Toon posts:

bios flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer is bijna 3 jaar oud en ik heb pas een nieuwe 40gb hd gekocht die mijn bios niet herkend hoe moet ik mijn bios updaten en waar moet ik dat van downloaden. op de voorkant van het boekje van mijn moederbord staat alleen een plaatje en daar boven MS-6163VA, ATX MAINBOARD WITH VIA CHIPSET disigned for intel pentium II processor

Verwijderd

hier een linkje:

http//:www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=ms-6163va

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kijk eens op de MSI website http://www.msi.com.tw/

dan ff zoeken naar jou type mobo, staan bios updates & uitleg hoe te flashen..

suc6! :)

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 07:30

Remco2001

Ehm, ok...

O, eh, WAARSCHUWING! Flashen kan levensgevaarlijk zijn voor je chipke!

Mocht namelijk tijdens het flashen dew stroom bijvoorbeeld uitvallen, dan kun je je bioschip op je computer weggooien en vervangen. Kost je weer een paar tientjes meen ik (gelukkig namelijk zelf nog nooit meegemaakt).

Tis dat je het even weet!

GRTZ! :)

Remco ;)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 23:50 schreef Remco2001 het volgende:
O, eh, WAARSCHUWING! Flashen kan levensgevaarlijk zijn voor je chipke!

Mocht namelijk tijdens het flashen dew stroom bijvoorbeeld uitvallen, dan kun je je bioschip op je computer weggooien en vervangen. Kost je weer een paar tientjes meen ik (gelukkig namelijk zelf nog nooit meegemaakt).

Tis dat je het even weet!

GRTZ! :)

Remco ;)
Dat gebeurt me toch vaak(niet dus, voor de duidelijkheid).
Maarrrrr, mocht het toch gebeuren, niet gelijk je geld opnemen en in een nieuwe pc lozen.
heres what to do: je leent een bios van iemand anders, vriendelijke vriend, buurman ofzo, en die leg je, voorzichtig, op je bios gleuf, je start de pc op, en de bios werkt, daarna, kan je de bios teruggeven, die heb je niet meer nodig, omdat windows de taak heeft overgenomen, je douwt je eigen bios terug, flasht hem, en je kan weer vrolijk verder! :)