Duron 1000 mhz morgan core

Pagina: 1
Acties:

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb al wat gezocht en oude topics omhoog gehaald maar ik heb hierover nog niks kunnen vinden. Ik heb namelijk een duron 650 en die heb ik een jaar lang op 1050 mhz gedraaid, zonder enige problemen overigens. Maar nu ben ik dus helemaal doodziek van die herrie dag in dag uit. En heb ik de proc op 650 gezet en alle koelers eruitgesloopt, behalve proc koeler. Maar ja 650 is toch wel wat traag, dus ben ik wat aan het rondkijken voor wat anders.

uiteraard word het weer socket a Amd :) en dus is de keuze tussen duron of athlon. ik heb liever budget (duron dus) dan de wat duurdere simpel omdat ik met mijn budget pc'tje betere benchmarkies wil halen dan mijn buurman met zijn top pc'tje :)

Nu is mijn vraag is die duron 1000 mhz wat. Ze schijnen op de morgan core gebouwd te zijn, dus minder warmte en meer functie's. Zijn ze het waard voor het geld, of is een paar tientjes meer voor een athlon verstandiger. Zijn ze net zo te overklokken als de oude duron's ?? Enne past ie op me Abit kt7-raid en koeler is een alpha/delta combo ? :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem de Athlon... heb horen zeggen dat durons afgekeurde athlons zijn

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 23:49 schreef prenobe het volgende:
Neem de Athlon... heb horen zeggen dat durons afgekeurde athlons zijn
lijkt me sterk.. duron is een hele andere proc..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 23:51 schreef rick_h het volgende:

[..]

lijkt me sterk.. duron is een hele andere proc..
Dan neem ik het laatste trug, maar neem als het kan Athlon ipv Duron voor die paar tientjes heb je echt betere performance

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
aan jouw de keus:

AMD Duron 1000 FL 249,-
AMD Athlon Thunderbird 1000 (266fsb) axia FL 249,-
AMD Athlon Thunderbird 1000 (200) FL 259,-
AMD Athlon Thunderbird 1100 (200) FL 259,-

bron pricewatch.

• barrel
AMD Duron 1000 FL 249,-
AMD Athlon Thunderbird 1000 (266fsb) axia FL 249,-
AMD Athlon Thunderbird 1000 (200) FL 259,-
AMD Athlon Thunderbird 1100 (200) FL 259,-
Aan die 266 fsb heb ik niks want dat ondersteunt die kt7 niet. is alleen 100/200. Maar een tientje meer voor een thunderbird is wel erg weinig. Maar ja die d 1000 zijn net nieuw dus nog duur :( Is er niemand die hem al heeft draaien thuis ?? Ik wil weten hoe warm en wat de overclock is :) En anders toch ook maar aan de thunderbird *zucht* :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
gewoon wachten op de Morgan. Die is zoiezo minder warm (en dat is toch wat jij wil ivm koeling, want anders had je die andere wel op 1050 laten draaien).

De morgan is sneller dan de huidige Duron en zit tussen den huidige Duron en huidige TB in. En hij is warmer..

Mijn advies :) Wacht tot de Palomino en Morgan er zijn en ga dan prijzen vergelijken en een nieuwe kopen.. ongeveer 2 weekjes gedult kan je toch wel opbrengen? ;)

• barrel
gewoon wachten op de Morgan. Die is zoiezo minder warm (en dat is toch wat jij wil ivm koeling, want anders had je die andere wel op 1050 laten draaien).
Ja maar die duron 1000 die is dus morgan core :)
AMD is al enige tijd bekend als chipbakker maar sinds AMD de AMD Thunderbird heeft geïntroduceerd staat de naam van AMD hoog genoteerd.
De duron processor is het kleinere broertje van de AMD Thunderbird.
Deze nieuwere versie met morgan core geeft minder warmte af en heeft een aantal nieuwe opties aan boord waardoor hij een stuk sneller is dan zijn voorgangers.
Hij is te vergelijken met de Intel Celeron maar alleen met het verschil dat de AMD Duron goedkoper en sneller is.
of snap ik het nu niet meer :)

• barrel
Damn slaapt iedereen ?? >:)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
blijkbaar

ik heb gehoord dat de morgan niet ver komt bij overclocken, ik weet wel dat je met een tb (1.1Ghz) verder komt

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55
Op zondag 30 september 2001 02:42 schreef -OverSoft- het volgende:
blijkbaar

ik heb gehoord dat de morgan niet ver komt bij overclocken, ik weet wel dat je met een tb (1.1Ghz) verder komt
Dat is toch echt afhankelijk van je mobo en proc versie.

Mijn TB 1000 (axia) komt niet boven de 1200 op een abit bordje. Maar das ook niet erg want mijn eigen mobo kan max 1120 aan met overklokken :)

Betreffende de morgan, ik weet het niet zeker of de 1000 al een morgan is maar je hebt er niet zoveel aan omdat je dus minder Cache hebt op dat ding zelf. (ik weet dus niet of het nu L1 of L2 is). Een athlon zelf is minder gelimiteerd dan een duron en levert dus altijd (onder voorbehoud) betere prestaties dan een duron op de zelfde kloksnelheid.

[edit]
Het kan zijn dat ik me vergis maar was de morgan niet bedoeld om op 0.13 um te werken. Zo ja dan heb je er dus helemaal neits aan omdat een 0.13 um proc nog niet op zijn optimale productie is. Je kan dus pas gaan overklokken als de productie wat verder is uitgewerkt en minder foutjes bevat. Over de temperatuur e.d. dat werkt wel lekker als ie standaard net iets minder warmte maakt. Maar let wel dat dit toch wel iets is en niet een hoop. Het zal hooguit zo'n 10% zijn lijkt mij.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Ik zou zeker een tientje meer betalen voor een goeie Athlon! succes! ;)

• d-motion
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb hier nu zelf een Duron 1000@1050.

Gewoon met een standaard coolertje van Norrod en een slechte airflow in de kast wordt dat ding met }:O ongeveer 45! zonder }:O weet ik niet want ik heb mijn koetje altijd draaien.

PC is lekker stil :). De overclockbaarheid van de processor heb ik nog niet kunnen uitproberen aangezien ik geen zin heb om meer coolers in mijn systeem te zetten en te lui ben om de potlood streepjes te zetten!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Ik zal even aan de mensen hier uitleggen hoe het inelkaar zit wat betreft Duron en Athlon.

Als je gaat vergelijken doet intel het zelfde.

Duron = intel celeron
Athlon = Intel pentium (2,3,4)

Snappen we het nu??

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
nee man, neem die duron 1000, die heeft dezelfde core al de athlon XP. allen met minder cache.

vergeet die t-bird die is toch al achterhaald.
Pagina: 1