Toon posts:

reboot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Here's the deal: Ik heb een duron 800 op een asus a7v 133 / 2x128mb / 3xhd/ 20x aopen brander /lg cd rom/ realtek netwerkkaartje / hercules gf2mx /eicon diva isdn / mx 300 sound.
Bijna elke keer als er een reboot van het systeem wordt gevraagd, zij het bios danwel windows progs, start het systeem niet door. Het monitor signaal valt dan weg, maar ik hoor nog wel een cdrom drive opspinnen. Fans ed blijven draaien, maar geen boot.
De volgende mogelijkheden heb ik al geprobeerd: mem> vervangen>positie gewijzigd> per stuk geprobeerd.
VGA> vervangen>drivermodel in bios gewijzigd, en weer terug.
Netwerkkaart> eruit> positie gewijzigd. Hd's losgekoppeld, cd stations losgekoppeld, isdn eruit> gewijzigd. bios chip vervangen.
Sound ontkoppeld.
Cpu vervangen.

Dit mocht allemaal niet baten.... :(
Suggesties? of ervaringen?

Verwijderd

hoeveel wat voeding? welk merk?

Verwijderd

Als met alles losgekoppeld hij nog niet wil dan lijkt het me niet de voeding. Maar je weet maar nooit.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46

Hoicks

Techno!

Het is niet de voeding. Ik vermoed dat het door de grafische kaart, koppelingen die de gpu ondersteunen wordt veroorzaakt.

Verwijderd

Klinkt eerder als een defect mobo

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de VGA kaart al had gewijzigd, ligt t niet aan de kaart zelf. Wel zou t nog in de aanroep van de kaart kunnen zitten, en zit ik dus met een brak mobo.... (zucht)
Dat wordt dus wachten tot er weer nieuwe plankjes binnen komen..
Pagina: 1