Naar andere resolutie (gamen) beeldscherm in slaap

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Toen ik net mijn PC had, had ik nog weleens het probleem dat als ik ging gamen en mijn beeldscherm van die tikken geeft (overschakelen) viel hij in slaap, en kon niets anders doen dan rebooten. Toen had ik detonator 12.90 geïnstalleerd en het probleem was verholpen.

Nu ik enige tijd geleden 21.80 erop heb gezet, is het probleem weer terug gekomen, en ik vind het een beetje zuur om heel te tijd op detonator 12.90 te gaan werken terwijl er al een veel betere is. Waar ligt dit probleem nu aan, aan mijn videokaart, beeldscherm of de combinatie ervan, en wat kan ik er aan doen?

20*350ZO45°

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat jouw probleem is, is dat hij bij gamen op een andere resolutie overschakelt dan je desktop. De refreshrate op die resolutie staat waarschijnlijk standaard te hoog ingesteld voor je monitor. Uit zelfbescherming gaat 'ie dan op standby. Wat je moet doen, is op je desktop alle resolutie/kleurdiepte combinaties één voor één aanzetten (of iig alleen die je voor games gebruikt, is vaak nog 16bits kleuren) en dan de refreshrate instellen zodat je monitor deze nog aankan.
Dat 'ie het bij andere drivers wel doet kan heel goed, hij kan dan standaard alle refreshrates op bijv. 60Hz hebben staan, terwijl de nieuwe drivers jou willen verwennen door alle refreshrates maximaal te zetten.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
zie de post boven mij, kan het niet beter uitleggen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb zojuist alles terug gezet (800x600) 16bit 60Hz en dan nog werkt het niet (Commandos2 & Emergency fighters) 3dMark2001 geeft overigens géén problemen. Ik had ditzelfde probleem ookal met mijn TNT2 kaartje, en heb nu een Geforce2MX Ik denk dus dat ik het probleem bij mij monitor is.m met videokaart moet zoeken. Specs van mij beeldscherm kan je hier vinden.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/pics/up.gif

20*350ZO45°