To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
...
beeldkwaliteit viper2 is om te kwijlen btw. video-out nooit gebruikt dus weet niet.
Verwijderd
Verwijderd
en goeie drivers surport
Verwijderd
Ja vind ik ook.Op zondag 30 september 2001 15:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
als je toch niet veel spellen speelt dan zal ik een matrox kopen veel beter 2d en 3d in games en de beste tv oud die er bestaat en voor games kan hij nog steets erg goed mee .
en goeie drivers surport
Matrox G400 max roeleert echt wel in 2d, en 3d kan ie ook nog aardig meekomen.
Weet nog wel toen de TNT2 en de matrox uitkwamen.
Matrox was zijn tijd toen al vet voor.
GF2 is dus sneller... daarnaast heeft een viper2 geen nivia chipset, maar een S3 geloof ik
Verder is de viper2 antiek, hele diamond bestaat al nieteens meer.. naja, niet voor vga iig..
Dus ook fijn met je drivertjes voor toekomstige OS
Viper2 heeft veel betere beeldkwaliteit dan een Geforce2MX (Asus, Hercules en meer van dat soort duurdere merken uitgezonderd)
Als de enige spellen die je speelt OpenGL spellen zijn, of een potje UnrealTournament, dan is de Viper2 gewoon de beste keus: dit soort spellen zijn het enige wat ie een beetje fatsoenlijk kan
Ook spellen als Commandos2 doen het perfect op dit kaartje, aangezien dat spel alleen CPU en geheugen vraagt, zelfs een Diamond Edge 3D doet ut nog wel.
Als je kickt op hoge 3D Marks: koop geen van beide...
Verwijderd
maar je moet wel een deul head nemen anders heb je geen tv oud
Verwijderd
Helemaal mee eens, de Matrox kaarten zijn beter voor 2d. Ik denk zelf dat het de beste kaart is in 2d.Op zondag 30 september 2001 15:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
als je toch niet veel spellen speelt dan zal ik een matrox kopen veel beter 2d en 3d in games en de beste tv oud die er bestaat en voor games kan hij nog steets erg goed mee .
en goeie drivers surport
off topic
ik ken hem, jammer genoeg
// op de vingertikmodus voor mensen die geen etiquette kennen//Op woensdag 03 oktober 2001 13:52 schreef MarkyB het volgende:
HOU JE MOND!!
Doe es ff normaal man.
//end//
Anyway, ik zou dan de MX 200 nemen als je echt moet kiezen anders de MX 400, die 200 zuigt best wel. Dat wordt de Intel 815 onder de Nvidia's qua performance.
Die laatste zin snap ik niet helemaal.Op woensdag 03 oktober 2001 14:23 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
// op de vingertikmodus voor mensen die geen etiquette kennen//
Doe es ff normaal man.
//end//
Anyway, ik zou dan de MX 200 nemen als je echt moet kiezen anders de MX 400, die 200 zuigt best wel. Dat wordt de Intel 815 onder de Nvidia's qua performance.
Verwijderd
g450dh 16\32mb dat is dus de deulhead versie al die anderen niet, zijn dus gewoon en hebben geen deul optie
Een geforce II MX 200 is evensnel als een TNT2Ultra bekant..
Lijkt me dus duidelijk welke sneller is.. alleen de drivers van deze kaart zijn nogal brak..
Viper2 haalt het net niet bij een GF2MX qua pure snelheidOp woensdag 03 oktober 2001 18:54 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Viper II is evensnel als een geforce DDR/Geforce II MX
Een geforce II MX 200 is evensnel als een TNT2Ultra bekant..
Lijkt me dus duidelijk welke sneller is.. alleen de drivers van deze kaart zijn nogal brak..
Viper2 heeft idd nogal brakke drivers
Geforce2MX200 is amper sneller dan een TNT2 M64 en zeker niet sneller dan een normale TNT2.
