[Javascript] Table Background Mouseover

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik vroeg me af of je de background van een <td> kan laten veranderen als je met je muis over de inhoud van die <td> gaat. Ik weet dat het kan met de bgcolor, maar ik weet dus niet of het mogelijk is met een background?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Zoek, zoek zoek..

onmouseover=this.style.background:#00000; o.i.d

Zoeken, tig topics over geweest !

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

background: url('plaatjeblaatje.gif')

:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 30 september 2001 14:07 schreef Tizzwat het volgende:

onmouseover=this.style.background:#00000; o.i.d
maar wel goed opschrijven dus
code:
1
onmouseover="this.style.backgroundColor='#00000';"

this.style.background kan wel, maar kan je eventueel problemen opleveren als je andere dan de default background-style of background-width wilt gebruiken.

verder is de onMouseover een javascript, dus een =-teken en quotes gebruiken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Stel dat je dan ook nog de fontcolor wil veranderen wat zou je dan moeten aanpassen

Don't mind Rick

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 14:57 schreef RM-rf het volgende:

maar wel goed opschrijven dus
Jah, was ff nattevinger werk..

Gelukkig bent u der nog :)

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 15:00 schreef rickmans het volgende:
Stel dat je dan ook nog de fontcolor wil veranderen wat zou je dan moeten aanpassen
Kijk hier maar eens, kun je ze allemaal uithalen;

http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hey Goku, ik zei het toch via MSN, als je dat scriptje wilde kon ik het je zo geven. RM-rf heeft het goed.

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Deze replies bevatten allemaal de code voor de kleur van de background van een cel in de tabel,maar mijn vraag is nou juist of het ook mogelijk is een background plaatje te veranderen bij mouseover?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Op zondag 30 september 2001 19:47 schreef www.Goku.nl het volgende:
Deze replies bevatten allemaal de code voor de kleur van de background van een cel in de tabel,maar mijn vraag is nou juist of het ook mogelijk is een background plaatje te veranderen bij mouseover?
Tuurlijk, lees dan eens de tip van Tizzwat mbt. de CSS specificaties. Als je maar een klein beetje van CSS weet, weet je ook hoe je dit scriptje in 5 sec. aanpast.
Pagina: 1