vieze cdromlens....

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
hallo daar

ik heb een probleem... een vieze cdrom lens.. althans dat denk ik.. als ik er een cd in stop blijft het lichtje aan uit aan uit aan uit aan uit..etc -gaan, zelfs al stop ik er geen cd in...... dus ik denk, cleaner cd erin.... maar dat ding gaat niet eens draaien !!! grr

die cd komt er precies hetzelfde uit als hij erin gaat, zwaar irritant..... wat moet ik doen met dit ding ? het is ook men enige drive en ik wou morgen wat animefilmpjes kijken :(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Als hij niet eens gaat draaien is het dus niet je lens..

Misschien stappenmotortje kapot, of heeftie niet meer genoeg kracht.. (heb hier ook een cdspeler met hetzelfde euvel.. Je moet de cd effe handmatig starten, en dan doet hij het weer ;))

Probeer gewoon alles eerst eens flink schoon te maken!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat je die cdrom speler wel weg kunt gooien..

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Meestal heeft het slecht op gang komen van CD's weinig te maken met een vieze lens. Het zit zo.

De meeste mensen pakken een CD beet met hun wijsvinger door het gat, en hun duim aan de zijkant. Vingers zijn vet. Op den duur wordt de rubber nok in je speler, waarop je CD's worden vastgeklemd, dus ook vet. Zeker met de snellere CD-ROM spelers, die dus hun best doen om een CD zo snel mogelijk tot een maximum toerental op te trekken, wil de aandrijving dan doorslippen. Kortom, als je je drive openmaakt en die nok ontvet schiet je waarschijnlijk een heel eind op. Ontvet natuurlijk ook het gat in de slechtlezende CD's.

Je garantie zal wel vervallen, i.v.m. verzegeling, maar meestal is je jaar garantie toch al verlopen als dit probleem zich voor gaat doen.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 11:46 schreef JRTB het volgende:
Meestal heeft het slecht op gang komen van CD's weinig te maken met een vieze lens. Het zit zo.

De meeste mensen pakken een CD beet met hun wijsvinger door het gat, en hun duim aan de zijkant. Vingers zijn vet. Op den duur wordt de rubber nok in je speler, waarop je CD's worden vastgeklemd, dus ook vet. Zeker met de snellere CD-ROM spelers, die dus hun best doen om een CD zo snel mogelijk tot een maximum toerental op te trekken, wil de aandrijving dan doorslippen. Kortom, als je je drive openmaakt en die nok ontvet schiet je waarschijnlijk een heel eind op. Ontvet natuurlijk ook het gat in de slechtlezende CD's.

Je garantie zal wel vervallen, i.v.m. verzegeling, maar meestal is je jaar garantie toch al verlopen als dit probleem zich voor gaat doen.
Dank je wel! Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem (alhoewel mijn drive de CD's nog wel probeert rond te laten draaien). Maar eens even een doekje halen :7

Verwijderd

Sloop 'm toch gewoon even open, zo moeilijk is dat niet..

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 11:58 schreef banaan-X het volgende:

Dank je wel! Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem (alhoewel mijn drive de CD's nog wel probeert rond te laten draaien). Maar eens even een doekje halen :7
Met wasbenzine he.
Op zondag 30 september 2001 12:01 schreef Eggplant het volgende:
Sloop 'm toch gewoon even open, zo moeilijk is dat niet..
En wat voegt dit toe? Het gaat niet om moeilijk, maar om garantie.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 12:07 schreef JRTB het volgende:

[..]

Met wasbenzine he.
Oh, dan moet ie weer open... :(

• drz
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

drz

Ik zou geen wasbenzine nemen maar videospray in combinatie met een zeempje of als je dat niet hebt met zacht wc papier of keukenrol.

Druk absoluut niet te hard op de lens anders kun je deze beschadigen en is je cdrom speler waardeloos geworden!!!
Heel voorzichtig behandelen deze lens.

De oorzaak is vaak sigaretten rook in combinatie met stof en vocht.
Ook extreme temeratuurschommelingen willen de lens nog wel eens doen beslaan wat bij het opdrogen van het vocht nog wel eens wat sporen wil achterlaten.
(stof en vuil wat in de lucht hangt)

Succes!

"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 13:46 schreef drz het volgende:
Ik zou geen wasbenzine nemen maar videospray in combinatie met een zeempje of als je dat niet hebt met zacht wc papier of keukenrol.

Druk absoluut niet te hard op de lens anders kun je deze beschadigen en is je cdrom speler waardeloos geworden!!!

Ook extreme temeratuurschommelingen willen de lens nog wel eens doen beslaan wat bij het opdrogen van het vocht nog wel eens wat sporen wil achterlaten.

Succes!
Hier een site: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_repair.shtml

Lees deze site maar eens goed door.

• MaanBanaan
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 13:46 schreef drz het volgende:

Succes!
Goed dat je het zegt, voordat er mensen zijn die hun lens met wasbenzine gaan behandelen... Alleen de rubber nok natuurlijk, lens idd met speciale cleaner.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 16:50 schreef JRTB het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, voordat er mensen zijn die hun lens met wasbenzine gaan behandelen... Alleen de rubber nok natuurlijk, lens idd met speciale cleaner.
Also check if the laser lens is clear, if it is not clean it with some CD cleaning fluid or distilled water.
Never EVER use alcohol to clean a lens as this will leave a thin film on the lens and it may react with some plastic lenses!

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_repair.shtml

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mijn CD-ROm speler heeft denk ik hetzelfde probleem. Het is een A-Open 32x

hij maakt ff wat geluidjes en lichtje brand, maar hij wil geen CD's zien.
De CD gaat ook niet draaien, of maar heel even 2 cm.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• AngelEyes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
hoe krijg je die lens schoongemaakt dan? helemaal de kast ophalen en de cd-romspeler eruit halen? lijkt me beetje omsl8ig

Jouw advertentie hier??

Pagina: 1