Toon posts:

[CGI] Forum help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat probleempjes met mijn ikonboard.. ik heb ikonboard gedownload. Zelf ben ik niet thuis in de cgi wereld en vandaar dat ik ook op verschillende problemen stuit.

er staan een paar voor mij vage dingen in:
You'll need some Webspace (about 20megs) that has Perl 5.005 enabled. If you are unsure, please contact your web host. You'll need a web browser (IE4.5+, or NN4.5+) and an FTP client to upload the files.
You'll also need your path to perl, it's usually '#!/usr/bin/perl', if you are unsure ask your web host.

Set the CHMOD (or Permissions) value to '0777' (drwxrwxrwx).
If your webhost will not allow this, set the CHMOD value to '0755' (-rwxr-xr-x).

kan iemand mij misschien uitleggen wat ze hier bedoelen??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 30 september 2001 00:28 schreef Lingod het volgende:
Ik heb wat probleempjes met mijn ikonboard.. ik heb ikonboard gedownload. Zelf ben ik niet thuis in de cgi wereld en vandaar dat ik ook op verschillende problemen stuit.

er staan een paar voor mij vage dingen in:
You'll need some Webspace (about 20megs) that has Perl 5.005 enabled. If you are unsure, please contact your web host. You'll need a web browser (IE4.5+, or NN4.5+) and an FTP client to upload the files.
You'll also need your path to perl, it's usually '#!/usr/bin/perl', if you are unsure ask your web host.

Set the CHMOD (or Permissions) value to '0777' (drwxrwxrwx).
If your webhost will not allow this, set the CHMOD value to '0755' (-rwxr-xr-x).

kan iemand mij misschien uitleggen wat ze hier bedoelen??
Ze bedoelen hier dat je ongeveer 20 mb ruimte nodig hebt op internet met ondersteuning voor perl 5.005. Je hebt een webbrowser nodig en een ftpprogramma. Om de boel aan de praat te krijgen moet je de rechten op 0777 zetten en moet je het pad naar perl weten. Als je niet weet of dit beschikbaar is of hoe het moet, dan moet je het ff aan de aanbieder van je webruimte vragen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
kan dit alles met hosting: F2S??

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 23:09
moet lukken op F2S, heb ik ook al een keer gedaan, voor veel info over f2s: www.users.f2s.com

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

probeer het eens uit op een server van Spaceports.
Die ondersteunen ook SQL en PHP.

ok, het is niet vooruit te branden maar als je een bv. Ubb installed krijg je een mooi overzicht hoe je alles moet chmodden.