100BaseTx kabel erg gevoelig??

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb een UTP-crosscable gemaakt door alle draadjes in het midden van de kabel aan elkaar te solderen en ze te omwikkelen met isolatietape. Nu kan ik twee computers aan elkaar knopen en met 10Mb doet 'ie het prima. Als ik hem op 100Mb zet (ja, ik heb twee 100Mb kaarten en Cat5-kabel) dan gaat de verbinding steeds om de seconde aan/uit. Ik heb op allebei de PC's Win2K pro.
Kan het zijn dat de mantel van de kabel helemaal intact moet zijn om storingen bij 100Mb te voorkomen?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

je hoeft niet overal die ommanteling eromheen te hebben maar als je gaat solderen aan je netwerkkabel gaat het 9 van 10 keer niet goed.

ik raad je aan gewoon een nieuwe kabel te halen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hmm. ik heb hem doorgemeten, maar alles maakt wel goed contact. Ik heb het trouwens op de volgende manier aangesloten:
As long as we're on the subject: the proper way to make an UTP cable is to
connect one pair of wires (that are twisted around each other in the cable)
for pins 1 and 2, and another for pins 3 and 6. If you want to connect all
8 wires then you should pair up 4 and 5 in the middle and 7 and 8 on the
right side as well. That way you can use this cable for ISDN (two pairs:
3, 6 and 4, 5) or a phone (4, 5) as well.

If you want to make a crosscable to connect to hosts together over UTP
without a hub, you must connect 1 with 3, 2 with 6, 3 with 1 and 6 with 2.
Is dit wel goed voor 100Mb crosscables??

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 14:26 schreef TheLemon het volgende:
Hmm. ik heb hem doorgemeten, maar alles maakt wel goed contact. Ik heb het trouwens op de volgende manier aangesloten:
[..]

Is dit wel goed voor 100Mb crosscables??
Typisch weer zo'n geval van bel horen luiden...

Doormeten is een gelijkspanning 'event'. Het gedrag bij 33Mhz is echter heeeeel anders...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Jaja, als je het allemaal zo goed weet, waarom beantwoord je dan mijn vraag niet gewoon. :?
Sorry, hoor maar ik dacht dat ik toch echt wel weet hoe en waarom ik mijn kabeltjes doormeet.
In dit geval heb ik dus geconstateerd dat de weerstand (idd bij gelijkstroom) tussen de contacten op de stekkertjes ± 0 Ohm is waar 'ie dat moet zijn en ± oneindig waar ze dus geen contact moeten maken. Op die manier kijk ik dus even of ik geen breukjes of kortsluitingen heb gemaakt tijdens mijn intape-praktijken.
Maar goed, ik neem aan dat mijn vraag hier al half mee beantwoord is. Toch wil ik even weten wat voor type kabel ik moet kopen zodat ik wel met 100Mbps kan netwerken en of het idd echt zo gevoelig is dat 'ie bij één cm zonder mantel al stoort.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:54 schreef TheLemon het volgende:
Jaja, als je het allemaal zo goed weet, waarom beantwoord je dan mijn vraag niet gewoon. :?

/me is al bezig :P

Sorry, hoor maar ik dacht dat ik toch echt wel weet hoe en waarom ik mijn kabeltjes doormeet.
In dit geval heb ik dus geconstateerd dat de weerstand (idd bij gelijkstroom) tussen de contacten op de stekkertjes ± 0 Ohm is waar 'ie dat moet zijn en ± oneindig waar ze dus geen contact moeten maken. Op die manier kijk ik dus even of ik geen breukjes of kortsluitingen heb gemaakt tijdens mijn intape-praktijken.
Maar goed, ik neem aan dat mijn vraag hier al half mee beantwoord is. Toch wil ik even weten wat voor type kabel ik moet kopen zodat ik wel met 100Mbps kan netwerken en of het idd echt zo gevoelig is dat 'ie bij één cm zonder mantel al stoort.
Het gaat niet om de mantel maar de twists die in de kabel zitten.. al je na het solderen de twists weer in de kabel hebt gemaakt maak je een goeie kans dat het werkt... maar.. het blijft een zwakke plek.. het advies is om een nieuwe kabel te kopen. :)
Om 100 Mbit te netwerken heb je een CAT5 UTP/STP/FTP kabel nodig.. ik zou UTP kopen is het goedkoopste :)

Suc6

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
K thanx, hier kan ik wat mee. :)

Verwijderd

Ik weet niet of iemand ooit een 100mbit crosscable heeft zien werken, maar ik heb het zelf ooit geprobeerd, echter zonder succes. Ik heb gehoord dat het wel mogelijk was, maar ik heb nog niemand gezien of gesproken bij wie het wel werkt...

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Werkt perfect hoor..
Waarom zou het niet gaan dan (zei ik vanaf mijn backend bak die met een hele mooie crosslink op 100 mbit werkt)

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1