Toon posts:

Oud mobo indentificatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede Tweakers!

Ik heb gister een oud mobo-tje gehaald voor de computer van m'n zusje, alleen: hij geeft geen beeld....

Daarom wil ik ook weten welk merk het is, maar d'r staat nergens een FCC-ID op of zo :(

Maybe weten jullie iets?

Specs:

4x EDO ram
4x PCI
4x ISA
Socket 7
SRAM module boven processor (geen SDRAM)

Chipsets:
INTEL FX-66 (SB82437FX-66)
VIA 82885N
SMC FDC37C665GT

op een grote chip (niet de Award BIOS): SIREX no. 510528
en daarnaast: REV0.2

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 11:33 schreef IvoB het volgende:
http://www.wimsbios.com/
Die ken ik al, maar ik kan geen BIOS-string posten, omdat ik geen beeld krijg! Daarom wil ik ff het merk + type weten van het mobo om te kijken of ik nog wat moet veranderen of zo :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met deze info alleen zal dat niet lukken, kun je er niet een andere videokaart op plaatsen?

Als er een onboard videokaart opzit kan het zijn dat de kaart&aansluiting met elkaar conflicteren.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er staat vast op het bord (of op een slot, met een stickertje!) wel een of andere code hoor. ben veel borden tegengekomen waar ik het op het eerste gezicht niet kon vinden, maar er is altijd wel een of andere code te vinden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

kijk eens op zijkant 1ste isa slot.
geen klevertjes met specs mb?:)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er staat vast op het bord (of op een slot, met een stickertje!) wel een of andere code hoor. ben veel borden tegengekomen waar ik het op het eerste gezicht niet kon vinden, maar er is altijd wel een of andere code te vinden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen onboard video op dat mobo (zou wel mooi zijn geweest *D ), ik heb een PCI en een ISA kaart geprobeerd, waarbij het beide keren niet gelukt is :(

En er zit nergens een stickertje of wat met het merk of zo :(

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Langs de zijkant van het moederbord staat meestal een nummer, anders wel ergens in het midden op het bord bedrukt, dat is het ontwerp layout. Effe wat zoekengines op het net gebruiken met die info....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe ziet het bordje eruit? Hieronder zie je een paar verschillende 430FX plankjes, maar allemaal met een iets ander layout (bijv plaatsing van SIMM slotjes en cache slot):

Rise R525
Afbeeldingslocatie: http://www.rise.com.tw/img/r525.jpg

Supermicro P55CMS
Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/p55cms.jpg

Shuttle HOT541
Afbeeldingslocatie: http://www.spacewalker.com/english/faq_e/_img0405.jpg

Dat kan dus veel helpen, post eens een pix of beschrijf de layout :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:) :) balusc, post je ook foto's van al die 7845748 andere FX bordjes?? :) :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tot zover zijn de bovenstaande bordjes de enige die ik kan vinden die 4 PCI en 4 ISA slotjes hebben. Die waren zeldzaam (meestal 4-3 of 3-4), dus het was snel te vinden :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 09:01 schreef BalusC het volgende:
Hoe ziet het bordje eruit? Hieronder zie je een paar verschillende 430FX plankjes, maar allemaal met een iets ander layout (bijv plaatsing van SIMM slotjes en cache slot):

Rise R525
[afbeelding]

Supermicro P55CMS
[afbeelding]

Shuttle HOT541
[afbeelding]

Dat kan dus veel helpen, post eens een pix of beschrijf de layout :)
Die Rise R525 lijkt er verdacht veel op :) Precies die SRAM module (waar is dat eigenlijk voor?) op de goede plaats en de rest ook :)

Het SM mobo klopt niet: de RAM-banken zitten aan de rand, dus die valt al af :)

Nu nog ff uitzoeken welke t precies is :)

Verwijderd

Topicstarter
Die Shuttle komt nog meer in de buurt...

Damned, ff een cam ergens vandaan jatten :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 17:16 schreef [Mike] het volgende:
Die Shuttle komt nog meer in de buurt...

Damned, ff een cam ergens vandaan jatten :P
Oh nee, toch niet, de cache sloten (8 in totaal), staan recht boven de SRAM module en het socket, en naast de RAM-banken...)

PS. Damned, die quote en edit knop lijken verdacht veel op elkaar :P

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Op maandag 01 oktober 2001 17:15 schreef [Mike] het volgende:

[..]

Die Rise R525 lijkt er verdacht veel op :) Precies die SRAM module (waar is dat eigenlijk voor?) op de goede plaats en de rest ook :)
Die SRAM module (?) is voor de uitbreiding van het level-2 cache. Daarom zit hij naast de proc. (=zgn. coast module)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• memphis
  • Laatst online: 18:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 01 oktober 2001 17:15 schreef [Mike] het volgende:

[..]

Dat slot is voor PipelineBurst cache, die zijn er in 256 en 512 k tot zover gzien. Als er al cache in de voetes zit heb je het niet zozeer nodig maar heb je geen cache kan je daar op de dump wel een module voor vinden. Ze zijn iets sneller dan standaard cache.

Kijk eens bij www.pcpartner.com bij de downloads-manuals, mogelijk dat ie daartussen staat.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1