UnrealEd

Pagina: 1
Acties:

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 16:42
Ik wil ook eigen leveltjes gaan bouwen! M'n eigen huis in elkaar knutselen ofzo. Helaas snap ik de ballen van UnrealEd; het enige dat ik in mijn level krijg zijn de prefab-spullekes aan de linkerkant, en dan krijg ik ze nog niet eens verplaatst! :(
Nou ben ik al een aantal tutorials tegengekomen, maar vanwege de pan uitrijzende telefoonkosten (wat weer kwaaie ouders met zich meebrengt ;)) kan ik niet telkens als ik iets niet weet connecten. Bovendien zijn die tutorials ook niet allemaal even goed...
Ik zoek dus eigenlijk een chm of hlp file waarin de hele zooi beschreven staat. Weet iemand of dit bestaat? (En zo ja, waar?)

Tnx.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
nee, sorry er is geen help file voor UnrealEd. UnrealEd werkt ongeveer zoals 3D Studio Max, ook het bouwen gaat ongeveer op dezelfde manier.

• Clay
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Dat rode ding (klik op de kubus) is je "bijtel" daar mee hak je uit de kaas.

Dat rode ding moet je dus de juiste vorm geven en dan hak je, of bouw je de kaas er weer aan, met de twee knopjes die in dat toolding rechtsbovenaan onder elkaar staan.

je begint dus met hakken, dan ga je bouwen.

Met CTRL en links schuif je de bijtel.
Met SHIFT en links ook, maar je beeld schuift mee.

met CTRL rechts roteer je de brush.
SHIFT recht moet je niet doen, da's kut.

kijk uit met scalen, kan je beter niet doen.

klik rechts op de kubus knop en kies dan "opties" ofzo, om maten aan te geven. Dit gaat ook met de andere vormen.

Het grootste deel van de toolbar heb je nooit nodig.

Texture bestanden moet je eerst inladen.

playerstarts zitten onder classes bij navigationpoints. Selecteer um in de lijst, (en sluit dat code scherm af als Ued hem opent) klik rechts op een stuk grond, en dan moet "add playerstart here" erbij staan.

dauw op F8 om een level te "rebuilden" anders ga je spontaan dood in je level.

Save and go.

di's een beetje simpel gezegd, kijk maar op Unrealed.net voor tutorials, en save ze dan op je schijf om tel-kosten te drukken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• johnwoo
OK thanx. Bij unrealed.net zijn de tutorials allemaal netjes een (soms lange) pagina groot, dus da's makkelijk downen.

Maar nu zit ik met een ander probleem: UnrealEd wil niet meer starten :( Hij zegt dat threed32.ocx missing of invalid is. Kan best kloppen, want dat bestandje is nergens te vinden. (hoe het eraf gegaan is..??)
Nou heb ik bij een of andere files-site al een threed32.ocx neergehaald, maar daarmee werkt het ook niet: 'Unexpected error'. Het bestandje dat UnrealEd gebruikt zal dus wel speciaal daarvoor gemaakt zijn.

Vraag: kan iemand mij even zijn threed32.ocx sturen? (eentje die goed met UnrealEd werkt)
<A HREF="mailto:lunenburg@cistron.nl">lunenburg@cistron.nl</A>
BVD.

Verwijderd

Dat is echt verschrikkelijk irri die missing files :(. Maar ja, gewoon ff zoeken. Ik vind Wolf's tutorials erg goed. ( http://unreal.gamedesign.net/ )

Verwijderd

Hallo mensen,
Even een oplossing voor de meeste problemen (Ik had dezelfde).
http://unreal.pagina.nl
Ik was in 5 minuten door een paar site's gewandeld en heb daar een orgineel UT editor Help file gevonden(waren ze een beetje vergeten op de cd te plempen, maar was er wel al !!!) en ook een UT editor fix, voor al die threed en vxd probleempjes. en het werkt :) :) :) !!!!

grtz+suc6
Wolfman.

P.s. Threed32 is niet speciaal voor UT gemaakt maar is een microsoft bestandje ter onderstuening van bepaalde 3D applicaties(dat laatste leek me wel al duidelijk
...THREE-D .32)

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb ook een probleem met de editor, namelijk het volgende: Ik weet hoe ik gangen deuren en liften moet maken, maar 1 ding wil maar niet lukken en dat zijn TRAPPEN. Hoe krijg ik het voor elkaar om de textures aan de buitenkant te plaatsen.
De textures komen altijd aan de binnenkant, net als bij een cube enzo, hoe krijg ik de editor zover om de textures aan de buitenkant te plakken.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• johnwoo
Erm.. Wolfman: call me stupid, maarre, ik heb een hele zooi sites van http://unreal.pagina.nl bekeken, en nog steeds geen helpfile gevonden :o, en wat erger is, ook nog geen fixes (hij start nog steeds niet dus).

Weet je misschien nog welke site(s) het precies was/waren?

Dat threed32.ocx niet specifiek bij UT hoort wist ik al wel, maar UnrealEd heeft wel een bepaalde versie van dat bestandje nodig.

• Clay

Clay

cookie erbij?

http://unreal.epicgames.com/Files/UnrealEdFix4.exe

da's de patch. installeer um, en de editor werkt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
force>aan de binnenkant?

Nu het hier toch over UTed gaat:
weet er iemand hoe ik zone barriers kan maken....?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Clay

Clay

cookie erbij?

Zone barriers make je door de ruimte die je als aparte zone hebben wil volledig af te sluiten met sheets, die je in de properties als "portal" defineert (gebruik daarvor "add special brush" of klik rechts op de texture)

Het kan zijn dat als je een sheet toevoegt aan je level dat je die niet meteen te zien krijgt, bekijk hem dan eerst ff van de andere kant, want zo'n ding is standaard enkelzijdig. Als je dan nog nix ziet mot je je level ff rebuilden (f8)
Ga NIET als een wilde op de "add brush to world" klikken, want dan zet je er veel te veel neer.

Bij het rebuilden kan je "auto bsp" ook wel ff uitvinken, dan bouwt ie alleen je level, en nog niet de bsp en lampen. Dit is heel handig als je level groter wordt, en het je te lang gaat duren.
Vergeet die bsp en lampen dinges niet uit te voeren als je je level gaat testen, anders zordt het nix.

In het classes menu (rechts boven, waar textures staat) kan je bij "info" een "zoneinfo" in je zone gooien, en er wat eigenschappen aan geven, zoals een naam voor de zone in CTF, of wat ambientlichning of sound.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Force, het lijkt erop dat je alleen de "subtract brush from world" aan het gebruiken bent.

Stukken uit de kaas hakken is een ding, ze er weer inzetten doen je met die knop eronder. Daar zijn de trappen ook voor bedoeld :)

Je "bijtel" gebruike je meestal om te hakken, die trap-tools meestal om te bouwen.

Editen roelt grote keren!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-02 00:09
clay>bedankt.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Clay

Clay

cookie erbij?