Vraagje. Ik heb gisteren aan adsl aansluiting gekregen. Ik heb isdn quatrofox enz op zolder en vauit daar is de splitter en het modem geplaatst, mijn computer staat ook op zolder. Alles werkt, maar wel tergend langzaam, zo'n 6 a 7 Kb/s, net iets langzamer dan mijn isdn. Verschillende sites geprobeerd, alles even langzaam. Mijn buren gaan met de 10 voudige snelheid het internet op. Wat is hier mis? Ik baal behoorlijk, heb er maanden op gewacht en nu dit...
Alle lijntjes al gecheckt of ze goed vast zitten?
Hmmz je behoort idd 55 k/s oid te kunnen halen. Loop al je instellingen nog es na en controleer je hardware. Wees niet eigenwijs!
je hebt wel normale line sync?
-staat jouw netwerk kaart wel op 10 Mbps half duplex? (de alcatel speed touch kan GEEN 100/full aan!)
-welk model NT1 heb je? (S1/S2/S3/S4 ?)
bij S1 moet je een andere gaan halen bij primafoon.
-staat jouw netwerk kaart wel op 10 Mbps half duplex? (de alcatel speed touch kan GEEN 100/full aan!)
-welk model NT1 heb je? (S1/S2/S3/S4 ?)
bij S1 moet je een andere gaan halen bij primafoon.
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Moet die splitter en het modem niet ergens op het 1ste punt van je telefoonlijn aangesloten worden (ivm. signaal verlies over de lengte van de kabel die naar zolder gaat?).
Dat is in ieder geval wel het geval bij een kabelinternet aansluiting...meer weet ik er niet van..
Dat is in ieder geval wel het geval bij een kabelinternet aansluiting...meer weet ik er niet van..
en de splitter hoort als eerste te staan 
dus eerst splitter en dan pas de rest
anders pakt hij gewoon je isdn snelheid
dus eerst splitter en dan pas de rest
anders pakt hij gewoon je isdn snelheid
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Heb alles gecontroleerd aan instellingen in de computer en dat is ok. De adsl is geinstalleerd door een kennis die dit dagelijks doet en heeft me verzekerd dat het goed aangesloten is. Ik vind het wel verdacht dat ik ongeveer isdn snelheid heb, alhoewel ik gister eventjes de 19 Kb/s haalde op download.com Kan het niet een instelling in de centrale zijn die de kpn nog moet veranderen? Ze hebben weleens eerder vanuit de centrale mijn isdn gemanupuleerd, dus ze kunnen veel daar.
Staat die instelling van de netwerkkaart ook wel goed? Ik raad je overigens aan de MxStream hulplijn even te bellen, die kunnen je ook verder helpen (telefoonnummer zie FAQ).
Oh en qless, ik heb een s3 nt1 kastje en mijn netwerkkaartje staat op auto, maar heb het ook geprobeerd op stand 10 Mbps, het maakt niks uit. Mijn aansluiting komt op de benedenverdieping binnen en loopt dan door naar zolder. Op deze lijn zitten twee standaard telefoonaansluitingen (beneden en op de eerste verdieping). Op zolder gaat die lijn in de quatrofox en vanuit de quatrofox naar het nt1 kastje. Vanuit de nt1 loopt er een lijntje naar de splitter en vauit de splitter weer een terug naar de nt1 en eentje naar het alcatel modem. Komt iemand dit bekend voor?
heb je op die aansluitingen voor je isdn aansluiting , meschien wat aangesloten 
dus ik bedoel op die 2 aansluitingen
dus ik bedoel op die 2 aansluitingen
Verwijderd
Bij de eerste wandcontactdoos. Dat is meestal in de woonkamer komt de splitter. Na de splitter komt aan de ene kant het nt1 kastje. aan de andere kant een telefoonlijn naar het modem.
ik dacht dat je de splitter altijd voor de telefoons moest plaatsen 
anders neemt hij de snelheid van je normale telefoonlijn, isdn dus
vraag is aan je buurman of hij wat voor die splitter heeft staan
anders neemt hij de snelheid van je normale telefoonlijn, isdn dus
vraag is aan je buurman of hij wat voor die splitter heeft staan
Je moet je splitter dus inderdaad voor eventuele vertakkingen plaatsen, dat is het hele eieren eten! Kijk maar es in de handleiding, daar staat het precies beschreven.
Er gaat waarschijnlijk een paar draden direct naar zolder naar de nt1 kast. Vandaaruit gaan er weer een paar draadjes naar beneden, want alles loopt via de quatrofox op zolder. Die telefoons beneden worden vanaf boven benaderd, denk ik.
Ga wel eens een doosje beneden openschroeven. Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen aan degene die het bij heeft aangesloten. Hij leek me zeker van zijn zaak en heeft nog overlegd met een collega. Ik baal hier behoorlijk van zeg. Bedankt trouwens voor jullie reacties!!!
Ga wel eens een doosje beneden openschroeven. Ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen aan degene die het bij heeft aangesloten. Hij leek me zeker van zijn zaak en heeft nog overlegd met een collega. Ik baal hier behoorlijk van zeg. Bedankt trouwens voor jullie reacties!!!
Lees even de handleiding van het doe-het-zelf pakket na, en doe het in gedachten weer overnieuw. Kijk dan even waar het mis gaat. Als dat niet werkt kun je met zo'n magic schroevendraaier kijken of er niet ergens een draadje kapot is.
Verwijderd
Vertrouw maar niet teveel op kennissen die dat 'wel effe doen' en check of er geen telefoons voor je splitter zitten..
Je kunt ook even testen door alle telefoons in huis er even uit te trekken... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden!
Lees ook zelf ff je Mxstream-boekie na : Hoofdstuk 4 'Hoofd-telefoonstopcontact bepalen'
Je kunt ook even testen door alle telefoons in huis er even uit te trekken... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden!
Lees ook zelf ff je Mxstream-boekie na : Hoofdstuk 4 'Hoofd-telefoonstopcontact bepalen'
voor downloaden neem ook een download accelerator zoals DAP, soms kan je ook weleens zonder zo programma ineens op de 5k zitten en met dap zat ik met dezelfde file op 55KB/s
Bedankt allen voor de reacties. Probleem opgelost! Oplossing was simpel: broadband wizard geinstalleerd, dit programma maakt nieuwe registerinstellingen afgestemd op adsl. Voor de liefhebbers www.kissco.com
Pagina: 1