Halflife is helemaal dood

Pagina: 1
Acties:

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-01 20:25
Ik had weer eens zin in Halflife en OF, maar ik krijg het spel niet meer aan de praat. Zodra ik het spel start (new game of multi-player) dan krijg ik zo'n mooi blauw scherm voor me :( met een fatal error en soms een Kernel error. Ik snap er nix van: het heeft op deze PC gedraait met dezelfde config (op een netwerk kaart, geheugen en extra HD na dan)
Ik heb zelfs Win opnieuw erop gezet en nog steeds die blauwe screensaver......

Config:
Celeron 366
Viper 550
Monster Sound MX300
192MB SDRAM
En 2 Maxtors

Iemand een idee?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
OEPS, dat was ik :o
Nee sorry, ik weet niet wat het is

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• RayMan
OK, andere vraag:

Wat zijn de beste drivers voor een (jaja ik weet het) Viper 550?
ik heb wel eens vaker last van spelproblemen, zoals flikkerend beeld...

Verwijderd

uhm , die geluidskaart , zorg dat je daarvoor de laatste Vortex II drivers voor hebt. En niet de bijgeleverde troep. Ik had dit probleem ook steeds totdat ik die drivers geinstalleerd heb. Gewoon ff kieken op www.a3d.com ofzo , ik denk dat dat et is..

• RayMan
OK, ik zal ut proberen..

Of misschien de oudste drivers die ik heb gebruiken: het heeft immers gewerkt

Verwijderd

Hey RayMan.

Hebbie toevallig UT versie 4.13 op je computer staan??

Verwijderd

Ik had met een Viper 550 de beste resultaten met de reference drivers versie 2.08 .

• RayMan
Wolfman:

Hoezo UT??
Ik weet op dit moment niet welke versie (zit op mun werruk), maar waarom is dat van belang dan?

Verwijderd

De UT upgrade patch naar versie 4.13 vervangt je Kernel32.dll, Maar hij vervangt hem jammer genoeg voor een kernelletje met een bug erin(vreemd genoeg hebben maar sommige mensen hier last van(zie UT upgrade Topics van de laatste week)) De makers van UT hebben dit al toegegeven en zijn bezig met een 4.14 patch die dit weer fixed. Zolang die er niet is moet je de vorige(405b) versie weer ff eroverheen plempen.

Dit alles geldt natuurlijk alleen als je die versie hebt. anders kan ik je ook nie verder helpen.

grtz

• RayMan
Best wel stom:

Heb de oudste drivers geprobeerd (die bij de kaart zaten) crasht mijn PC al bij het opstarten, ook in veilige modus. :(

..weer alles opnieuw geinstalled en nu kan ik WEL multiplayer games spelen :)
Alleen het echte spel geeft weer een kernel error. Ach ja, ut was me uiteindelijk om de multi-player te doen :)

Verwijderd

Eventjes Hl eraf, en de keys uit het register. Daarna helemaal opnieuw installeren, en de videomodes goed instellen.
Ik heb zelf ook soms problemen met HL, die engine is gewoon niet best (maar Counterstrike wel)

Grtz Sn@ke

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:02
Zoals Sn@ke al zei...

• RayMan
OK, thanx voor de info, maar de mp optie werkt nu wel, behalve 1 probleem:
zie andere topic.

Verwijderd

mijn problemen gingen allemaal weg toen ik geupgrade had naar 1.0.1.6