WBK38 Goede keus? spacer nodig?

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Hallo, Ik heb al een tijde rond gekeken, en Denk er zelf aan om de WBK38 te nemen, of misschien een FOB32-1.

Het is de bedoeling dat deze op een ECS elitegroup mobotje komen. Met een 1400 TB. Ik wil waarschijnlijk wel een beetje OC-en, maar dat is niet het belangrijkste, Omdat dit mobo daar toch wat minder geschikt voor is.

Nog een vraag, ik weet best wel raad met PC's maar heb nog nog een socket-a cpu en cooler gemonteerd, gezien de eerste tijd veel problemen ermee waren wilde ik vragen of een spacer nodig is, of aan te raden, en of dat gaat met deze cooler?

Alvast bedankt.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ik heb mn amd 1400 ermee op 41 tot 43 graden, 100% stressed
op 1600 wordt ie full stressed max 47 graden (@1,85v), heb m ff getest....draai overigens weer lekker op 1400 tot ik meer nodig heb :)

alleen die 6800 rpm fan zou een overweging zijn of je die erop wilt :P je hoort m best goed, maar ben m al beetje gewend ;)

spacer gebruik ik niet...en vervoeren durf ik er ook wel mee aan

Verwijderd

Die 7k delta fan went NIET, ik heb 'm nu een half jaar draaien en wordt er nog steeds doof van. Heb nu maar ff relaxt de muziek stampen maar zelfs als ik op het balcon sta hoor ik 'm zoemen. Dus niet echt een aanrader tenzij je goed kan isoleren.

Ik ga denk ik een silverado halen (en als ik de boel toch sloop meteen maar een T-bird of Palomino >:) )

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op zondag 30 september 2001 12:52 schreef frenkb het volgende:
Die 7k delta fan went NIET, ik heb 'm nu een half jaar draaien en wordt er nog steeds doof van. Heb nu maar ff relaxt de muziek stampen maar zelfs als ik op het balcon sta hoor ik 'm zoemen. Dus niet echt een aanrader tenzij je goed kan isoleren.

Ik ga denk ik een silverado halen (en als ik de boel toch sloop meteen maar een T-bird of Palomino >:) )
tuurlijk hoor ik m ook, maar erger me er steeds minder aan

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Aan een fop 38 wen je haast niet, ik heb hem ruim een half jaar, maar de herrie wordt op de duur vreselijk, daarom heb ik besloten voor waterkoeling.

Een spacer kan geen kwaad, het beschermt je core tegen het breken.
Op zondag 30 september 2001 12:53 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

tuurlijk hoor ik m ook, maar erger me er steeds minder aan
Komt omdat je dover bent geworden door die fop ;) :P

39

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op zondag 30 september 2001 12:56 schreef Homedisc het volgende:
Aan een fop 38 wen je haast niet, ik heb hem ruim een half jaar, maar de herrie wordt op de duur vreselijk, daarom heb ik besloten voor waterkoeling.

Een spacer kan geen kwaad, het beschermt je core tegen het breken.
[..]

Komt omdat je dover bent geworden door die fop ;) :P
hmmz zou wel een kunnen jah ;) maar het is ook maar tijdelijk, over paar maandjes wil ik aan waterkoeling beginnen :) hele goede waterkoeling ;) en vooral ook stille waterkoeling :D en op mn radiator zet ik natuurlijk delta 7k fans :P

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen om die wkb38 te kopen maar ik vraag me eigenlijk af hoeveel kabaal hij nou maakt?
iets van 46.5db ofzo geloof ik, maar hoeveel is dat? Die getalletjes zeggen mij helemaal niets, ok ik weet hoe lager hoe beter maar 46.5db waar kan ik dat mee vergelijken?

En hebben jullie gewoon die thermal plakker gebruikt of hebben jullie er thermal paste onder geplakt?

En is het mogelijk om er een stillere fan op te maken en zo ja wie heeft dat al gedaan op deze cooler en wat zijn zijn/haar bevindingen?

thnx alvast

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op zondag 30 september 2001 13:03 schreef IceFlame het volgende:
Ik zit ook te twijfelen om die wkb38 te kopen maar ik vraag me eigenlijk af hoeveel kabaal hij nou maakt?
iets van 46.5db ofzo geloof ik, maar hoeveel is dat? Die getalletjes zeggen mij helemaal niets, ok ik weet hoe lager hoe beter maar 46.5db waar kan ik dat mee vergelijken?

En hebben jullie gewoon die thermal plakker gebruikt of hebben jullie er thermal paste onder geplakt?

En is het mogelijk om er een stillere fan op te maken en zo ja wie heeft dat al gedaan op deze cooler en wat zijn zijn/haar bevindingen?

thnx alvast
er ziin mensen die er een 80 mm op hebben gebakken, check de searchdaar eens voor, staat vast iets bij

Verwijderd

46 DB is als je je kamer deur dichtdoet en je gaat naar beneden op de weecee zitten met de deur dicht en dan hoor je ergens in het huis zoeeeeeeemmzoeeeeeeeeem

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 30 september 2001 13:22 schreef TWINCAM1600 het volgende:
46 DB is als je je kamer deur dichtdoet en je gaat naar beneden op de weecee zitten met de deur dicht en dan hoor je ergens in het huis zoeeeeeeemmzoeeeeeeeeem
HAAHAhaha dit herken ik meteen :) zelfs aan de andere kant van het huis in de woonkamer, als je tv zit te kijken hoor je hem nog :)

39

Verwijderd

Is het echt zo erg? man dan hoef ik hem echt niet....
Ik heb zo'n grote coolermaster unit (volgens mij is het de 6I31C) en ik ga daar denk ik een andere goeie fan op zetten.

Ik dacht zelf aan een papst, daar heb ik goeie verhalen over gehoord, of heeft iemand anders nog betere ideeën?

Of betere vraag zal het echt gaan schelen denken jullie? Het is best een joekel van een alu koelblok wat erop zit dus opzich zou een betere fan flink moeten schelen toch?

Verwijderd

dubbel

Verwijderd

nah overdrijven is ook een kunst :)
ik heb gister ook mn Vulcano II koeler van het koelblok afgesloopt en omgewisselt met die delta HP, het ik had mn oren al dicht :) maar het viel reuze mee.

en het koelt als een rund!

Verwijderd

Ik heb de fop32-1 op men tb1400 gehad en hij werd 57° stressed, dus het kan opzich wel, maar dan moet je niet willen overclocken oid. Ik heb nu een swiftech erop zitten met een ystech fan van 34 dba die ook goed koelt, m'n tb1,4@1,6 wordt max. 48° :7

• FFF
  • Nu online
ok bedankt allemaal, maar over die spacer, is dat aan te raden? Of weggegooit geld?

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:30 schreef FFF het volgende:
ok bedankt allemaal, maar over die spacer, is dat aan te raden? Of weggegooit geld?
Ik heb er ook 1 en ben er zeer tevreden over! Je weet nl 99% zeker dat de koeler er recht opzit en dat je je core niet beschadigd bij het monteren/demonteren van je koeler. :)

• FFF
  • Nu online
ok toch 1 halen dan maar :D

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:40 schreef FFF het volgende:
ok toch 1 halen dan maar :D
Verstandige keuze! ;)

Anders worden het tranen als je uit lompheid je cpu molt!

Verwijderd

ik heb een wbk38 te koop zie: advertenties

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:47 schreef Little_Horn het volgende:
ik heb een wbk38 te koop zie: advertenties
Fijn om te weten! :? :D
Pagina: 1