Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

led in fan mod

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Jullie hebben allemaal al vast eens o.a. deze site bewonderd over hoe je ledjes in je fans maakt. Maar ik heb nog nooit iemand het zelf zien doen hier op GoT dus dacht ik ik neem de proef op de som.. dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f-reinders/fanled.JPG

zoals je ziet niet helemaal goed gelukt (contact is niet echt constant) en de airflow/rpm is er ook niet echt op vooruit gegaan :P ..(de herrie overigens wel, niet echt uitgebalanceerd meer nu ;))

dus leuk om te proberen op een saaie zondag (op een 5 piek kostende fan) maar niet echt praktisch verder dus.. (als je voor beter contact zorgt en zwarte i.p.v. rode kabel neemt ziet het er overigens wel 8-) uit)

Verwijderd

Dat ziet er zeer geil uit :9~

• Xandrios
  • Laatst online: 00:19
8-) :9 8-) :9 8-) :9 8-) :9 8-) :9 8-) :9

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op zondag 30 september 2001 13:36 schreef Lomu het volgende:
Dat ziet er zeer geil uit :9~ Kan je ff een beschrijving schrijven hoe je dat hebt gedaan :?
Dan moet je ff op die site kijken die hij in zijn bericht plaatste

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 13:37 schreef geez het volgende:

[..]

Dan moet je ff op die site kijken die hij in zijn bericht plaatste
Ja, dankje, helemaal over het hoofd gezien |:(

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34

Flexx

This side up

OK, wat is een "Braided wire" en wat doet hij er mee, dat is niet echt duidelijk.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

ziet er leuk uit, maar verder niet functioneel. Ben allang blij met alle herrie die mijn kast NIET maakt, dus ik ga d'r nix meer bij doen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• swipe
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 15:31 schreef dawuss het volgende:
ziet er leuk uit, maar verder niet functioneel. Ben allang blij met alle herrie die mijn kast NIET maakt, dus ik ga d'r nix meer bij doen :P
ik zou zeggen:

zet een stuk of 6 delta fans in je kast en ervaar wat echte herrie is :P :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 12:15
Op zondag 30 september 2001 15:37 schreef swipe het volgende:

[..]

ik zou zeggen:

zet een stuk of 6 delta fans in je kast en ervaar wat echte herrie is :P :)
Vertel mij wat >:) :P

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 21:56

bakboord1

No. 1 of the eight.

Super geil man. Ik ben nu aan het bedenken wat ik voor case mod ga doen. En op je casefan is dit wel rete koel. Doet me een beetje denken aan van die spintolletjes van de kermis. Die maken er ook figuurtje mee.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Idd grappig idee, ik zit al te denken om ze te moduleren en multy color zodat hij van groen naar rood gaat als mijn kast warmer wordt :)

Powered bij meergranenbrood.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Das dus de verbeterde versie van dit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Mary Wana
  • Laatst online: 15-11 14:15

Mary Wana

keyboard nut

wel grappig maar niet echt handig :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 16:23
Is wel handig hoor bij mij zitten er 2 fans aan de zijkant van mijn kast (op de radiator). en de kast staat onder mijn buro (donker) dus daar zit ik nog wel eens met mijn voeten in. dus met ledjes erop vallen ze beter op :-) :9

Verwijderd

Zie ook [topic=210086/1/25]

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Damn, lijkt wel op het opgloeien van een remschijf! :P

Verwijderd

Is mooi man, Ga ik mischien ook wel ff proberen te maken.

Verwijderd

Ik weet zeker dat ze er zijn, ik weet niet of ze bij de lokale elektroman te krijgen zijn: hele kleine ledjes. Dan heb ik het over een vierkante mm, dus echt klein. Ze hebben geen pootjes, maar metalen vlakjes aan de zijkant om je draadjes aan te solderen (wat overigens wel een pain in the ass wordt om te doen met een dingetje van een mm).

