Hoe zat het nou precies met RickJansen

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21
Het lijkt wel of hier een grote taboe over is. Alle topics die hier over gaan zijn (blijkbaar) verwijderd. Ik hoor megavage dingen (zoals bijv: Femme, dat hij blij mag zijn dat hij er zo is af gekomen). Waarom précies is hij nou geen admin meer? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Milenco

BTW1: Heeft het iets te maken met de T.net LAN? (die was ook verwijderd van t.net, en daar had ook iemand zitten liegen).

BTW2: D'r komen bijna nooit meer columns, wel reviews, maar geen columns :?.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Dit gaat niemand je dus vertellen, voorspel ik nu al.
Maar het kwam eigenlijk door die crash enzo, maar dat is achteraf geblaat.

Ik vind het zwak van Femme dat hij een beetje achteraf op Rick ging zitten flamen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op zaterdag 29 september 2001 22:32 schreef dennisdotcom het volgende:
Dit gaat niemand je dus vertellen, voorspel ik nu al.
Maar het kwam eigenlijk door die crash enzo, maar dat is achteraf geblaat.

Ik vind het zwak van Femme dat hij een beetje achteraf op Rick ging zitten flamen.
Nee joh, gooi jij het nog ff in de groep snuggere harry!

Bericht hierboven

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet er niet veel van, maar ik weet wel dat hij meestal een tikje negatief is over alles :) Hij had toch ook een afkoelperiode? :)

They made me do it.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

hij heeft zelf ontslag genomen..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 29 september 2001 22:31 schreef Milenco het volgende:
Het lijkt wel of hier een grote taboe over is. Alle topics die hier over gaan zijn (blijkbaar) verwijderd. Ik hoor megavage dingen (zoals bijv: Femme, dat hij blij mag zijn dat hij er zo is af gekomen). Waarom précies is hij nou geen admin meer? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Rick had een baan gevonden bij Landis en wilde daar gaan werken, hij kon toen niet meer bij ons werken vanwege het contract dat hij daar tekende. Het was dus allang voor een BC3 oid besloten.
BTW1: Heeft het iets te maken met de T.net LAN? (die was ook verwijderd van t.net, en daar had ook iemand zitten liegen).
Noop, dat was iemand anders.
BTW2: D'r komen bijna nooit meer columns, wel reviews, maar geen columns :?.
Ook dat klopt, we zijn ons meer gaan richten op het nieuws, als dat eenmaal wat beter loopt, komen er misschien wel weer columns. (Jah ik had hier een typo)

Bericht hierboven

• Milenco
[..]

Rick had een baan gevonden bij Landis en wilde daar gaan werken, hij kon toen niet meer bij ons werken vanwege het contract dat hij daar tekende. Het was dus allang voor een BC3 oid besloten.
Zoiets had ik ook gehoort, maar dat is dan IMHO eerder gewoon een goed excuus, om dát te zeggen, ipv wat er echt is gebeurt.
[..]

Noop, dat was iemand anders.
Oke :)
[..]

Ook dat klopt, we zijn ons meer gaan richten op het nieuws, als dat eenmaal wat beter loopt, komen er misschien wel weer collumns.
Okay, laten we het hopen, want dat was altijd wel interessant om te lezen :)

• Dennis
Op zaterdag 29 september 2001 22:40 schreef Milenco het volgende:
Zoiets had ik ook gehoort, maar dat is dan IMHO eerder gewoon een goed excuus, om dát te zeggen, ipv wat er echt is gebeurt.
Helemaal niet, het is de waarheid.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 29 september 2001 22:40 schreef Milenco het volgende:

[..]

Wat er echt is gebeurd is een combinatie van communicatie fouten en een denkfout. That's all, het heeft heel lullig uitgepakt, maar dat konden we van te voren ook niet aanvoelen wel? Dus ga er maar van uit dat het klopt :)

We kunnen wel met modder gaan gooien enzo, maar da's voor niemand leuk, dus laten we dat vooral ook niet doen in deez thread aub.

Bericht hierboven

• Milenco
Op zaterdag 29 september 2001 22:40 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Helemaal niet, het is de waarheid.
Maar waarom reageert iedereen dan zo aggresief/met de instelling van: bah RickJansen?

