PCI 128 dood.. welke kaart om deze te vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hoi Allemaal,

Van de week was ik nog vrolijk mp3 aan het spelen en opeens begon de kaart te kraken. En toen kwam er alleen nog maar gekraak uit. Dus dat betekent het einde van de kaart.

Nu ben ik dus op zoek naar een vervanging. Is de Audigy MP1 wat ??? Heeft die ook een firewire aansluiting?

Of anders die Hoontech kaart wordt die goed ondersteund, ik meen dat het de Iphone XG kaart was. En waar verkopen ze die?

Alvast Bedankt,

Pascal

PS: Iemand eventueel ideeën hoe ik die kraak uit de PCI128 kan halen todat ik een nieuwe kaart heb?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Terratec xfire 1024?
145 piek bij informatique.

Maar wat wil je precies van het kaartje?
Als je gamed en mp3's afspeelt is de terratec een goede keuze.
Er is keuze zat, en wordt meestal beperkt door het budget.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
Oh ja ff vergeten, ik speel eigenlijk geen spellen, draai meestal MP3tjes, beetje DVDtjes enz.

Bij Queen systems is die Audigy MP1 trouwens F146,-

Het budget is nog variabel, maar ik wil gewoon een goede kaart vooral voor audio, rippen, dvd etc.

Greetz,

Pascal

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zondag 30 september 2001 12:41 schreef Willems het volgende:
Oh ja ff vergeten, ik speel eigenlijk geen spellen, draai meestal MP3tjes, beetje DVDtjes enz.

Bij Queen systems is die Audigy MP1 trouwens F146,-

Het budget is nog variabel, maar ik wil gewoon een goede kaart vooral voor audio, rippen, dvd etc.

Greetz,

Pascal
Kan ik je de terratec xfire aanraden, heb die zelf vorige week gehaald als vervanging van mijn sblive (lang verhaal, maar samenvatting problemen met win2k drivers)

FF van de site
SoundSystem DMX XFire 1024 Technical data

Compatibility.

DirectSound / 3D

Sensaura 3D

A3D 1.0*

A3D 2.0 compatible

EAX 1.0, EAX 2.0*

MacroFX*

MultiDrive*

EnvironmentFX*

ZoomFX* (under development)

I3DL2*

General MIDI (GM)

DLS 1.0

MPU-401

SoundBlaster / Pro

AC97

PC 99

PCI Specification Rev. 2.1, 2.2

PCI Bus Power Management Interface Specification 1.0

Digital Audio.

8/16-bit playback & recording with up to 48kHz (mono/stereo)

Extended Full Duplex at playback & recording (mono/stereo)

Recording and playback of all audio sources

Sensaura 3D

MultiDrive

MacroFX

EnviromentFX

ZoomFX (under development)

Wavetable Synthesizer.

Up to 1024 voices

High quality 8MB sound set

DLS 1.0 compatible

Audio Mixer.

Individual volume control of all audio sources

10-Band stereo equalizer with presets

MIDI/Joystick Interface.

DirectInput-acceleration

Analogue / Digital joystick interface

MPU-401 compatible (UART mode)

SoundBlaster compatible MIDI interface

External connectors.

Digital-Out, optical, 48kHz (TOS link)

2 x Line-Out, stereo (3,5 mm)

Line-In, stereo (3,5 mm)

Mic In, mono (3,3mm)

MIDI/Joystick Interface (IBM 15 pin Sub-D)

Onboard connectors.

Digital-In, 32, 44.1 and 48kHz

2 x CD audio In, stereo (MPC3)

Aux In, stereo (MPC3)

Wavetable connector (WaveBlaster pin compatible)

Amplifier.

Headphone amplifier, 2 x 60mW

Drivers.

MS-DOS 7.0

Windows 95/98/ME

Windows NT 4.0**

Windows 2000

ControlPanel.

Windows 95/98

Windows 2000

Windows ME

Software.

Musicmatch Jukebox

Emagic Logic Fun

Wavelab Lite

NetMeeting

VoiceType Control

Free- & Shareware

System requirements.