Met kleinere ledjes kan je er meer gebruiken en hoef je geen gat in je fan te boren. In theorie zou je cirkeltjes van alufolie op je fan kunnen plakken (het ronddraaiende stuk), die aansluiten op de ledjes en met metalen stripjes erop zodat je de ledjes van stroom kan voorzien. Dan kan je de ledjes afzonderlijk schakelen en kan je ook woorden en letters schrijven als je het goed doet. Heb je wel geavanceerde sturing voor nodig.

• --HYPER--392
  • Laatst online: 22:22

--HYPER--392

Powered by Fiat

Helemaal geil met blauwe neon :9~ :9~ :9~

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• The Dolf
  • Niet online
Shit
werkt alleen met de thermaltake. Helaas heb ik een sunon dus moet ik het met de eerste mannier doen

Gezocht!
Router

• Cheezus
Op zondag 30 september 2001 19:37 schreef thedolf het volgende:
Shit
werkt alleen met de thermaltake. Helaas heb ik een sunon dus moet ik het met de eerste mannier doen
Nee hoor, werkt ongeveer met elke fan (ball bearing) zo, fans wijken maar een klein beetje van elkaar af qua ontwerp (kwam ik achter toen ik hem openhaalde :P)
die van mij is trouwens een 'superred'(klinkt erg bekend :P)

• Cheezus
Op zondag 30 september 2001 15:11 schreef Flexx het volgende:
OK, wat is een "Braided wire" en wat doet hij er mee, dat is niet echt duidelijk.
Braided wire = gevlochten draad (denk ik) , ik heb hier gewoon desoldeer draad (litze) voor gebruikt, het is de bedoeling dat deze langs de magnetische ring van je fan sleept (wat bij mij dus een beetje brak contact maakt, wordt af en toe onderbroken)

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 20:02 schreef primusz het volgende:

[..]

Nee hoor, werkt ongeveer met elke fan (ball bearing) zo, fans wijken maar een klein beetje van elkaar af qua ontwerp (kwam ik achter toen ik hem openhaalde :P)
die van mij is trouwens een 'superred'(klinkt erg bekend :P)
zou kunnen. Ik heb een vapo bearing dus ik maak hem niet open

Gezocht!
Router

• TygeR
zo ik heb vandaag (1-10-2001) ook maar eens even mijn fans gemod, mooi uitgebalanceerd en de sleeplagers vervangen door kogellagers, airflow vooruitgegaan geluid gereduceerd en COOL gezicht :-), zo zie je maar weer dat een dagje tweaken zinvol kan zijn :-)

• Cheezus
Op maandag 01 oktober 2001 19:10 schreef TygeR het volgende:
zo ik heb vandaag (1-10-2001) ook maar eens even mijn fans gemod, mooi uitgebalanceerd en de sleeplagers vervangen door kogellagers, airflow vooruitgegaan geluid gereduceerd en COOL gezicht :-), zo zie je maar weer dat een dagje tweaken zinvol kan zijn :-)
Pics? , hoe heb je hem uitgebalanceerd gekregen? die van mij is dat namelijk niet echt (komt ook omdat ik te dikke kabels heb gebruikt).

• The_Greater
  • Laatst online: 28-11 08:38
Het wel een gaafe fan mod.
Ik heb het zelf dus ook geprobeerd.
!!Vette mislukking!!

Omdat die termaltake wel een mooie ring van metaal heeft kun je die als geleider gebruiken.
Maar een sunon fan heeft wat anders.Deze ring is van een soort rubber/metaal, ieder geval geleid deze niet.

Dus ben ik op zoek naar iemand rondom Hengelo die deze Thermeltake fans weet te vinden!!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 11:55
Je kan je fan gewoon uibalanceren door tegenover elkaar 2 ledjes te maken B-)

• The_Greater
  • Laatst online: 28-11 08:38
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:46 schreef Straat het volgende:
Je kan je fan gewoon uibalanceren door tegenover elkaar 2 ledjes te maken B-)
Je hebt een geen sleep contact.
And that is al boud

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 19:23 schreef Sjord het volgende:
Ik weet zeker dat ze er zijn, ik weet niet of ze bij de lokale elektroman te krijgen zijn: hele kleine ledjes. Dan heb ik het over een vierkante mm, dus echt klein. Ze hebben geen pootjes, maar metalen vlakjes aan de zijkant om je draadjes aan te solderen (wat overigens wel een pain in the ass wordt om te doen met een dingetje van een mm).