ALs dat alleen zou zijn omdat die niet meer bij T.net kan helpen (vrijwillig dus), dan zou de lame-zijde moeten liggen bij degene die nu RickJansen (hierom), niet mag. Toch?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 29 september 2001 22:48 schreef Milenco het volgende:

[..]

Maar waarom reageert iedereen dan zo aggresief/met de instelling van: bah RickJansen?

ALs dat alleen zou zijn omdat die niet meer bij T.net kan helpen (vrijwillig dus), dan zou de lame-zijde moeten liggen bij degene die nu RickJansen (hierom), niet mag. Toch?
Er is sprake van wrok denk ik, ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook vrolijk aan meegedaan heb, waar ik nu wel spijt van heb. Het is zo makkelijk om 1 persoon af te maken op zijn fouten en het getuigd van kracht dat die persoon gewoon op de site blijft komen. (Of hij is verslaafd, dat kan natuurlijk ook ;) )

Bericht hierboven

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zaterdag 29 september 2001 22:34 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Nee joh, gooi jij het nog ff in de groep snuggere harry!
Hoop dat dat sarcastisch bedoeld was, en dat je de smiley ben vergeten, want dit komt wel heel erg over als sssstttt bekkie dicht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Woei ik ben befaamd :)

Ehm, hehe, staat me signature nou ff dom zeg.. maarreh, ik ben toendertijd idd weggegaan omdat ik bij Landis ging werken. Contract is in mei oid getekend, ver voor BC3. In dat contract stond o.a. dat betaalde nevenactiviteiten niet geoorloofd waren.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zoek werk bij een Arnhems bedrijf, als Unix systeembeheerder.
Uit de sig van RJ, alweer weg bij landis???

Ja moet je niet in de tussentijd je tekst ff aanpassen he :)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Milenco
Op zaterdag 29 september 2001 22:52 schreef RickJansen het volgende:
Woei ik ben befaamd :)

Ehm, hehe, staat me signature nou ff dom zeg.. maarreh, ik ben toendertijd idd weggegaan omdat ik bij Landis ging werken. Contract is in mei oid getekend, ver voor BC3. In dat contract stond o.a. dat betaalde nevenactiviteiten niet geoorloofd waren.
Dus als het goed is gaat het zo:

Jij hebt in mei een contract getekend bij Landis.
In (bij.) juni heb jij het contract getekend bij T.net waarin staat dat je niet bij nevenactiviteiten betrokken mag zijn. Je had dit niet gelezen en dus toch getekend. Tweakers.net is boos dat je daar werkte, toen ben je weggegaan (omdat je het te druk ahd met werk)?

Klopt volgens mij niet helemaal :?
Wat is BC3 eigenlijk?

Update:

Wou zelf ff zoeken :D:
Je zoekactie naar 'bc3' leverde 37034 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 22:57 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Ja moet je niet in de tussentijd je tekst ff aanpassen he :)
Noemen ze job hoppen :)

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05 14:46
Vooruit dan, toch maar even reageren voordat deze thread weer een slotje krijgt. Ik vond het inderdaad lame om achteraf op Rick af te geven. Hij heeft tenslotte ook uit enthousiasme een behoorlijke tijd de servers up n running gehouden. Grotendeels liefdewerk oud papier dus. En iemand die je niet professioneel hebt ingehuurd mag je ook niet afrekenen op fouten zoals je dat bij een professional zou doen. Dus als íemand _niet_ professioneel is is het Femme wel.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 29 september 2001 22:50 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Er is sprake van wrok denk ik, ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook vrolijk aan meegedaan heb, waar ik nu wel spijt van heb. Het is zo makkelijk om 1 persoon af te maken op zijn fouten en het getuigd van kracht dat die persoon gewoon op de site blijft komen. (Of hij is verslaafd, dat kan natuurlijk ook ;) )
Dat ik hier nog zit is deels verslaving, deels nieuwsgierigheid naar hoe het gaat.. 'k moet toegeven dat het me af en toe niet bevalt wat ik zie, en dat ik dat soms wat genuanceerder had moeten zeggen. Neemt niet af van het feit dat ik het nog steeds leuk vindt om in b.v. NOS mensen te helpen. Of in LA, waar sommige moderators ook best wat hulp kunnen gebruiken maar dat meestal niet accepteren :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 29 september 2001 22:59 schreef Milenco het volgende:

[..]

