[php] PDF maken met XSLT

Pagina: 1
Acties:

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Is er hier iemand die enig idee heeft hoe je PDF'jes kan maken d.m.v. XSLT?

Ik heb gezien dat het kan, maar is het ook mogelijk met PHP en zo ja, hoe?

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
hoe bedoel je precies? waar zou je php voor willen gebruiken?

Verwijderd

Ja het kan, dat heb ik weleens gelezen, maar ik zou niet weten hoe het moet, maar ik weet zeker dat het kan...

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
Ik heb wel een linkje om XML naar PDF om te zetten:

developerWorks : XML : Features / Library - Papers

Maar ik heb geen idee of het ook in PHP kan. Je zou wel zelf de XML kunnen parsen, en dan met behulp van de PDF functies om kunnen zetten, maar ik ken nog niks dat dit voor PHP zelf doet.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan met de XSL Formatting objects PDF genereren. Dit is een vrij onbekend deel van de XSL specificatie, maar het heeft wel aardige mogelijkheden.

Kijk maar eens naar Apache's FOP : http://xml.apache.org/fop/index.html . Er zitten vast wel wat leuke voorbeelden bij.

Edit: hum je zocht een PHP oplossing geloof ik ;) . Misschien is het een idee om stiekem met FOP te werken voor dit kleine onderdeel :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Rense Klinkenberg
Ik had gehoopt dat Sabletron ook al fo: aankon, maar helaas lijkt het niet te werken :(

Dan moet het dus op een andere manier dan PHP

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

met PHP en zoals aangegeven PDFLIB kan je bijna alles wel maken is mijn ervaring.

• mbravenboer
HGM: met PHP en zoals aangegeven PDFLIB kan je bijna alles wel maken is mijn ervaring.
PDFLib heeft geen FOP ondersteuning... Uiteraard valt alles te maken, maar dasnie helemaal de bedoeling ;)
FOP is the world's first print formatter driven by XSL formatting objects. It is a Java application that reads a formatting object tree and then turns it into a PDF document. The formatting object tree, can be in the form of an XML document (output by an XSLT engine like XT or Xalan) or can be passed in memory as a DOM Document or (in the case of XT) SAX events.
Meer info: W3C - XSL Formatting Objects

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

mbravenboer: PDFLib heeft geen FOP ondersteuning... Uiteraard valt alles te maken, maar dasnie helemaal de bedoeling ;)
Aangezien je Java kunt benaderen vanuit PHP hoef je niet te maken wat voor Java al beschikbaar is.

• mbravenboer
Arien het volgende: Aangezien je Java kunt benaderen vanuit PHP hoef je niet te maken wat voor Java al beschikbaar is.
Uiteraard, maar dan moet je wel een VM tot je beschikking hebben...

Verwijderd

mbravenboer: Uiteraard, maar dan moet je wel een VM tot je beschikking hebben...
Uiteraard, maar heb je die niet dan los je het in Perl, Python of wat dan ook op. ;)

Waarom Suse?

• mbravenboer
Arien: Uiteraard, maar heb je die niet dan los je het in Perl, Python of wat dan ook op. ;)
Hum :) Ik denk niet dat er al een FO implementatie voor die vage taaltjes van jou is ;) >:)
Waarom Suse?
Ikke newbie ;) . Tot nu toe gebruikte ik altijd MS Windows, met stijgende ontevredenheid. Pas ben ik overgestapt, maar het moet allemaal wel een beetje ok en makkelijk werken. Suse leek mij daarvoor wel een aardige distributie. Tot nu toe bevalt me dat ook wel uitstekend eigenlijk (behalve dat die automatische configuratie toestand zuigt en ik die nooit mer moet gebruiken :) ).

Verwijderd

mbravenboer: Ik denk niet dat er al een FO implementatie voor die vage taaltjes van jou is ;) >:)
:( Gaan we katten? :P
Pas ben ik overgestapt, maar het moet allemaal wel een beetje ok en makkelijk werken. Suse leek mij daarvoor wel een aardige distributie.
Ach, het is *nix, dat is het belangrijkste. ;) Ik zal Suse nog eens downloaden binnekort en kijken wat ik er nu van vind (vorige keren was ik er niet weg van).