Met kleinere ledjes kan je er meer gebruiken en hoef je geen gat in je fan te boren. In theorie zou je cirkeltjes van alufolie op je fan kunnen plakken (het ronddraaiende stuk), die aansluiten op de ledjes en met metalen stripjes erop zodat je de ledjes van stroom kan voorzien. Dan kan je de ledjes afzonderlijk schakelen en kan je ook woorden en letters schrijven als je het goed doet. Heb je wel geavanceerde sturing voor nodig.
dit heet SMD, hier heb ik ook al aan gedacht maar nog niet in de praktijk gebracht.

SMD is overigens wel F*cking klein

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

K heb ook over SMD nagedacht in combinatie met aluminium plakband voor geleiding i.p.v. draden, maar 1 nadeel.. die SMD Led's produceren veel minder licht dan 'de normale'. K zou het toch wel eens willen proberen om te kijken of het echt zoveel uitmaakt, maar k heb nu geen geschikte fan ;(

System specs

• Cheezus
Nadat de eerste eigenlijk een beetje mislukt was (de performance van de fan was wel erg naar beneden gegaan) heb ik het nu nog een keer geprobeerd met een nieuwe fan.
dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f-reinders/binnenkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f-reinders/voorkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f-reinders/draaiend.JPG
High Res

ik heb nu dus in elk fanblad een led gezet zodat ie veel feller is. Ook is de balans nu veel beter waardoor de herrie ook niet meer is als normaal. Het sleepcontact is nu ook beter waardoor ze niet steeds knipperen.

Ik denk toch dat ik deze ergens in m'n case ga zetten binnenkort :9

• TygeR
Oke er vroeg mij iemand ho ik de fan had uitgebalanceerd
dir is het truckje voor een klijne standaard fan kan je een potlood en een bankschroef gebruiken.
je zorcht allereerst dat je je fan netjes mod dus zoveel mogelijk simetrisch. bij het plaatsen van de ledjes moet je ze zo veel mogenlijk tegenover elkaar zetten (kan niet helemaal want er is een oneven aantal fan bladen. nu pak je een potlood dat zet je met de platte achterkant in een bankschroef, neem nu de losse propellor en zet die met het ijzere staafje op het potlood. Kijk welke kant de fan uitvalt (nauwkeurig werken) en haal een beetje metaal aan diekant uit de ring waar de magneet inzit. doe dit net zoland totdat de propellor voor +/- 3 sec op het potloot blijft staan nu isie goed uitgebalanceerd :)
(is effe werk maar dan heb je ook wat :) )

p.s. is heel secuur werkje, oh ja misschien zal ik binnenkort wat foto's posten maar ik heb geen digi cam dus moet ik eerst even lenen van iemand :) over een paar wekies misschien als mij hele kast klaar is :).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:43 schreef The_Greater het volgende:
Maar een sunon fan heeft wat anders.Deze ring is van een soort rubber/metaal, ieder geval geleid deze niet.
Dat is magneet-ijzer (dus de feitelijke magneet). Ik heb 't ook geprobeerd bij een Sunon, en dat magneet-ijzer is net ontbijtkoek, zo zacht :( D'r zit ook wel zo'n stalen ring in, maar die zit vastgelijmd ofzo, die krijg je er echt niet uit...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TygeR
Op woensdag 03 oktober 2001 20:33 schreef primusz het volgende:
Nadat de eerste eigenlijk een beetje mislukt was (de performance van de fan was wel erg naar beneden gegaan) heb ik het nu nog een keer geprobeerd met een nieuwe fan.
dit is het resultaat:

ik heb nu dus in elk fanblad een led gezet zodat ie veel feller is. Ook is de balans nu veel beter waardoor de herrie ook niet meer is als normaal. Het sleepcontact is nu ook beter waardoor ze niet steeds knipperen.

