ADSL... kan modem niet bereiken.

Pagina: 1
Acties:

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
Balen... hebbik net me mxstream pakket binnen en aangesloten, nu kan ik dat modem niet bereiken.

Ik heb het met het bijgeleverde straight-through kabeltje aangesloten op m'n realtek 8029 combokaartje, ip adres 10.0.0.139, 10.0.0.150 en dhcp geprobeerd, maar ik ken die ingebouwde website nie bereiken... pings heb ik van de 2000 wel 5 hele replies gehad. controle lampje brandt wel.

Is dit toevallig een bekende probleem of heb ik een doodgewoon verrot netwerkkabeltje gehad? kheb helaas geen kabeltje om het te vervangen, en alle winkels zijn voorlopig potdicht :(

in de seatch kon ik niets vinden.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 20:24

Nss

The Dude Abides

Targeter,

let even op de volgende dingen:
- straight cable gebruiken (liefst meegeleverde). als lampje achterop aan is, dan is de kabel goed
- geen firewall, totdat je verbinding werkt. veel firewall blokkeren het adres van het modem

in configutatiescherm netwerk:
- tcp/ip > ethernetkaart: ip adres, 10.0.0.150. subnet mask, 255.255.255.0
- als je win95/98, let er op dat bij tcp/ip > externe toegangsadapter GEEN ip en subnetmask zij ingevuld

zorg er voor dat dit in ieder geval goed is. dat je de modem niet bereiken in de browser komt vaker voor. probeer in de msdos prompt even te pingen naar zowel 10.0.0.150 en 10.0.0.138. als die laatste het doet kan je mxs_home.exe gaan draaien vanaf de cdrom. als er bij het draaien van mxs_home een inbelverbinding open springt, die annuleren.

het kan soms ook nog wel helpen om even de modem te resetten. zet de modem uit. houdt het default knopje acterop ingedrukt met bijv. een pen, zet modem weer aan terwijl default nog ingedrukt is en wacht 30sec. loslaten en modem is gereset.

succes

tom

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
Tomnuss, allereerst bedankt, maar ik zei in de post al dat ik die dingen al geprobeerd had (reset stond er niet bij maar heb ik wel gedaan). Toch bedankt, alleen heb ik er weinig aan.