One free PCI 2.1 compliant PCI slot

Intel Pentium II or AMD K6 II 500 or higher

32MB System RAM

Screen resolution min. 800 x 600, 16-bit color depth

CD-ROM drive

50MB free hard disk space

Windows 95/98/ME with DirectX 5.0 or higher, or Windows NT 4.0 (min. SP3), or Windows 2000
http://www.terratec.net/ttnl/products.htm (en dan DMX xfire 1024)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Kijk ook 'es naar de Hercules GameTheaterXP. Hardstikke fijn kaartje met externe breakoutbox (cool!) en hardware MP3-decoding. Beter dan een Audigy iig, waar je meer betaalt voor het "SoundBlaster"-logo dan voor het kaartje zelf.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zondag 30 september 2001 13:28 schreef DeepFreezer het volgende:
Kijk ook 'es naar de Hercules GameTheaterXP. Hardstikke fijn kaartje met externe breakoutbox (cool!) en hardware MP3-decoding. Beter dan een Audigy iig, waar je meer betaalt voor het "SoundBlaster"-logo dan voor het kaartje zelf.
Heb je een link naar een review van dit kaartje? (zal zo zelf ff naar de hercules site gaan)
Hoor best wel veel van dit kaartje, en is geloof ik op dezelfde chip gebaseerd als de xfire, alleen verkochten ze hem niet bij informatique, en had geen zin en tijd om naar andere zaken te gaan rijden (en bovendien wil ik het gewoon bij informatique kopen, is gewoon (vind ik) de beste zaak die er op het moment is)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
sb audigi heeft ook hardware mp3 encoding dus dat maakt geen hol uit raar is wel dat iedereen al een oordeel heeft over de audigi tewijl ze hem nog niet eens gezien hebben laatstaan hebben gehoord.

en als een grote zaak een bepaald merk niet heeft zal dat een oorzaak hebben lijkt me ofwel geen enkele vraag naar of het is bagger het is nog steeds zo dat in 90% van de systemen een sb gaat alle andere merken zijn niet echt in trek.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 13:33 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Heb je een link naar een review van dit kaartje?
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/GameTheaterXP/gtxp.html

http://www.hardwareoc.com/hercgtxp1.php

http://www.tbreak.com/hard/othr/gamethxp/gamethxp_1.asp

http://www.gamersdepot.com/hardware/sound_cards/hercules/game_theater_xp/001.htm

Eat your heart out :Y) :) Ik raad je trouwens wel aan om even te wachten, want binnenkort komt er een 6.1-versie uit van de GameTheater XP. En hierdoor zakt misschien de prijs van de huidige (5.1)-versie :)
Op zondag 30 september 2001 13:47 schreef monterey het volgende:
sb audigi heeft ook hardware mp3 encoding dus dat maakt geen hol uit raar is wel dat iedereen al een oordeel heeft over de audigi tewijl ze hem nog niet eens gezien hebben laatstaan hebben gehoord.

en als een grote zaak een bepaald merk niet heeft zal dat een oorzaak hebben lijkt me ofwel geen enkele vraag naar of het is bagger het is nog steeds zo dat in 90% van de systemen een sb gaat alle andere merken zijn niet echt in trek.
Ik vind de prijs van de Audigy gewoon achterlijk hoog. De Hercules heeft ongeveer dezelfde features als de Audigy Platinum eX, maar hij kost minder dan de helft en heeft dan ook nog 'es A3D-support. Het feit dat 90% van de mensen een SB in hun PC heeft zitten heeft nix te maken met het feit dat de Hercules gewoon erg interessant is als je verder kijkt dan je neus lang is.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik zou voor de Terratec Xfire 1024 gaan, heb zelf nu ook een PCI128 SB, maar heb pas geleden de Xfire gehoord, en wat een kwaliteitsverschil.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• lester
  • Niet online
Ik heb de Xfire en ben er erg tevreden over..

Maar de een zegt terratec de ander SB en weer een ander Hercules, tis vooral een kwestie van persoonlijke smaak.

Als je een kaart koop van de "grote" merken, kun je eigenlijk geen rommel komen..(ja ik weet het gevaarlijke uitspraak :P )
Pagina: 1