Toon posts:

poging 2: ssi vanuit cgi

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een banner rotatie-achtig scriptje draaien met deze verwijzing:
code:
1
<!--#exec cgi="/cgi-bin/ads/ads.cgi" -->

Vanuit normale een "normale" bladzijde weerkt het perfect (.shtml)
Maar vanuit een .cgi werkt het niet, is dit op een andere manier aan de praat te krijgen?

Edit/ Ben geen programmeur, kan het simpel?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:40

Gerco

Professional Newbie

Wat is de output van je cgi? Misschien staan er een paar slashes teveel/weinig in de output zodat ssi niet geparsed wordt.

[edit]Het zou ook kunnen dat de webserver ALLEEN .(s)htm(l) bestanden checkt voor ssi en de cgi output ongeparsed doorstuurt. Lijkt me zelfs vrij waarschijnlijk. In dat geval krijg je het niet werkende op deze manier.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 22:48 schreef Gerco het volgende:
Wat is de output van je cgi? Misschien staan er een paar slashes teveel/weinig in de output zodat ssi niet geparsed wordt.

[edit]Het zou ook kunnen dat de webserver ALLEEN .(s)htm(l) bestanden checkt voor ssi en de cgi output ongeparsed doorstuurt. Lijkt me zelfs vrij waarschijnlijk. In dat geval krijg je het niet werkende op deze manier.
In de output staat gewoon dit: <!--#exec cgi="/cgi-bin/ads/ads.cgi" -->

en

Hmmm, zou kunnen ja, ik draai op een virtual server bij widexs, ik weet niet of dat wat zegt?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 29 september 2001 22:55 schreef handig het volgende:
Helemaal geen output, lijkt of het genegeerd wordt.
Staat de <!--#exec blaat --> directive in de output? Of staat er helemaal niets?
Hmmm, zou kunnen ja, ik draai op een virtual server bij widexs, ik weet niet of dat wat zegt?
Nee, zegt mij niets, maar je zou het eens bij WideXS kunnen vragen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, had vorige bericht al geedit :-)

In de output staat gewoon dit: <!--#exec cgi="/cgi-bin/ads/ads.cgi" -->

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dat wordt het inderdaad genegeerd en zijn er 2 oplossingen:
• Aan WideXS vragen hoe dat komt en van hen de 2e oplossing vernemen:
• In het cgi prog (perl script?) zelf "/cgi-bin/ads/ads.cgi" aanroepen met een system() of exec() call, hangt van de taal die je gebruikt af.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 23:05 schreef Gerco het volgende:
Dat wordt het inderdaad genegeerd en zijn er 2 oplossingen:<li> Aan WideXS vragen hoe dat komt en van hen de 2e oplossing vernemen:
</li>
Die zijn meestal niet zo behulpzaam...
• In het cgi prog (perl script?) zelf "/cgi-bin/ads/ads.cgi" aanroepen met een system() of exec() call, hangt van de taal die je gebruikt af.
Hmm, geen idee welke taal het is, stom he? :)
Maar het betrefende script is is een ikonboard forum.
Ik ga wel even googlen naar manieren op scripts op te roepen, ben nog maar een beginner op dit gebied :)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ikonboard is in perl geschreven. Daar moet je system() gebruiken als ik het goed heb.

Verwijderd

sorry als ik een dood topic schop maaruh html code zoals dit gooi je in je template, dat staat onder 'edit template' in je admincenter.

of ben ik nu heel loos bezig? :)
Pagina: 1