@Home Aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Ik krijg binnenkort kabelinternet.

Ik heb zo'n starterspaket van @home, waarbij ik alleen het modem geinstalleerd krijg.
Ik had de volgende vragen:

1. De kabel komt het huis binnen op een hele rare plek, dus hebben we deze voor dat deze binnenkomt gespitst en naar boven gelegt. Gaat het een probleem worden als ik de monteur vragen of hij het modem boven installeerd?

2. Als ik het internet wil delen, is het dan verstandig om zo'n harware-router te kopen?

3. Weet iemand wat voor netwerkkaart ik het best kan kopen?

Specs

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 29 september 2001 23:59 schreef Supergroover22 het volgende en m-m schreef er wat antwoorden tussen
Ik krijg binnenkort kabelinternet.

Ik heb zo'n starterspaket van @home, waarbij ik alleen het modem geinstalleerd krijg.
Ik had de volgende vragen:

1. De kabel komt het huis binnen op een hele rare plek, dus hebben we deze voor dat deze binnenkomt gespitst en naar boven gelegt. Gaat het een probleem worden als ik de monteur vragen of hij het modem boven installeerd?
-> ja, mag maar 2 meter zitten tussen modem en waar de kabel het huis binnen komt (WCD)
2. Als ik het internet wil delen, is het dan verstandig om zo'n harware-router te kopen?
-> je kan beter voor 50 piek een oude 486 met freesco nemen maar een hardware router is (een stuk duurder) ook prima te doen
-> 3com kaarten zijn erg goed maar duur. De goedkope realtek kaartjes die je overal kan krijgen kosten een gulden of 20 maar werken ook prima. Voor kabelinternet heb je niet meer nodig dan een 10mbit kaartje dus een snellere kopen heeft ook geen zin.

• JordyO
Ik heb boven dus net zo'n kastje als ik heb waar de kabel het huis binnenkomt. Dit zijn gewoon 2 gelijkwaardige kastjes. Maar dit mag eigenlijk niet van Essent. Mijn eigenlijke vraag is dus: Gaat de monteur hier een probleem van maken?

Specs

• m-m
  • Niet online

m-m

het kastje beneden versterkt het signaal ook en de monteur maakt er een gloednieuw kastje met 3 aansluitingen: radio, TV en data. Het kastje boven zal wel gewooon een doorgetrokken kabel zijn en ik denk niet dat de monteur daar op wil aansluiten. (Kost ook alleen maar jezelf snelheid). de UTP van je kabelmodem naar je PC mag maximaal iets van 100 meter zijn dus die kan je toch gewoon via bestaande gaten (voor die tv-kabel) leggen? dan is toch het hele probleem opgelost?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op zaterdag 29 september 2001 23:59 schreef Supergroover22 het volgende:
officieel mag er maar 2 meter tussen aansluiting en modem zitten, maar als je het aan de monteur vraagt zal hij niet moeilijk doen. Ik heb ook 15 meter coax tussen aansluiting en modem zitten.
Ik heb boven dus net zo'n kastje als ik heb waar de kabel het huis binnenkomt. Dit zijn gewoon 2 gelijkwaardige kastjes.
De monteur zal de eerste aansluiting vervangen door een kastje met een Data & radio/tv uitgang OF een Data & TV & radio uitgang (mag je kiezen). Vanaf de data aansluiting kan je dus een coax naar boven leggen waar je de modem aansluit.

Sys Specs

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 19:23
Hmm, 2 meter maar? ik heb er 20 meter tussen zitten, en werkt perfect, altijd maximale download snelheid...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 23:59 schreef Supergroover22 het volgende:
Ja, je hebt waarschijnlijk een probleem als er niet een "groene" of C-12 kabel in je huis komt. Er wordt namelijk direct op die kabel een splitter tussen data, radio en TV gezet. De afstand wordt zo minimaal gehouden. Tuurlijk zijn er een helboel mensen met meer COAX maar tegenwoordig wordt er bijna alleen maar zo gemonteerd.
Elke 10/100 mbit netwerkkaart is geschikt. Dus goedkoop een Realtek of anders een 3Com of Intel.

Verwijderd

pas echter op met die kastjes.

Ik heb het zelfde gehad. ook boven mijn kabelmodem laten installeren. bleek dus dat beneden in mijn huis gewoon een single-way kastje aanwezig was. dus m.a.w. je kon alleen info downloaden, en geen info uploaden. --> internet werkte niet.

Moest dus beneden een splitter worden geinstalleerd.

• JordyO
Ja, maar ik heb hem voor het kastje beneden (orginele kastje) al gesplitst. Gewoon de groene kabel gesplits. Dan maakt het toch helemaal niets uit?

Specs

• m-m
  • Niet online

m-m

tenzij het door hun gedaan is vermoed ik dat ze het niet accepteren, ze zijn gewoon erg streng in die dingen omdat als het niet goed blijkt te werken zij de schuld krijgen en zij voor noppes een monteur met hoog uurloon terug naar je huis moeten sturen om het te verbeteren...

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Hmmmz... ik heb ook veeeel meer dan 2 meter tussen de kabel aansluiting in de meterkast en de kabelmodem zitten.
Geen problemen hoor!

En die monteur heeft ook niet gezecht dat het niet mocht maar heeft ut gewoon gedaan.

• m-m
  • Niet online

m-m

hier heeft die er juist ongelofelijk over lopen zeiken en het ding hangt dan ook in de woonkamer flink zichtbaar aan de muur, grrrrrrr

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 17:37 schreef m-m het volgende:
hier heeft die er juist ongelofelijk over lopen zeiken en het ding hangt dan ook in de woonkamer flink zichtbaar aan de muur, grrrrrrr
Mooie plant ervoor zetten ,heb ik ook gedaan :)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

stel, ze instaleren het beneden... dan is het enige wat je nog hoeft te doen een utp kabel van beneden naar boven aanleggen. Dat is zoveel werk niet, dat moet je er maar voor over hebben :+

MechWarrior || Monsters Game

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op maandag 01 oktober 2001 17:37 schreef m-m het volgende:
als je een kelder hebt, moet je de aansluiting gewoon buiten opgraven en gaatje boren naar kelder. Heb ik ook gedaan, aansluiting uit de woonkamer weggehaald in de kelder geplaatst. Nixs geen last meer van lelijke dozen zichtbaar in de muur...

Sys Specs

Pagina: 1