• mbravenboer
Arien: Gaan we katten? :P
Hehe :) Ik dacht al wel dat je zou happen ;) .
Ach, het is *nix, dat is het belangrijkste. ;) Ik zal Suse nog eens downloaden binnekort en kijken wat ik er nu van vind (vorige keren was ik er niet weg van).
Het bevalt hier echt goed, behalve die configuratie dus... Als je iets handmatig aanpast wordt het overschreven als je dat tooltje later draait. Das erg vervelend... Verder vind ik hem wel ok. De installatie vanaf DVD was ook errug makkelijk :) .

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* tomato draait nu Red Hat 7.1, Mandrake 8.1 en Windows 2000

Ja, ik ben nog Linux newbie en wilde dus eens kijken welke van de newbie distro's me zou bevallen (ik had geen zin om naar de winkel te lopen voor Suse).
En natuurlijk op alledrie Mozilla 0.9.4 ;)

[/off-topic]

Verwijderd

mbravenboer: Hehe :) Ik dacht al wel dat je zou happen ;) .
Doe het graag. :)
Als je iets handmatig aanpast wordt het overschreven als je dat tooltje later draait.
Daarom hou ik niet van die (iha brakke) tooltjes. ;)
tomato: * tomato is nog Linux newbie en wilde dus eens kijken welke van de newbie distro's hem zou bevallen.
Nadeel van zeker Mandrake is dat je "dom" gehouden wordt door al die grafische configuratie bla bla. Ben ook niet zo weg van Red Hat maar de laatste versie die ik gebruikt heb was 5.2 ofzo (blauwe doos?) dus dat is een tijdje geleden. ;)

</off-topic>

• Rense Klinkenberg
ok, nu weer on-topic :P

Heeft er iemand al ervaring met da XSLFO of moet ik me als pionier GoTter gaan beschouwen?

• mbravenboer
freak007: Heeft er iemand al ervaring met da XSLFO of moet ik me als pionier GoTter gaan beschouwen?
Ik heb er alleen een keer mee gespeeld om te kijken of ik het kon combineren met MathML. Helaas heb ik daar nog geen mogelijkheden voor gezien en verder heb ik er dus nog niet mee gewerkt. Combinatie met SVG was wel mogelijk, das wel weer stoer :) .

• Rense Klinkenberg
Op maandag 01 oktober 2001 20:24 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik heb er alleen een keer mee gespeeld om te kijken of ik het kon combineren met MathML. Helaas heb ik daar nog geen mogelijkheden voor gezien en verder heb ik er dus nog niet mee gewerkt. Combinatie met SVG was wel mogelijk, das wel weer stoer :) .
Ja, ik heb de samples van cocoon bekeken, maar IE begreep die SVG's niet ofzo, want ik kreeg een lege pagina.

Om PDF'jes te maken, heb ik nu maar Jakarta en Cocoon geinstallerd onder Apache. Ik heb geen idee hoe ik hiermee pagina's kan generen, maar als ik resultaat heb, zal ik natuurlijk hier wer van me laten horen :P

• mbravenboer
freak007: Om PDF'jes te maken, heb ik nu maar Jakarta en Cocoon geinstallerd onder Apache. Ik heb geen idee hoe ik hiermee pagina's kan generen, maar als ik resultaat heb, zal ik natuurlijk hier wer van me laten horen :P
Leuk :) . Als je nog iets tegenkomt over embedding van MathML in FO houdt ik me ook zeer sterk aanbevolen :).

• Rense Klinkenberg
Op maandag 01 oktober 2001 21:16 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Leuk :) . Als je nog iets tegenkomt over embedding van MathML in FO houdt ik me ook zeer sterk aanbevolen :).
Moet je dhet hier maar in de gaten houden :P

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
pdflib.com...

ja dat werkt,
en als je ook nog eens weet ik niet hoeveel dollar op tafel legt dan halen ze ook nog dat pagina brede pdflib.com logo uit je gegenereerde paginas :(

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Rense Klinkenberg
Op dinsdag 02 oktober 2001 01:37 schreef GiLuX het volgende:
pdflib.com...

ja dat werkt,
en als je ook nog eens weet ik niet hoeveel dollar op tafel legt dan halen ze ook nog dat pagina brede pdflib.com logo uit je gegenereerde paginas :(
Misschien iets beter naar de topic titel kijken? Ik kan nl. op die pagina niets terug vinden over XSLT.
Pagina: 1