Toon posts:

DragonORB 3 slecht????? dacht het niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=10&mscssid=&tp=

Dus ik snap niet waar al die verhalen vandaan komen dat hij alleen voor de show is en meer niet. Hij koelt wel degelijk goed!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
die verhalen komen doordat de super orb gewoon echt een brakke koeler is. en corecrushers. dat is bij versie deze wel verholpen maar toch. En er zit natuurlijk een 7k fan op die ook een pokke herrie maakt, met zo'n fan werkt elke heatsink goed.

[edit] Thermalright sk themselves don't include any fans with their heatsinks, so we went ahead and tossed on a 60mm Sunon fan to the cooler. This fan allows for decent airflow without the bleeding ear loudness of the Delta 60mm 38 CFM fan, even though this is the cooler Thermalright recommends for "optimal" performance. [/edit

ze douwen er dus een lame fan op, ja snap ik dat die orb beter is.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Natuurlijk koelt dat ding prima, totdat je fan kapot gaat, of je geen zin meer hebt in die klere herrie.

Ik heb al te veel verhalen gehoord over dragons die uit elkaar vallen om er nog vertrouwen in te hebben dat die dingen het lang uithouden.

Het schijnt sowieso moeilijk te zijn om echt goede orbs te bouwen, want ik heb al heel wat losse fannetjes van Orbs van allerlei merken in mijn handen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 00:04 schreef salvador4 het volgende:
die verhalen komen doordat de super orb gewoon echt een brakke koeler is. en corecrushers. dat is bij versie deze wel verholpen maar toch. En er zit natuurlijk een 7k fan op die ook een pokke herrie maakt, met zo'n fan werkt elke heatsink goed.

[edit] Thermalright sk themselves don't include any fans with their heatsinks, so we went ahead and tossed on a 60mm Sunon fan to the cooler. This fan allows for decent airflow without the bleeding ear loudness of the Delta 60mm 38 CFM fan, even though this is the cooler Thermalright recommends for "optimal" performance. [/edit

ze douwen er dus een lame fan op, ja snap ik dat die orb beter is.
Erhm...check dit..
Hij wint het van de swifttech...op 1.6Ghz

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=12&mscssid=&tp=

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 00:11 schreef NoStra het volgende:

[..]

Erhm...check dit..
Hij wint het van de swifttech...op 1.6Ghz

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=athlon1600hsf&page=12&mscssid=&tp=
Als je die review van je GOED leest, staat er dat bij de Swiftech geen Delta-fan gebruikt is. Dus die DragonOrb 3 is niet eens beter! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Geen delta HP80 nee.. Is de MP80 dan zo veel beter als de fan die er nu op zit?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Laat die mensen is echte test doen, wat is nou de beste heatsink en dan alles testen met dezelfde fan. Al die tests zijn altijd zo gaar als de pest. Als je een 60mm Delta HP erop pleurt dan koelt die altijd wel goed. Maarjah dan moet je ook leven met die kolere herrie. Dit is dus 1 van de redenen dat ik die Delta eruit ga pleuren en er een 80mm fan voor in de plaats gooi. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
ze douwen bijna nergens delta fans op.. op die orb zit gewoon een 7k fan dus dan moet je er overal 7k fans op douwen. Ik kan me ook nog wel een paar reviews van maanden geleden herinneren waar de superorb het van top fans won. Meeste maken er maar een zooitje van.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd

Ach laat ook maar :+

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 00:16 schreef NoStra het volgende:
Keep in mind though, our Swiftech cooler is being used with a relatively low speed Panaflo fan, which only delivers about half of the airflow of the Thermaltake's "storm fan". With a higher-RPM fan, we can almost guarantee the Swiftech would give better performance.
Dus: YEP B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 00:18 schreef mr_obb het volgende:
Lees ook even de volgende tests:

http://hardocp.com/reviews/cooling/roundup0801/index.html

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532

http://www.awaremag.com/hardware/sink0801/socketa_1.html

Allemaal leuke testjes en dan kun je een goede keuze maken.
tnx!!

Verwijderd

? Ze hebben met een Panaflo M1a getest. Die is 1.49 watts, iets van 2700 RPM 32.1 CFM, en 28 dBA.

