heb je echt geen tcp/ip nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:01
COntrolleer of je wel dezelfde settings bij ipx/spx hebt staan, protocolnr's etc en frame types. Op het internet is hier ook wel wat over terug te vinden (RA2 + IPX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[topic=279918/1/50]
cross :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
ja de ipx protocollen zij al geinstalleerd natuurlijk. Bestanden delen en internet werken prima, alleen spellen spelen via ipx werkt dus niet. (ik heb trouwens al geprobeerd de protocollen te vernieuwen. werkt ook niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:52

McLambo

MTB Junky

Dat heb ik dus laatst ook gehad.

check eens of allebei de pc's excact dezelfde DirectX versie hebben!!

IPX maakt gebruik van Direct Play en TCP niet.
het zou dus kunnen dat TCP games wel werken, en IPX games niet.

Zo hebben wij de test gedaan. Age of Empires met IPX en TCP.
TCP geen probleem. IPX werkt niet. Starcraft werkt op LAN alleen met IPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 14:04 schreef bones het volgende:
ja de ipx protocollen zij al geinstalleerd natuurlijk.
Nou ja zo natuulijk is dat niet hoor, het is een kleinigheidje die makklijk over het hoofd gezien kan worden :)
Pagina: 1