Ik denk toch dat ik deze ergens in m'n case ga zetten binnenkort :9
ziet er netjes uit 8-)

p.s. weet er iemand hoe je goedkoop aan blauwe led's kan komen (dingen kosten fl.6.75 per stuk :( ) das toch krankzinnig. iemand die iedeen heeft?

• Cheezus
Op woensdag 03 oktober 2001 20:43 schreef TygeR het volgende:

[..]

ziet er netjes uit 8-)

p.s. weet er iemand hoe je goedkoop aan blauwe led's kan komen (dingen kosten fl.6.75 per stuk :( ) das toch krankzinnig. iemand die iedeen heeft?
Bij conrad kosten ze 4,45 per stuk .. scheelt al weer 2,30 ;) ..maar blauwe led's zijn gewoon duur.
Maar wel :9~

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed 8-)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Op woensdag 03 oktober 2001 20:33 schreef primusz het volgende:
....

afbeelding1
afbeelding2
afbeelding3

...
Wat zag in nou in afbeelding 3... heb jij je muis onder de nagellak gesmeerd ;).

System specs

• CBA
  • Laatst online: 22-11 16:39

CBA

een vat, een vat, een vat !

Mooi gedaan maar indd de herrie verbeterd er niet op, een vriend van mij heeft het ook gedaan, met een blauwe led, mooi, maar wat een herrie :)

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Cheezus
Op zondag 07 oktober 2001 11:44 schreef Tentacle1 het volgende:

[..]

Wat zag in nou in afbeelding 3... heb jij je muis onder de nagellak gesmeerd ;).
Nee, is gewoon revell modelbouw verf.. niet aan te raden overigens i.v.m. niet al te gunstige slijtvastheid :P

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Wow die 2de is echt wel VET :9~

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Lego voeding??? :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Hier is een site waar men uitlegt hoe de leds in de fan moeten worden geplaatst ik geloof dat het niet in iedere fan kan kijk maar ff

http://www.nairn.freeserve.co.uk/mod1.htm

• ravenger
  • Laatst online: 29-11 15:19
hmm, ik ga hier ook mee aan de slag, iemand nog tips?

• Cheezus
Op maandag 15 oktober 2001 09:27 schreef RaVeNgEr het volgende:
hmm, ik ga hier ook mee aan de slag, iemand nog tips?
Gewoon doen :) Je moet proberen de fan zoveel mogelijk uitgebalanceerd te krijgen om hem nog een beetje stil te houden. Verder wou bij het draadje niet echt aan de kogellager vast blijven zitten..misschien dat een beetje van dat chemische soldeervloeistofspul daar wel bij wil helpen.
Succes :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:48 schreef Tentacle1 het volgende:
K heb ook over SMD nagedacht in combinatie met aluminium plakband voor geleiding i.p.v. draden, maar 1 nadeel.. die SMD Led's produceren veel minder licht dan 'de normale'. K zou het toch wel eens willen proberen om te kijken of het echt zoveel uitmaakt, maar k heb nu geen geschikte fan ;(
das ook onzin heb blauwe smd leds waar je echt niet lang inkijkt

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb op die site van Conrad gekeken, maar welke LED meot ik nou dan gaan gebruiken voor die fan mod?

• Cheezus
Op woensdag 09 januari 2002 10:14 schreef BronX het volgende:
Ik heb op die site van Conrad gekeken, maar welke LED meot ik nou dan gaan gebruiken voor die fan mod?
maakt nix uit. Ik zou alleen een kleine (3mm led) nemen omdat die minder groot/zwaar zijn. En je moet natuurlijk wel rode leds nemen als je een rode kelur wil ;)
Pagina: 1