Toon posts:

Beeld trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zie ik het beeld trillen/bibberen. Wat kan dat zijn? Is mijn monitor dan naar de klote of zal het de grafische kaart zijn?

Eerst herstelde het beeld zich na een Degauss gewoon goed, maar nu doet die dat ook al niet meer.

Helaas is het zo dat het beeld niet heel de tijd staat te knipperen.

Monitor LG 795 FT+
Matrox G400 Dualhead
Abit KT7-RAID

[Edit]
Deze had in Videoplanken & Beeldkanonnen moeten staan. Kan iemand hem verplaatsen?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sjek je refresh-rate es.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44
toevallig een GSM/draadloze telefoon in de buurt liggen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Refresh: 85 Hz
Resolutie 1024 x 768
32 bits kleuren

en er ligt geen mobiele telefoon in de buurt

Verwijderd

moved HA >> V&B

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Kan ook zijn dat de adapter van het 1 of ander te dicht bij ligt. (bijvoorbeeld printer)

Of TL-buis storing...

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Op zondag 30 september 2001 10:40 schreef Tampie2000 het volgende:
toevallig een GSM/draadloze telefoon in de buurt liggen?
Maakt niet uit, alleen zodra er mee gebeld wordt...

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb sinds kort een nieuwe voeding en die stoort ook enorm. Probeer je kast een metertje verderop te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze monitor en grafishe kaart al een tijd en nooit problemen gehad en er is hier ook niks veranderd met andere voedingen ofzo

Dus daar kan het niet aanliggen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44
Op zondag 30 september 2001 11:04 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, alleen zodra er mee gebeld wordt...
is niet waar :)

ik heb het meegemaakt....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Zet de refresh op 100Hz, of op optimaal. Dan heb je het wel goed denk ik.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Check/vervang je kabel(ook voedingskabel). Heb je geen andere PCI-kaartjes (sound) vlak bij je VGA-kaart zitten? Dit kan storen. Speakertjes, lampen met een dimmer of andere apparaten?
Anders (voorzichtig!!) proberen op verschillende plekken op je monitor te meppen, als het dan verandert, zit het in je monitor.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Probeer een andere vga kaart als je die kan vinden. Mijn oude kaart gaf ook vaak een trillend beeld, mijn nieuwe niet. Met name als hij in 3d bezig was, maar alleen op bepaalde refresh rates. probeer dus eens een andere refresh rate

Verwijderd

Misschien moet je gewoon effe een driver instaleren.
Zelf maak ik gebruik van een CTX PV510 die had het zelfde probleem na het instaleren van drivers was het probleem voorbij. Kijk effe bij de volgende sites.

Download : http://www.lgeservice.com/drivers/mnt_usb.exe
Home Page : http://www.lgeservice.com/

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
2de monitor in de buurt?
tv in de buurt?
boxjes?

als ik me tv aan heb staan (boven me monitor) dan ziet het er ook vaag uit, allemaal strepen over het beeld

2 monitoren; hetzelfde
dus zo ver mogelijk uit elkaar, miss dat dat helpt :)

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hey! Ik heb zelfde monitor en sinds kort PRESIES hetzelfde probleem! Lijkt wel gewoon of ie versleten is en ieder moment door kan branden!

Het doet zich voor als monitor beetje begint op te warmen... Beeld worden dan zeg maar "gezoomed" (knipperen is groter / kleiner worden van totale beeld met zo'n halve centimeter horizontaal EN verticaal) ook de brightness gaat flippen! Je moet m dan op Brightness 0 ipv 50 ofzo zetten wil je geen grijze "zwarte randen" hebben...

