Toon posts:

Het spel Yali

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig de sourcecode in C++ van het spel Yali, of weet iemand waar ik het kan vinden. Ik ben al een tijd ernaar aan het zoeken op het internet en in boeken maar heb het nog niet kunnen vinden.

Greetz,
Solidar

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Bestaat er wel een digitale variant van? Ik ken het alleen als 'bordspel'.

Maar de regels zijn zo simpel dat er eenvoudig een PC spel van gemaakt zou kunnen worden. Nu alleen nog een Yali freak die ook kan proggen :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ben weleens diditale versies tegengekomen, maar nooit ergens de source code.

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 20:30
Zit je toevallig op de Haagse Hoge School en doe je het vak SW-06? ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 30 september 2001 02:48 schreef Aero het volgende:
Zit je toevallig op de Haagse Hoge School en doe je het vak SW-06? ;)
Hebben die toevallig een "Programmeer Yali in C++" opdracht? >:)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Aero
Yup... daarom vind ik het verdacht dat iemand daarom vraagt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik studeer al een tijdje niet meer hoor.

• Aero
Ah...

nah... ik volg het vak nu... en ik hoop het binnekort te krijge van iemand die ut al heeft... dus... :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je als die tijd dan aanbreekt het misschien naar me toe willen mailen. Of ben ik nu te lastig.

• Aero
Zal wel motte lukke denk... maar het is onder unix gemaakt... dus ik weet niet hoe het bij jou zal werke... :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook niet weten, nooit met unix gewerkt. Is het niet gewoon hetzelfde, C++ is toch een gestandaardiseerde taal voor verschillende platformen.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zondag 30 september 2001 03:14 schreef solidar het volgende:
Zou het ook niet weten, nooit met unix gewerkt. Is het niet gewoon hetzelfde, C++ is toch een gestandaardiseerde taal voor verschillende platformen.
Ja, maar het zal wel onder X-Windows werken en X heeft een wat andere API als Win32. MOet wel om te proggen zijn, de game-logica kun je zo overnemen. Je zal alleen de GUI opnieuw moeten maken.

Verwijderd

Hey Aero,

Zou ik ook die yali kunnen krijgen. Ben vorig jaar afgestudeerd aan de HHS en ben toen heel wat sw progjes kwijt geraakt, ik zou het tof vinden als ik er een paar van weer terug kon krijgen. Yali behoort toch wel bij de bekendste onder de SW vakken. :)

Als je de source zou willen mailen, alvast bedankt.
Pagina: 1