3com en realtek probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Topicstarter
In een oude win95 bak (233 MHz) heb ik een 3com 3c509 isa kaartje zitten en een realtek 8019 gebaseerd geval (ook isa).
De realtek doet het niet als de 3com ingeschakeld is. Ze gebruiken niet dezelfde resources. Als 3com eruit of uitgeschakeld is doet de RTL het wel (perfect).

Windows geeft geen errors aan, kan ook naar RTL pingen vanaf eigen pc. Switch geeft ook verbinding aan. Maar pingen van/naar buiten gaat niet.

????

Ander probleem: in mijn athlon win2k bak zitten een intel kaartje en een 8139. Alles wordt fijn herkend enzo, kan ip's intellen enz. intel werkt perfect. Zodra rtl verbinding heeft met een ander medium (pc, switch) bevriest de hele pc.
Dit gebeurt ook als de intel geen verbinding heeft. Een tijdje geleden was alles nog ok. Vaag??

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op zondag 30 september 2001 13:30 schreef B2000.5 het volgende:
In een oude win95 bak (233 MHz) heb ik een 3com 3c509 isa kaartje zitten en een realtek 8019 gebaseerd geval (ook isa).
De realtek doet het niet als de 3com ingeschakeld is. Ze gebruiken niet dezelfde resources. Als 3com eruit of uitgeschakeld is doet de RTL het wel (perfect).

Windows geeft geen errors aan, kan ook naar RTL pingen vanaf eigen pc. Switch geeft ook verbinding aan. Maar pingen van/naar buiten gaat niet.

????
probeer eens 1 van de kaarten in een andere slot te douwen of geef ze een andere irq mischien doen ze het dan wel
suc6 :D