Toon posts:

overclock bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste tweakers,

Ik heb een msi k7t turbo. Ik zag op de website van msi dat daar een overclock bios voor is. Nu is mijn vraag heeft het nut als ik die flash bij mij?
en kan ik dan beter overclocken ofzo?

alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 10:37 schreef jeroenj het volgende:
hoi beste tweakers,

Ik heb een msi k7t turbo. Ik zag op de website van msi dat daar een overclock bios voor is. Nu is mijn vraag heeft het nut als ik die flash bij mij?
en kan ik dan beter overclocken ofzo?

alvast bedankt
Vaak zijn er meerdere voltages en FSB stappen, en soms ook kleinere stappen, zodat je nog meer kan fine-tunen. Staat geloof ik ook op de site wat er allemaal in zit.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Ja, versie 2.9 is al genoeg, FSb, Muliplier, Vcore alles is aan te passen. Ben zelf tot 1620 gegaan, fsb 135 multiplier 12 en vcore toen op 1,78V kwam op 65graden. Voor de 3Dmark testen leuk en voor de rest just fun. Nu zie sig super stabiel. ;)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Och, zo moeilijk is het niet... Mijn Athlon 900 loopt op z'n sloffen 1000 Mhz. gewoon 10x100. 10,5x100 gaat afgezien van de extra warmte ook prima. 11x100 lukt niet goed, mischien moet het voltage iets omhoog... Dit alles gewoon met een "normale" BIOS op mijn MSI K7Tpro2a. Met een "tweakBIOS" werd iedere keer na het POSTen mijn DMI pooldata vernieuwd. Vandaar dat ik weer teruggegaan ben naar een "normale" BIOS. Mischien dat mijn Athlon 900 wel op 11x100 loopt met de "tweak" BIOS. Het verhogen van de fsb ben ik geen voorstander van omdat ik mijn kaarten "liefheb"....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
Het enige wat dit BIOS toevoegt is multipliers onder die van je CPU. Wel makkelijk voor Durons >= 750MHz

Wat ik heb gedaan:
multiplier mbv overclock BIOS op 6,5 en dan het normale BIOS erinflashen. Krijg je ook extra multpliers mee.