In (bij.) juni heb jij het contract getekend bij T.net waarin staat dat je niet bij nevenactiviteiten betrokken mag zijn. Je had dit niet gelezen en dus toch getekend. Tweakers.net is boos dat je daar werkte, toen ben je weggegaan (omdat je het te druk ahd met werk)?
Nee, andersom: bij Landis vonden ze het niet goed dat Ricko ook nog wat anders deed, dus dan wordt het kiezen. En die keus is snel gemaakt als het tussen een vrijwillige of een betaalde job gaat he. :)
Wat is BC3 eigenlijk?
Big Crash 3
als in de derde ramp voor T.net/GoT. ;(

• Floor-is

Floor-is

5.2

[..]

Wat is BC3 eigenlijk?
BC3 is waarom er zo lomp wordt gedaan, een HD crash en niet leuke dingen enzo.

Rick had bij ons niet een dergelijk contract (eigenlijk helemaal geen). Hij ging bij Landis werken en dat kon niet samen met wat hij bij ons deed, hij koos voor Landis en dat is misschien helemaal zo stom niet geweest. :o

Het klopt dus zegmaar wel :)

Bericht hierboven

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Wat heeft mister Rick foutgedaan als ik vragen mag?

Of wassie uberhaupt fout bezig door weg te gaan?

:?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

[..]

Wat is BC3 eigenlijk?
Met Tweakers.net heb ik nooit een contract getekend. Wel om gevraagd, nooit gekregen. In het contract van Landis staat dat ik geen nevenactiviteiten mag hebben. Zou ik serverbeheerder blijven bij Tweakers.net, dan was dat een nevenactiviteit en dus in strijd met het contract van Landis. Vandaar (afgezien van communicatiemoeilijkheden, ontevredenheid over de organisatie) dat ik ben vertrokken.

Verwijderd

[..]

[..]

Wat is BC3 eigenlijk?
Big Crash Nr.: 3 (Seagate Cheatah overleden aan een headercrash) Correct me if í'm wrong

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 29 september 2001 22:57 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Opruiming van personeelsbestand, 10-15% van Landis medewerkers mocht vertrekken. Dan krijg je LIFO (Last In First Out).

• Milenco
Dom van me eigenlijk dat ik niet wist wat BC3 betekende, maar goed.

Dit is het verhaal:

Rick heeft in mei contract met Landis. Moest kiezen tussen Landis en T.net, het werd Landis, daarom is die weg gegaan. Rick heeft wel te maken met de fout van BC3, en dáárom is iedereen boos?

Zo goed?

• Dennis
Op zaterdag 29 september 2001 23:08 schreef Milenco het volgende:

Dit is het verhaal:

Rick heeft in mei contract met Landis. Moest kiezen tussen Landis en T.net, het werd Landis, daarom is die weg gegaan. Rick heeft nog wel BC3 op z'n geweten, en dáárom is iedereen boos?

Zo goed? Of ik BC3 niet de schuld van RickJansen?
Mjah.. schuld is een hard woord. Zeg maar dat er sprake is van een foutje, menselijk falen dus. Kan gebeuren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 29 september 2001 23:09 schreef dennisdotcom het volgende:
Mjah.. schuld is een hard woord. Zeg maar dat er sprake is van een foutje, menselijk falen dus. Kan gebeuren.
Dat soort woorden zie ik nooit van je als een modje een keer een fout maakt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 29 september 2001 23:08 schreef Milenco het volgende:

Dit is het verhaal:

Rick heeft in mei contract met Landis. Moest kiezen tussen Landis en T.net, het werd Landis, daarom is die weg gegaan. Rick heeft nog wel BC3 op z'n geweten, en dáárom is iedereen boos?

Zo goed? Of ik BC3 niet de schuld van RickJansen?
Dat die Cheetah crashte kon ik niks aan doen. Dat RAID verkeerd geconfigureerd was, was gewoon een domme fout, en de backups niet up to date was deels te weiten aan miscommunicatie (ik dacht dat Arjen backup-scripts draaide), en deels te weiten aan het feit dat ik daar niet naar gecontroleerd had.

