Verwijderd

Topicstarter
ff wat vraagjes over die pendrive, zag dat ding laatst en lijkt me wel wat, kdagt al aan een zipdriveje maar dis veel beter natuurlijk

op de site stond dat je direct filmpjes en audio enzo er vanaf kan spelen, is het dan misschien ook mogelijk dat ding als mp3 speler te gebruiken ? koptelefoon inpluggen..
zou wel kewl zijn...

tot slot, kdenk er nu aan de 64mb versie te nemen, 128 en 256 enzo (schijnt zelfs 1 gig te kunnen) zijn nog erg duur
is het mogelijk zon ding ook uit te breiden later ? grotere flashgeheugenkaart indoen ? of evt. nog een ERBIJ ?

khoop dat iemand dit weet...

Verwijderd

Topicstarter
geen enkele tweakers die zon ding heeft of ergens werkt waar je ze kan kopen ofzo ???

ennuh nog vraagje (hopelijk kijkt er nog iemand ;) )

waarvoor is die dockingstation ??? je steekt dat hele ding toch gwoon in je usb drive...!???

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:22

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
verkoop bij www.mp3cdspeler.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja waar je hem kan kopen wist ik ook wel...
en die review was de oorzaak van deze topic :)
door die topic kwam ik te weten dat ie bestond

kweet de specs en alles wel, pendrive.nl is vrij uitgebreid maar deze paar vraagjes die ik noem zijn nergens te vinden dus...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij kan er geen koptelefoon in hoor :?

• Solosmots
  • Laatst online: 04-03 08:15
Wat bedoel je met MP3 speler?
Je kan er wel MP3 vanaf spelen als je em in je pc douwt en dan winamp opstart met MP3 van die pendrive.

En upgraden denk ik gaat niet, ding is te klein. Zal wel worden geleverd met 1 geheugen module, en die kunnen dus verschillende formaten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
klotezooi

Verwijderd

Topicstarter
van die hoofdtelefoon was eigenlijk wel domme vraag ja
kheb tog al md speler :)

maareh dus niet upgradable ...dagt ik al....jammer want 128mb versie of meer is nu vrij duur
kdagt neem 64mb en maybe later upgraden..

maar die docking station ? waar is die dan voor ???

• Solosmots
Tja hoe kom je r bij?
Waar staat ergens dat er een docking station bij zit?
Of heb ik het over het hoofd gezien...?

Verwijderd

Topicstarter
www.pendrive.nl staat dat....

zit ook een halsbandje bij hehe

• Solosmots
Vaag..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:22
Op zondag 30 september 2001 20:21 schreef effex het volgende:
www.pendrive.nl staat dat....

zit ook een halsbandje bij hehe
docking station is waarschijnlijk gewoon een soort usb verlengkabel, met aan 1 kant iets van een houdertje waar ie supermooi inpast :P

Verwijderd

Topicstarter
hm tog vaag als dat ding zelf gwoon in je usb poort kan....
heb ik straks 2 gadgets met net zo kleine docking stations die je amper gebruikt ;) dat ding van me rex 6000 bungelt ook ergens achter me monitor hehe maar die is nodig voor synchroniseren etc.

bij de pendrive is t egt overbodig....
khad liever paart tientjes korting ipv halsband en zon docking station ;)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je die pendrive in een USB slot drukt neemt ie dus meteen 2 sloten in!
Daarom zit die docking station er dus bij, dan hoef je niet elke keer stekkers om te wisselen :)

Ennuh het is makkelijk dat je niet steeds aan de achterkant van je kast zit te rommelen...

Alle proemn in n drek

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

botoo

💀 too old to die young

Het docking station is volgens mij alleen een opruimstandaardje en geen usb verlengkabel. Bij mijn pendrive zat 'ie er niet bij, dus ik weet het niet zeker. Op de pendrive site word verder alleen melding gemaakt van 'geen kabels', vandaar mijn conclusie.

Er kan geen koptelefoon ingeplugged worden, het ding is alleen maar een geheugenmodule met een usb aansluiting, en dat alleen is niet genoeg voor mp3'tje te luisteren.

Uitbreiden is ook niet mogelijk.

Maar het is wel een makkelijk ding, alleen een beetje klein, je bent 'm zo kwijt op een rommelig buro of onderin je tas.
Hmmmz, zou het het 'halsbandje' daar voor zijn (onder uit je tas vissen :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
ah, ok
jammer dat ie niet upgradable is..
dan had je ook geheugen kunnen switchen met digicams enzo..

en die driver is zo geinstalleerd tog ? geen reboot nodig en je hoeft hem niet steeds opnieuwe te installen (logisch..)

wel klote want kzit op school steeds achter een andere bak met win98..hm

Verwijderd

Let je wel op dat je besturingssystemen op school USB ondersteunen...

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Er is jammer genoeg geen 1GByte versie van op de markt :(
Wel een 1GBit dus, 128MByte.

128MB is dus de grootste PENDRIVE.

Wat ik me afvraag he.
Zijn er niet nog ander merken met zo'n USB Flash Geheugen?
bv.. Memory Stick USB QDI RETAIL
Is dit niet ook meteen te gebruiken?

edit:

1 Apacer Handydrive 128MB USB FL 338,- 16-12
1 Apacer Handydrive 64MB USB
JIPPIE!!

Vandaag gead >:)

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Ik gebruik die Pendrive inmiddels al zo'n 4 maanden.

Om kort te gaan (en misverstanden :? uit de weg te ruimen):
1. Pendrive is memory met een USB-interface
2. Het dockingstation is een standaardje met USB-verlengkabel, waardoor je niet telkens achter je PC hoeft te kruipen om 'm in te pluggen.