Lijkt er dus erg op dat dit een productiefout is in de LG 795FT+.... Ik weet trouwens niet hoe het zit met die garantie... Ik weet namelijk niet meer 100% zeker of ik aankoopbon nog ergens kan vinden... Is zoiets nodig in dit soort gevallen? En waar moet je die monitor dan laten repareren? (Naar LG zelf toe of winkel laten doen?)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Het is een beetje laat om op dit topic te reageren. Maar ik heb op dit moment EXACT het zelfde probleem. Als mn monitor een tijdje aan staat. (het is niet echt duidelijk hoe lang precies) dan gaat hij opeens over laat ik zeggen zon 1 centimeter horizontaal en verticaal "resizen". Dit is hoogst irritant.
Meestal gaat dit een minuutje ofzo door waarna ie op een kleinere stand stopt en blijft staan. (ofwel mn beeld is aan alle kanten 1cm korter geworden)

Weet iemand al hoe dit komt en wat er aan te doen? of is mijn monitor gewoon ten dode opgeschreven?

Zelf zat ik te denken dat de horizontale en verticale regelaars (die overigens digitaal bestuurd worden) een beetje versleten/gaar zijn of misschien even schoon gemaakt moeten worden. Kben zelf niet echt een monitor expert en zeker geen electrotechnicus dus ik weet niet of wat ik zeg nou echt sense maakt :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah maxxmark dat word gewoon een nieuwe kopen!

je werkt bij gamepoint, daarmee verdienen je bakken met geld toch? ;)

blup

Verwijderd

bibberen? heb je al op moire getest?
(ik weet niet of die omschrijvingen helemaal kloppen maar als het beeld gewoon wat wazig word door kleine trillingen kan je het gewoon eens nagaan in het menu van je monitor)
edit: als het echt staat te flitsen is de monitor wellichtkapot

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 10:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DaZZle schreef op 30 September 2001 @ 13:46:
Probeer een andere vga kaart als je die kan vinden. Mijn oude kaart gaf ook vaak een trillend beeld, mijn nieuwe niet. Met name als hij in 3d bezig was, maar alleen op bepaalde refresh rates. probeer dus eens een andere refresh rate
De G400 is nou net een van de meest stabiele kaarten wat beeld betreft, dus dit is onwaarschijnlijk. Maar het is misschien interessant om de monitoren om te draaien (de VGA stekkers achterop de kaart verwisselen dus)- dan kun je dit makkelijk testen/uitsluiten

Oslik blyat! Oslik!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Ik post gelijk ook mijn probleem maar even... Ik heb als ik de monitor net een tijdje aanheb dat hij gaat piepen. Er komt dan een hoogst irritante en hogo pieptoon uit de monitor weg. Een klap op de behuizing verhelp dat voor 1 dag, maar wat voor teken in dat dat hij piept.

Ook een bijna dood signaal?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:52:
bibberen? heb je al op moire getest?
(ik weet niet of die omschrijvingen helemaal kloppen maar als het beeld gewoon wat wazig word door kleine trillingen kan je het gewoon eens nagaan in het menu van je monitor)
edit: als het echt staat te flitsen is de monitor wellichtkapot
Nee het is niet zo minimaal het is echt *ab*normaal. Het is ook niet af te stellen met het menu. Daarentegen staat het ook niet te flitsen :)

Het is echt net alsof de horizontale en verticale "size" snel verspringt.
misschien is het als volgt duidelijker:
Als je in het menu je horizontale size met 1 verhoogt dan word je beeld 1milimeter breder. Neem 10 van die stapjes, en stel je nu voor dat per seconde hij 10x van breedte wisselt. Zo ziet het er uit :)

En dat is dus soms het geval. Niet altijd.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

timovd

Voorsprong door techniek

stopcontact,etc in de buurt?
Edit: Misschien helpt het om in je OSD de screen size kleiner te maken.

Edit2:
Notna schreef op 30 april 2003 @ 12:04:
Kan ook gewoon een lamp zijn die in de buurt ligt. Had het ook met een Hema lamp die iets te dicht bij stond.
jah. nu je t zegt.. dit had ik eerst ook.

[ Voor 114% gewijzigd door timovd op 30-04-2003 12:08 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kan ook gewoon een lamp zijn die in de buurt ligt. Had het ook met een Hema lamp die iets te dicht bij stond.

Xbox Live ID:Notna8310

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

mnee het is echt geen resultaat van iets in de omgeving. Het is veel uhm. ja. veel te duidelijk dat het dat niet is :)

Pagina: 1