twijfel tussen onderdelen voor server'tje

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
hoi,

ik wil een nieuwe server gaan kopen, het moet geen dual xeon ofzo te zijn, maar gewoon lekker goedkoop. ik zat te twijfelen tussen een duron en een celeron, met allebei z'n voor en nadelen. ik wil dus op die "server" win2k server draaien met actieve directory. verder wil ik ongeveer 700 piek uitgeven ervoor. voor die 700 piek wil ik dus een mobo + cpu + mem + kast de rest heb ik al.

ik zat al aan 2 systeempjes te denken, namelijk deze:
server 1:

Intel Celeron 800 190,-
Asus TUSL2-C 309,- of Asus TUV4X-E 260,-
256 mb ram 85,-
Mini tower 100,-

server 2:

AMD Duron 800 160,-
Asus A7V-E 230,- of Aopen AK73 245,-
256 mb ram 85,-
Mini tower 100,-

zelf heb ik nog nooit een amd gehad en weet dus ook eigenlijk niet hoe hij presteerd en of het veel uitmaakt ivm de celeron.
hoe denken jullie over de configuratie?? kan ik beter iets veranderen ofzo?? en kwa stabiliteit een voorkeur??

of toch misschien een athlon 700 ipv een een duron of een celeron?? de p3's zijn btw best duur als ik een goedkoop systeempje wil.
overige onderdelen die ik al heb zijn een 30 gb hd, ati videokaartje, netwerk'tjes, cd speler en een cooler.

Verwijderd

Die AMD Duron = best goei config zoalstie nu is...
Joudt er alleen wel rekening mee dat vooral je hdd en nic belangrijk zijn in je server ;)

Suc6

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wel ervoor zorgen dat er genoeg plek in die kast zit, want als je 'm ooit wil gaan gebruiken als file-server ofzo kan 't misschien handig zijn om er nog een extra HD ofzo in te gooien

daarnaast is 't misschien ook handig om te checken of de fan in de voeding een beetje stil is, maar dat ligt er natuurlijk ook aan waar 'ie komt te staan. als je een beetje handig bent kan je er natuurlijk ook zelf een stille fan inzetten

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik geloof dat de T.net servers op AMD's draaien. Dat lijkt me genoeg gezegd over hun capaciteiten re server.

Veel hulp kan ik niet zijn, aangezien ik zelf nooit servers heb gebouwd.

Sorry.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou voor AMD T-Bird gaan met goed a-merk geheugen (Kingston) en een ECS K7S5A moederboardje (Met DDR en on-board LAN) Kost 199,- :) en is super stabiel :)

webOS all the way!

Verwijderd

Dat zit denk ik wel goed. :)

• Freez
Op zaterdag 29 september 2001 21:29 schreef Hermanvh het volgende:
Ik zou voor AMD T-Bird gaan met goed a-merk geheugen (Kingston) en een ECS K7S5A moederboardje (Met DDR en on-board LAN) Kost 199,- :) en is super stabiel :)
on-board is altijd wel goed, zelf heb ik dan een 3com 905b en een 900b (van chello), en ik zal zo es kijken naar die ECS (waar ik nog nooit van heb gehoord), iemand ervaring ermee?? stabiel??

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

ECS=Elitegroup='s Werelds grootste mobo-fabrikant :) Heb zelf die ECS draaien, is veel stabieler dan welk boardje met Via chipset dat ik ooit gezien heb :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb afgezien van wat probleempjes met hardware ( niet werkende tvkaart) geen enkel blauw scherm gehad , rete stabiel is dit bordje.

• Freez
iemand nog ideeen voor als ik een athlon koop, om dan misschien ddr mem te nemen?? en scheelt dat nou veel kwa snelheid??

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Zou op dit moment voor een thuis-server geen DDR nemen. Je zal het niet merken.

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 18:57
Dat el-cheapo ECS plankje kan ook DDR aan. Je hebt het misschien niet echt nodig maar het kost geen drol meer.

Computers follow your orders, not your intentions.

Pagina: 1