Die Delta HP is 6.96 watt 4900 RPM 68.5 CFM en 48.5 dBA

T'is maar een KLEIN verschilletje...
:P

Verwijderd

Topicstarter
hmm..idd vertekende test..

Verwijderd

we hebben die dingen ook getest bij de born2OC cooler review.... prestaties = goed, maar de swiftech MC642A + HP delta is een klasse apart (46C stressed, beste orb was 53).
Qua prestaties zijn de nieuwe orbjes vrij goed (behalve de -2) maar doen niet bepaald degelijk aan, en na al die kapotte fan verhalen... no thanks.

JC

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 30 september 2001 00:28 schreef Hooi het volgende:

[..]

? Ze hebben met een Panaflo M1a getest. Die is 1.49 watts, iets van 2700 RPM 32.1 CFM, en 28 dBA.

Die Delta HP is 6.96 watt 4900 RPM 68.5 CFM en 48.5 dBA

T'is maar een KLEIN verschilletje...
:P
Huh, een delta hp is toch 0,9a bij 12v ?. 10,8w dus ?, ik heb zelfs nog een hp liggen die 1,35a is bij 12v 8-) .
Of is er weer een nieuwe uit??
Hoe dan ook, het verschil tussen de mp en hp op de swiftech vind ik nog steeds niet echt bizar , 3 graden ofzo en 15 mhz, maar wel veel minder DB

Verwijderd

Die koeler schijnt een beetje te zwaar te zijn. iets van 650 gram.

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Dragon Orb ben ik, op de herrie na, heel tevreden over. Al moet ik zelfs zeggen dat je went aan de herrie.

Mijn proc (zie specs) draait altijd stressed op een temperatuur van 49 graden op 1.85V. Koelpasta heb ik gebruikt die bij de orb zat.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zondag 30 september 2001 09:58 schreef Bert het volgende:
Dragon Orb ben ik, op de herrie na, heel tevreden over. Al moet ik zelfs zeggen dat je went aan de herrie.

Mijn proc (zie specs) draait altijd stressed op een temperatuur van 49 graden op 1.85V. Koelpasta heb ik gebruikt die bij de orb zat.
Ik ook.. Die herrie is soms wel irritant, maar snachts zet ik em toch uit.. en overdags staat mijn muziek hard genoeg om geen last te hebben van die herrie.. En koelen doettie bij mij heel goed.. :)

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 09:35 schreef Carel het volgende:

[..]

Huh, een delta hp is toch 0,9a bij 12v ?. 10,8w dus ?, ik heb zelfs nog een hp liggen die 1,35a is bij 12v 8-) .
Of is er weer een nieuwe uit??
Hoe dan ook, het verschil tussen de mp en hp op de swiftech vind ik nog steeds niet echt bizar , 3 graden ofzo en 15 mhz, maar wel veel minder DB
Er is inderdaad wat onduidelijkheid. Hier en daar zie je een 80cfm uitvoering, maar die nu in de handel is, is de 68 cfm uitvoering. Die 80cfm (of 85, daweeknietzoprecie) is dan ook iets van 53 DBA en 5500 toeren dacht ik .. heheheh :D

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

ja :)
4000rpm
is nogal een verschil met de 3300 van de meeste andere b-fans (als je delta een a mag noemen dan)

een delta 80hp heeft 5700rpm, nog veel beter dus

ik zal ff de specs geven:

Delta FFB-80HP
The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 5700, a CFM of 80.16. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and mainbord.

Verwijderd

Dragon Orb 3 rules, idle 39 c en stressed 43.
Das maar 4 graden meer!
Met mijn coolermaster was het 51 idle en 61 stressed.
De beste cooler voor mij so far, het lawaai neem ik er graag bij :) .