Tweedehands GF256 DDR is overigens ook nog een leuke optie, veel beter dan de GF2MX op hogere resoluties.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Dat van die W2K/XP drivers slaat nergens op... je overdrijft gewoon. Je mag al blij zijn met een kwart van je win9x scores. Onder W2K doet de softwarerenderer van UT het beter dan de D3D implementatie van de Viper2. Dat het ook anders kan laat de Kyro2 wel zien.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
ik heb die viper II al anderhalf jaar en toen was ie 250,-... dus veel duurder zal die niet zijn nu. Ik vraag me af of ie nog wel te koop is?Op woensdag 03 oktober 2001 19:39 schreef ND het volgende:
hmm interessant want die geforce 256 heb ik voor 200 piekjes gezien. ERUG!! verleidelijk. Maar dan nu de hamvraag. > Gaat dat in combi met K6 500? En hoe zit het met die tv-out?
maar als ik wilt gaan upgraden naar Windows XP of een nog nieuwere versie wanneer ie uitkomt, dan kan ik die viper2 zeker niet aanraden... de drivers zijn gewoon zwaar klote....
Maar voor Windows 98/ME vind ik het nog wel een prima kaart (als je UT speelt bijvoorbeeld). Deze kaart loopt eigenlijk alleen lekker op Quake3 en UT... voor max payne is het ook al niks. Ik zal het je niet aanraden. Krijg je op lange duur spijt van....
Als je toch niet zoveel games speelt kan je wel egwoon een GeForce2MX nemen... die zijn wel wat duurder dan die viper2 dingen, maar dan kan je wel rekenen op drivers van nVidia. En matrox is inderdaad wel een super 2d kaart, maar lijkt me niet zo geschikt voor 3d games (lijkt me?). Ik heb ook nog zo'n ATI Rage 128 kaart gehad, die lopen wel lekker onder 2d, maar laten het toch wel afweten in 3d...
veel succes met kiezen! hehe
De 2d ziet er goed uit (in ieder geval tot 1280x1024, want hoger gaat mijn monitor niet). Maar ook een spelletje Quake3 op 1024x768x16 wil wel hoor, de MX-200 is in ieder geval net zo snel als een Tnt2ultra, maar dan wel met Geforce2 beeldkwaliteit (in 3d dan he).
Ik ben verder echter niet zo bekend met de ViperII, dus daar kan ik weinig over zeggen, behalve dan dat ik heb gehoord dat er serieuze driver troubles mee zijn, omdat er nooit meer updates worden uitgebracht door de fabrikant (S3).
Als ik zou moeten kiezen zou ik alleen daarom al een Mx-200 nemen.
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Al voor ik de Viper2 kocht voor 125 piek had ik die driver omgebouwd naar Savage2K, aangezien Savage4 en Savage2K dezelfde registry settings gebruiken.
[off topic]
Hoelang kan een geforce2 mx kaartje nog mee?
[/off topic]
Niet dus.Op woensdag 03 oktober 2001 18:54 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Viper II is evensnel als een geforce DDR/Geforce II MX
Heb ze namelijk allemaal gehad :
ViperII met alle driver versies (oude zijn het snelst!)
Geforce2Mx
Geforce 256 DDR
En dat is dan ook meteen van langzaamste naar snelste, gemeten op een resolutie van 800 600 32 bit in Quake3 met diverse timedemo's .
De 256DDR is een erg fijn kaartje, de GF2mx is ongeveer 15-20% trager, en de ViperII is ongeveer 10% trager dan de Gf2mx weer --> maar wel veel betere beeldkwaliteit , en hardware DVD decoding .
Op vrijdag 16 november 2001 15:59 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Niet dus.
ofwel, een afgeknepen afgeknepen chip...
Als je toch goedkoop aan de GF2MX wilt, neem dan een Geforce2MX400, zoals de Abit Siluro T400 64MB, is voor 209 piek met TV0out bij Gistron te koop.