Toon posts:

asus p2b (ja al gesearcht) met celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag i.v.m, stepping.Ik heb van verschillende mensen op het forum gezien dat ze en p2b met een 800 of 850 hebben.De 800 zou en c-stepping hebben en de meeste 850 ook ,maar de 900 een d-stepping.Wat heeft dit alles ermee temaken of het moederboard het aan kan?Wat is stepping eigenlijk?(hoop dat dit geen domme vraag is)

Dus als ik mijn p2b rev 1.04 de bios upgrade naar 1014.1 en en slot converter met voltregelaar zou er toch ook een 900 op kunnen of kan dit niet door die stepping?

Heeft hier iemand ervaringen mee ?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Die 900 zou bij jou gewoon moeten werken.

Een stepping is ongeveer zoiets als een versienr.

Eerst heb je versie (stepping) A, Intel verbeterd iets, dan krijg je versie (stepping) B etc...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Verdorie! ik baal nog steeds vet dat ik mijn P2b ooit ( 1jaar gelden ) weg gedaan heb.
Daar had ik dus nog een hele tijd mee vooruit gekund.
Damn!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dit is echt al X keer langsgekomen. Volgende keer beter zoeken. http://www.asus.com.tw/Products/Techref/Cpu/fcpgacel.html

edit:
BTW de meeste steppingsverschillen kunnen opgevangen worden met BIOS-updates, waarin (soms) nieuwe microcode staat. Aan de andere kant is het verschil tussen de steppings van alle Cellymines zo klein dat het zonder ook wel eens zou kunnen werken (als er maar Celerons 533A's en sneller gesupport worden dus).

Wat dus wel een probleem is, is dat je rev 1.04 hebt, terwijl volgens Asus je 1.12 moet hebben voor Cellymines.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit soort vragen al eens gesteld zijn ,maar ik heb nergens op het forum iets duidelijk kunnen vinden over stepping en wat dit er mee temaken had.Vandaar deze vraag.

Als het goed is had het er mee temaken dat bij onder rev 1.10 geen voltage ingesteld kan worden ,maar dit zou opgelost zijn met een volregelaar op je converter.Zijn er dan ook nog andere belangrijke verschillen tussen de p2b's?
Er zijn hier toch mensen die een cellie op een rev lager dan 1.10 draaien?(als die zouden kunnen reageren)

Als je de bios update dan moet ie toch gewoon celeron's supporten?

Welke stepping's worden dan door bios 1014.1 ondersteund?

Greetz ,Rob
Pagina: 1