Verwijderd

Over de heatsink van deze cooler ben ik ook wel te spreken, alleen die 7k RPM fan maakt te veel lawaai .. Mod er een 92mm op en je hebt een super cooler .. (Weinig dB, Veel CFM)

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die draak van mij loopt ook wel lekker. 39 stressed hij komt echt niet meer boven de 40. Bij mij oude coolermaster was het wel anders die liep sterssed iets van 55 graden ofzo dus

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
doe dan een slot-a alpha erop, ff gaatjes bijboren en 2x Stille 60mm erop en toch nog 50+ cfm... (soort dubbele PEP66)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Van die temps klopt helemaal niets.
Er staat een verschil van 6 graden afgebeeld tussen de Alpha 6035 en de Thermalright SK6. Ikzelf heb beide koelers op mijn CPU gehad en de Thermalright SK6 was 1 graad koeler dan de Alpha. Mag jij mij vertellen hoe zei aan die 6 graden verschil komen.

En dan heeft de Alpha in de test een 3000rpm Sanyo Denki fan en de Thermalright SK6 een Delta 60HP. Ze gaan mij niet vertellen dat die 3000rpm fan beter koelt dan die 7000rpm Delta, no way!

Ik vertrouw het niet..

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 17:55 schreef Phreak het volgende:
Van die temps klopt helemaal niets.
Er staat een verschil van 6 graden afgebeeld tussen de Alpha 6035 en de Thermalright SK6. Ikzelf heb beide koelers op mijn CPU gehad en de Thermalright SK6 was 1 graad koeler dan de Alpha. Mag jij mij vertellen hoe zei aan die 6 graden verschil komen.

En dan heeft de Alpha in de test een 3000rpm Sanyo Denki fan en de Thermalright SK6 een Delta 60HP. Ze gaan mij niet vertellen dat die 3000rpm fan beter koelt dan die 7000rpm Delta, no way!

Ik vertrouw het niet..
Precies. En de swiftech geven ze voor "Noise" een 9 (stil) en de DO3 geven ze een 2 (heel erg luid)

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:29 schreef iefje het volgende:

[..]

Precies. En de swiftech geven ze voor "Noise" een 9 (stil) en de DO3 geven ze een 2 (heel erg luid)
Ik denk dat ze met die 9 voor "Noise" gewoon bedoelen dat je er ook een stillere fan op kan zetten en dat is bij de DragonOrbs wel anders :?

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt ook 4900toeren dragon ORBs..
Die zijn WEL stil...31dB

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:44 schreef NoStra het volgende:
Je hebt ook 4900toeren dragon ORBs..
Die zijn WEL stil...31dB
Ik vind die 2 bij de DO3 ook wel overdreven hoor. Neemt niet weg dat 31dB niet stil is, maar gewoon 'minder herrie' :P

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb hem ook, maar ondertussen alweer vervangen door mijn oude koeler.

Ik kreeg hoofdpijn van die teringherrie :)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb ook een Draak draaien op 7 volt nix geen probleem en met onderstaande specs 44 graden stressed dus full load met un koej. Maar ga er van de week een 92 of 80mm 8-) fan op modden misschien zelfs wel een 120mm :9~ als ik daar een normale fan grill voor kan vinden.(om hem 's nachts aan te kunnen laten staan.

Gr33tz TuRk.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
heb ook zo'n screamin' dragon :)
als je die oranje dingetjes aan de zijkant eraf sloopt dan scheelt dat een hoop lawaai (en een paar vingers ;) )

Verwijderd

dan's data kraakt het ding alleen maar af

http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#dragorb3

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 16:13 schreef epsilon het volgende:

[..]

ja :)
4000rpm
is nogal een verschil met de 3300 van de meeste andere b-fans (als je delta een a mag noemen dan)

een delta 80hp heeft 5700rpm, nog veel beter dus

ik zal ff de specs geven:

Delta FFB-80HP
The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 5700, a CFM of 80.16. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and mainbord.
Dit zijn de twee Delta 80 HP's die er in de handel zijn. Als ze de zwaardere gebruiken is de Swift beter dan elke andere. Als ze de lichtere gebruiken of de Sanyo Denki (wat meestal het geval is) winnen sommige koelers met die nieuwe 50 cfm 60x38 mm Delta HP-FFB het net. Maar dan is de Swift weer stiller.

Kijk, deze dus, die met de rode stip
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/delta80hp.jpg

Als een 92mm fan op je koeler met success kunt aanbrengen, is er natuurlijk ook nog wat groffers, de Delta 92 HP
Die gaan dus tot 110 CFM !! :9~
(FFB fan's)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/delta92hp.jpg
Pagina: 1