RA2, starcraft, geen games via IPX ? HELP please

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
hoi allemaal,

Ik weet dat dit al vaker is gepost, en ik heb via de search ook enkele antwoorden proberen te vinden, maar geen van alle konden mij echt helpen. Volgende situatie :

ik heb 2 pc's, 1 met chello en een extra netwerk kaart, en de ander met alleen een netwerk kaart die gekoppeld is aan de eerste pc. Ik heb sygate erop om internet te delen, en dat werkt allemaal perfect. Beide pc's draaien op win98. Nu zit ik met het volgend probleem :

Als ik games wil spelen via IPX, lukt dat niet. Ik heb Red Alert 2 en starcraft geprobeerd. Bij starcraft is het heel vreemd, want de pc's zien elkaar wel (eventjes), maar als ik dan een game create, en dan met de andere pc wil joinen, dan zegt ie, unable to join, en dan opeens zien de pc's elkaar niet. Ook als we ingelogt zijn, en je wacht even, dan zien de pc's elkaar opeens niet meer. Heel vreemd.

Bij Red Alert 2 is het probleem als volgt, de ene pc (die met de chello verbinding)ziet wel beide pc's, maar de andere ziet alleen zichzelf, chatten lukt met geen van beide, en als ik een game create zien ze elkaar verder ook niet. In de RA2 options van de pc met de chello verbinding (en dus 2 netwerkkaarten), kan ik bij network card maar 1 kaart selecteren, is dit juist ? En wat moet ik bij socket nummer en destination network invullen ? of hoeft dit niet ?

Ik weet echt niet hoe dit kan, en ik hoop echt dat iemand mij met dit probleem kan helpen, ik zou heel dankbaar zijn.

greetz,

Bones

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

niet alle spellen werken via ipx dus moet je ook ff tcp/ip installeren

misschien dat hij het dan wel doet.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• bones
tcp/ip is ook al geinstalleerd trouwens.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 14:02 schreef dreamer het volgende:
niet alle spellen werken via ipx dus moet je ook ff tcp/ip installeren
Fyi: Starcraft en RA2 werken met IPX...

(en jij denkt dat bones met succes internet deelt *zonder* tcp/ip?)

bones: gebruik je speciale IPX settings (bij je netwerkinstellingen van Windows), of staat alles op default? (heb je dus frametype, netnummer, enz. ingesteld of niet?)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[topic=279919/1/50]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bones
Onno : ik heb alles op default staan denk ik, gewoon ipx toegevoegd, en verder niks ingesteld.

Weet je toevallig waar ik info kan vinden over het instellen ervan ? of weet je hoe ik ze moet instellen ?

thanx alvast.

PS, ja sorry van die double post, kwam er later achter dat er een aparte indeling was.
Pagina: 1