Toon posts:

Downloaden en gelijk branden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik vroeg mij af of het misschien mogelijk is om bestanden gelijk op cd te branden terwijl ie nog aan het downloaden is, oftewel gewoon in een keer op cd downloaden :)
Is dit mogelijk?
Ik heb namelijk een beetje kleine harde schrijf en nu moet ik alles eerst downloaden, dan branden en dan ben ik al weer 3 uur verder..

Mijn specs: P2 350, Philips CDD3610 2x brander, ADSL-modem (MxStream Basic)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Helaas, dat gaat je dus niet lukken..

Wordt niet ondersteund voor zover ik weet in de bekende brandprogramma's.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

wordt best moeilijk he ? aangezien een brander een TOC moet schrijven, moet ie weten wat begin en einde is van de file. dat word nogal lastig als ie het begin nog niet eens binnenheeft

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ok..
Maar ik d8 wel te weten dat je een cd-r ook als soort van harde schrijf kan gebruiken mbv drag&drop.. Net zo lang tot ie vol is. Hoe moet dat dan??

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Het is wel best mogelijk maar niet zo betrouwbaar.
Heb het met InCd en met DirectCd gedaan, moet natuurlijk een packet writing proggie zijn. Gewoon bij "Opslaan Als.." brander drive letter opgeven.

Ik denk met adsl zal het meestal lukken. Het gaat mislukken als een te lang breuk in de srteaming ontstaat.

Verwijderd

Daar gebruik je een programma als directcd van adaptec/roxio voor en dan denk ik dat het je wel gaat lukken direct naar een cd-r of cd-rw te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
o koel, het kan dus wel :)
Ik heb alleen dan nog een probleem: normaal gebruik ik Nero voor het branden van cd's en nu weet ik uit ervaring dat nero en directcd niet echt vriendjes zijn (m'n comp deed nix meer!!) dus hoe ga ik dit dan oplossen?? En ik wil ook wel ff wat uitleg over hoe het nou echt in z'n werking gaat svp :)

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

DirectCd versie 5.0 en hoger geeft GEEN conflict meer met Nero. Best is wel eerst Nero installeren en dan pas InCD.
Je kan natuurlijk altijd voor InCd kiezen (die schrijft alleen cdrw's, DCD doet ook cdr's) maar NOOIT twee packet writing proggies installeren.

Verder moet je het media voor het gebruik eerst formatteren. Duurt heel lang voor cdrw's en heel koort voor cdr's.

Verwijderd

Topicstarter
CD-r is ok lijkt mij :)

Maar waar hoort DCD bij? ook bij directcd?
Enne, hoe moet ik cd-r-en formatteren dan?

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

DCD = DirectCd.
formatteren: op het ikoontje in tray klikken en je krijg scherm met duidelijk opties.

Verwijderd

Topicstarter
oooooow!!
aha :)

en DirectCD is toch onderdeel van Easy CD Creator?
5.0 toch?
Ga ik die maar ff kopen (lees downloaden :))

Bedankt!!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Doe toch normaal jongens! Jullie zadelen onze Philips gebruiker gewoon op met allemaal nieuwe onderzetters.

Webmaster Mike: Nee het kan niet, TENZIJ:
- je een writer hebt met burnproof
- en een rééétesnelle verbinding

Voor alle duidelijkheid (voordat je daar hoopvol naar gaat vragen): Jouw Philips heeft dus GEEN Burnproof.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

mijn brander brandt langzamer dan dat ik download hoor....
gewoon een @home kabeltje dat trekt makkelijk die 300 kb/s en 2x branden is 300 kb/s maar als je het zeker wilt weten bak je toch gewoon op 1x

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zondag 30 september 2001 13:47 schreef BananeKoning het volgende:
mijn brander brandt langzamer dan dat ik download hoor....
gewoon een @home kabeltje dat trekt makkelijk die 300 kb/s en 2x branden is 300 kb/s maar als je het zeker wilt weten bak je toch gewoon op 1x
1) ADSL basic = 512 kbps = 64 kB/s max (meestal niet meer dan 45-55 max, geloof me nou maar)
2) CDRW 1xspeed = 150 kB/s

1)+2)+Philips=onderzetter

edit:

Let erop dat:
- Byte = 8 bits
- kBytes/sec = kB/s en kbits/sec = kbps

Bovendien:
ADSL Basispakket: 512 kbps = 64 kB/s (max)
ADSL Snelpakket: 1024 kbps = 128 kB/s (max)
Chello heeft de boel afgeknepen op 1,6 mbps = 1600 kbps = 180 kB/s.
Mensen vergelijken vaak die 180 met de 512 en concluderen dan dat ADSL sneller is. Natuurlijk niet een Tweaker (hoop ik), maar wel bijvoorbeeld een Adam Curry die in een interview in intermediair blaat dat Jamby alleen voor échte breedband is, dus alleen voor ADSL en dat kabelgebruikers pech hebben...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• digitri
  • Niet online

digitri

here and now

Op zondag 30 september 2001 13:38 schreef WebMasterMike het volgende:
oooooow!!
aha :)

en DirectCD is toch onderdeel van Easy CD Creator?
5.0 toch?
Ga ik die maar ff kopen (lees downloaden :))

Bedankt!!
Het wordt met EasyCd verkocht, ook wel met WinOnCD3.8 maar hij werkt afzonderlijk. Hij is zelfstandig dus. Heelaas wordt het niet appart verkocht :(
Hij is wel te downloaden, zoek het ff goed, ik mag verder niets zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok leuke discussie over snelheden, maar zo dom ben ik nou ook weer niet!! :(

mijn verbinding is idd niet meer dan 55 kb/s en mijn brander brand dus bij 1x 150kb/s en dus kan het niet :'(

Kan het nisschien nog wel op een andere manier??? B-)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zondag 30 september 2001 14:25 schreef WebMasterMike het volgende:
ok leuke discussie over snelheden, maar zo dom ben ik nou ook weer niet!! :(

mijn verbinding is idd niet meer dan 55 kb/s en mijn brander brand dus bij 1x 150kb/s en dus kan het niet :'(

Kan het nisschien nog wel op een andere manier??? B-)
Jij niet, die anderen wel. Als je die adviezen opvolgt heb je gegarendeerd een leuke stapel nieuwe onderzetters erbij.

Oplossing:
- Lite-on 12x10x32 CDRW kopen voor ca fl 230 (dit is dus incl Burnproof)
- Grotere HDD kopen, wat dacht je van een Maxtor Diamond Max 40 GB (5400 rpm) voor slechts fl 275?

Een andere oplossing is er NIET. Now go get it!

Pagina: 1