cd-speler pakt eerste liedjes niet

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hallo,

Ik heb nog een oude Sony MHC-510 staan (minisetje van 7 a 8 jaar geleden), waarvan de cd-speler een beetje verrot is. Maar ik wil hem eigenlijk een beetje opknappen als kadootje voor mijn broertje ofzo.
De cd-speler pakt over het algemeen de eerste paar nummer van de cd heel slecht, dan slaat ie over bij het leven.
Naarmate hij het einde van de cd nadert, gaat het steeds beter. Bij CD-R's is dit probleem nog erger.
Iemand enig idee of ik dit nog ff kan fixen, hoeft niet perfect te zijn maar zou leuk zijn als ie hem nog een jaartje ofzo kan gebruiken.
b.v.d.

specs

• twopack
hmm iemand??

specs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij ons was het net andersom, aan het einde van de cd ging het steeds slechter. Iemand heeft me een keer gezegd hoe dat kwam... Maar je kan er weinig aan doen...
Trouwens vrijwel al die Sony setjes hebben dat...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik heb ook een sony minisetje envan 2 jaar oud
die heeft precies hetzelfde probleem, hij is al 3 keer gerepareerd maar het komt telkens weer terug,

bij mij gebeurt het als je een tijdje cd's luistert en dan weer de 1e nummer van een cd gaat luisteren, na de 1e 4 nummers doet hij et weer goed.

het heeft als het goed is met de sterkte van de laser te maken, ston bij me teminste in de reparatie nota

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Oceria

I've been in between....

Ik denk dat dat komt doordat de laserunit een beetje uit het lood staat. Door deze te (laten) calibreren speelt het ding weer goed, maar het laten doen kost tussen de 80 en 150 gulden.
Je kunt het ook zelf doen, maar ik raadt het niet aan, aangezien je met een scope moet gaan werken om te monitoren wat je doet.
Economisch is het niet meer verantwoord om het apparaat op te knappen: Sony service zal er eerder nog een nieuwe inzetten dan het apparaat opnieuw uit te lijnen, aangezien die gasten daar ook nauwelijks weten hoe het allemaal moet.
Ga dus naar een betere audiozaak als je het apparaat ECHT wilt repareren.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• twopack
Op zondag 30 september 2001 16:22 schreef Oceria het volgende:
Ik denk dat dat komt doordat de laserunit een beetje uit het lood staat. Door deze te (laten) calibreren speelt het ding weer goed, maar het laten doen kost tussen de 80 en 150 gulden.
Je kunt het ook zelf doen, maar ik raadt het niet aan, aangezien je met een scope moet gaan werken om te monitoren wat je doet.
Economisch is het niet meer verantwoord om het apparaat op te knappen: Sony service zal er eerder nog een nieuwe inzetten dan het apparaat opnieuw uit te lijnen, aangezien die gasten daar ook nauwelijks weten hoe het allemaal moet.
Ga dus naar een betere audiozaak als je het apparaat ECHT wilt repareren.
Oke jammer dan moet mijn broertje het maar doen met cassettebandjes en radio. Hij is ook pas 4 dus hij moet niet zeuren :)

specs

Pagina: 1