• Dennis
Op zaterdag 29 september 2001 23:11 schreef Exirion het volgende:
Dat soort woorden zie ik nooit van je als een modje een keer een fout maakt ;)
Voorbeelden ? :D
en nog een beetje een troll ook

• Milenco
Op zaterdag 29 september 2001 23:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Oke je hebt gelijk, ik heb het ff veranderd :)
Op zaterdag 29 september 2001 23:13 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Dat die Cheetah crashte kon ik niks aan doen. Dat RAID verkeerd geconfigureerd was, was gewoon een domme fout, en de backups niet up to date was deels te weiten aan miscommunicatie (ik dacht dat Arjen backup-scripts draaide), en deels te weiten aan het feit dat ik daar niet naar gecontroleerd had.
Oke, was trouwens geen flame hoor ;) (kheb het al veranderd)
Maar waren sommige mensen daarom nogal boos op je?

• Dennis
Op zaterdag 29 september 2001 23:18 schreef Milenco het volgende:
Ehm ja, Femme moest het een beetje erg hard verwoorden en toen ging de hele crew hem bashen. Ik doe daar verder geen uitspraken over :X

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 29 september 2001 23:18 schreef Milenco het volgende:

Ik kan me voorstellen dat er mensen gefrustreerd over raken, ja. Hoe je dat tot uitdrukking brengt op een forum geeft dan meteen de... gesteldheid van die persoon weer.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op zaterdag 29 september 2001 23:22 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ehm ja, Femme moest het een beetje erg hard verwoorden en toen ging de hele crew hem bashen. Ik doe daar verder geen uitspraken over :X
Uiteindelijk is het toch weer redelijk goed gekomen. GoT/T.net draait weer goed, BC3 posts zijn terug. Hooguit zit RickJansen nog met een beetje een wrange nasmaak...

• Milenco
Oke thanks allemaal
ik ga slapen
ciao :)

• Dennis
Op zaterdag 29 september 2001 23:27 schreef Milenco het volgende:
Oke thanks allemaal
ik ga slapen
ciao :)
* Dennis gaat ook slapen :)

Verwijderd

ah thx fot the info kzat me net af te vragen waar die gekker rick was :P
anyway rick veel suc6 bij t zoeken(vinden:+) van een nieuwe baan :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Whehe, is dat nou alles... :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pff als je je al zo drukt maakt om een crashje.
Als het niet moedwillig is en het gebeurt tja jammer dan :)
IMHO

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Moet dit topic niet in de FAQ ? :P

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 22:33
ach ja. Femme doet zijn best denk ik. Maar af en toe gaat i goed de fout in. Dit bv, en ik kan me ook iets herinneren over een top 3 van meest irritante users (hlpdsk 1?) hehe :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zondag 30 september 2001 19:13 schreef xxxMaverick het volgende:
ach ja. Femme doet zijn best denk ik. Maar af en toe gaat i goed de fout in. Dit bv, en ik kan me ook iets herinneren over een top 3 van meest irritante users (hlpdsk 1?) hehe :)
We maken allemaal wel eens fouten niet? Jij hebt ook al meerdere overtredingen gemaakt op het forum, dara blijven wij toch ook niet mee gooien of wel?

Bericht hierboven

• Dennis
Op zondag 30 september 2001 19:18 schreef Floris Diemel het volgende:
We maken allemaal wel eens fouten niet? Jij hebt ook al meerdere overtredingen gemaakt op het forum, dara blijven wij toch ook niet mee gooien of wel?
Nu gaat Floris het hard spelen :D :+ :P
no flame intended

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999

[..]

hehe, als ik het goed heb staat er 1 kleine waarschuwing.

En ik zeg toch, hij doet zijn best :)

Verwijderd

is deze discussie ondertussen niet afgerond??

we gaan namelijk nogal offtopic nu...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik vind ook dat het allemaal raar is gegaan hoor, en zowieso, zonder Rick had Tweakers.net er nu heel anders voor gestaan..

Ik vind het ook laag van Femme op op Fok! en ook hier met modder naar Rick te gooien.

De eerdere verweer topics over Rick die ik opende, gingen er niet om dat Rick mij gevraagd heeft om hem te verdedigen, dat is namelijk niet zo. Dat is puur omdat ik dit niet vond/vind kloppen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05 14:46

[..]

Mja. Rick is anders wel de derde t.n. admin die niet op een normale manier uit de organisatie stapt. En in alle gevallen ging Femme daar niet echt professioneel mee om.
Pagina: 1