Je moet het vergelijken met een draagbare harddisk.
Zodra je 'm inplugt en hij is herkend door het OS als een USB-apparaat voor opslag krijg je er een schijfletter bij in het OS (let wel: voor W98 heb je een driver nodig, o.a. Win2k en XP herkennen de Pendrive automatisch).

Net als bij een harddisk kun je daarna van en naar die schijfletter lezen & schrijven. Schrijfsneldheid is ca. 800 kb/s.

Hij is errug handig :9 voor het even meenemen van bijv. een patchdownload of office-documenten.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zie het nut er niet echt van in
okay ze zijn kleiner maar ook veel duurder
dan bv een CDRW waar meerop gaat en ook kan wissen
en iedereen heeft al een cd-brander

ik zou zeggen ga voor CDRW (sneller, goedkoper, groter)

ps : wat is er gebeurt met GoT heb nu nog maar 1 posts :'(

Verwijderd

uhm maar een cdrw kan je niet er ff snel op school inzetten en dan je bestandjes opslaan.

Quote van pendrive.com:
It also comes in various storage capacities of 16MB, 32MB, 64MB, 128MB,256MB,512MB,and 1GB,

Dus ze zijn er wel groter dan 128mb

Jezus Dit topic is en beetje raar opgeschopt :?

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik begin ook steeds meer te twijfelen om zo'n ding te kopen. Het enige probleem is dat ze bij mij op school (Fontys Venlo) win98 zijn gaan draaien.

Nu vraag ik me af of dat stuurprogramma snel te installeren is?

Verwijderd

driver is slechts 11.?KB dus als je het kunt installeren zal het ook wel snel gaan

Verwijderd

Ettie schreef op 14 februari 2002 @ 01:19:

Je moet het vergelijken met een draagbare harddisk.
Zodra je 'm inplugt en hij is herkend door het OS als een USB-apparaat voor opslag krijg je er een schijfletter bij in het OS (let wel: voor W98 heb je een driver nodig, o.a. Win2k en XP herkennen de Pendrive automatisch).
ik heb nou een muvo 64 mb die dus ook kan dienen als pendrive, alleen als ik hem onder XP in de de usb sleuf stop herkent ie hem niet automatisch, pas als ik nieuwe hardware ga zoeken herkent ie um automatisch en maakt ie een extra drive (verwisselbare harde schijf aan) zodra ik hem eruit haal is die weg.

--> Ik heb een usb hub in mijn monitor:7, via een verleng kabel van kast naar monitor en dan kan ik mijn usb-stick zo in mijn philips monitor stoppen misschien dat het daaraan ligt maar weet iemand waarom hij um niet automatisch herkent?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Pendrive met hoofdtelefoonaansluiting:

Creative Muvo:
http://www.nomadworld.com/products/MuVo/
Afbeeldingslocatie: http://www.nomadworld.com/products/MuVo/images/loadit.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.nomadworld.com/products/MuVo/images/snapit.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.nomadworld.com/products/MuVo/images/playit.jpg

HIj is er in een 64 & 128 MB versie en kan 12 uur spelen met een AAA batterij.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik heb vorige week deze gekocht: Transcend JetFlash USB Flash Drive, 64 mb inc. koord en verlengkabel voor € 49. Werkt perfect. Zeer tevreden ook, en betaalbaar.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Uitbreiding van die dingen heb ik nog nooit van gehoord.
Als je m als mp3-speler wil gebruiken moet je indd naar de MUVO kijken...
Of het een handig apparaat is weet ik niet.

Voor de grootte van die dingen weet ik iig zeker dat ze tot 512 mb gaan (zie mp3spelers.nl) maar ze zijn wel erg duur.

Ik krijg vanavond een 64 mb versie van freecom van office center.
Ik hoorde via via dat ze bij de makro in de uitverkoop waren: 64 mb -> 50 eur (ong.)

Hoop dat je wat aan de info heb. Ik ga m ook via school gebruiken. Vind het wel een handige oplossing voor documenten etc.

Verwijderd

Ik ben ook een tijdje aan het kijken naar een dergelijk opslagmedium. Heb de volgende 2 modellen gevonden:

Pendrive 2.0
Apacer Handydrive

Op de website van Apacer staat dat die dingen in staat zijn tot ze kunnen lezen met een snelheid van 750 kb/sec en schrijven met 450 kb/sec. De Pendrive daarentegen moet daarentegen, mits je over USB2.0 beschikt, kunnen schrijven met 2500 kb/sec en lezen met 7500 kb/sec. Kloppen deze waarden??? Want ik vind het verschil nog al aan de grote kant. Dan lijkt een pendrive me de ideale keuze??

• Tommy Z
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Je kan 't ook veel anders doen: ik heb een Siemens SL45i GSM, deze heeft een geheugenslot voor MultiMediaCards. De interface van de GSM is echter érg traag dus heb ik een USB adapter voor de MMC gekocht, werkt perfect!
Dus; koop een USB flashram adapter (zie http://www.dane-elec.nl/ ofzo), prik daar wat goedkoop geheugen (SM?) in, en voilá! UItbreidbaar én goedkoop!

...I do not regret the things I've done, but those I did not do...

Verwijderd

Hoe zat dat dan precies met die dingen. Ik wil namelijk gewoon bepaalde data tussen verschillende PC's overzetten op een handige manier. ZipDrive is een mogelijkheid maar zo'm PenDrive/HandyDrive is veel makkelijker mee te nemen. Daarom dacht ik daar aan.
Maar waar het me vooral om ging was de snelheid? Weet iemand hoe het daar mee zit?
Pagina: 1