bagger 3dmark2k1 score...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
laat ik maar beginnen bij dat ik nie psies weet waar dit moet.

ok, zoals je aan de tietel ken zien gaat t over 3dmark2001 en mn score die ik kreeg. dat was dus rond de 1550, een keer 1551 en een keer 1545, ennuh dat zou het nie moeten zijn als ik de score vergelijk met andere, gelijkwaardige systemen.

mijn systeem:

Windows XP 2600
DX 8.1 (van win xp)
MSI k7t266 pro-r
2x256 DDR geheugen (cas 2.5)
Athlon 1400
3D prophet 4500 64mb (kyro 2 dus)
nieuwste bios
nieuwste drivers voor videokaart
nieuwste 4 in 1 drivers

ohja, nix overgeklokt, en dat ben ik ook nie van plan.

das nog nie alles maar als het goed is is de rest niet zo belangrijk voor de score.
waarom halen andere systemen die op die van mij lijken een score van bijna 2x zoveel?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SA --> VB :)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hmm die Kyro2 was toch al niet zo goed in Direct3D (vooral niet met HW T&L :? )? Deze is BTW wel errug laag >:)

• brute51
Op zaterdag 29 september 2001 21:05 schreef jeroen__online het volgende:
Hmm die Kyro2 was toch al niet zo goed in Direct3D (vooral niet met HW T&L :? )? Deze is BTW wel errug laag >:)
dat dacht ik ook...
kyro2 heeft geen hardware t&l engine, voor de rest istie dr net zo goed in als alle andere (met t&l dus).

Verwijderd

*Zucht* alweer een 3D Mark topic. :{ Gebruik de search en kijk naar het resultaat. ;)

Verwijderd

Gooi er een geforce3 in , dat scheelt al een stuk waarschijnlijk

• brute51
dr is toch wel iemand met een beetje een goeie suggestie?

ik ga toch nie een gf3 van 1000 kopen omdat ik een goeie 3dmark2001 score wil? ik wil gewoon een goeie score halen met wat ik nu heb, het is allemaal net nieuw. het gaat me nie om spellen het mooist en het best weer te geven dat ken, maar ik wil wel een beetje een goeie score, zodat ik alles eruit haal wat erin zit. en dat doe ik nu dus nie.

Verwijderd

Wat boeid een 3dmark score nou als je spellen goed draaien(als ze dat doen dus) :?
Mijn 3dmark score is ook laag voor mijn systeem maar m'n spellen draaien super goed, geen énkel probleem.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 21:44 schreef Roefoes het volgende:
Wat boeid een 3dmark score nou als je spellen goed draaien(als ze dat doen dus) :?
Mijn 3dmark score is ook laag voor mijn systeem maar m'n spellen draaien super goed, geen énkel probleem.
Inderdaad, van het zelfde hier ... ik weet niet waarom hier zoveel mensen zijn die zo geilen op hoog 3Dmark scores ... sorry hoor maar als games prima draaien b.v. hier Unreal Tournament onder Windows 2000 Pro 1600X1200@32bit ...

Bij mij geeft 3DMARK2001 b.v. regelmatig een frame rate van beneden de 20 fps ... dat zou je moeten kunnen waarnemen, maar wat is het geval de beelden flitsen heel vloeiend over het scherm ... :? :? ... ik zou zeggen kijk niet te veel naar 3DMARK, het is leuk om die demo's eens te bekijken maar voor de rest als je games goed werken en goed te spelen zijn wat is dan het probleem ???

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Als jij volgens 3d mark 2001 een lagere score haalt dan anderen met jouw systeem weet je dat er iets mis is met jouw systeem en dat je je 3dsnelheid kan verbeteren.

een betere 3d-mark score betekent betere performance in direct3d en waarschijnlijk ook in opengl.

Ik had laatst bv dat ik met mijn gf2mx niet over de 1900nogwat kwam terwijl ik volgens madonion toch 2165 zou moeten kunnen halen met gf2mx/cel992. Ikke dus alles proberen, vidkaart nog wat overklokken (185/175), maar hielp allemaal geen snars.

Kwam ik erachter dat ik mijn tv-output als 3e beeldscherm had ingeschakeld. Ik dat uitgezet en hoppa, 2337 3d marken, dat scheelt nogal.

Verwijderd

antialising uitzetten???

Verwijderd

3DMark 2001 wil dat je een Geforce 3 koopt..... Sponsored by NVIDIA????

Verwijderd

Ik had voor m'n huidige Geforce2 Pro een Viper 770 Ultra, m'n 3dmark score is met sinds m'n nieuwe videokaart verdubbeld, echter spelletjes draaien niet zichtbaar beter, alleen het detail lvl is toegenomen.
Dus of je nu 30 of 130 fps draaid, de beelden vloeien even soepel over je schermpje.
Dus wat mij betreft is 3dmark nutteloos.
Ik had een hele kloterige 3dmark score en was zo paranoid van al die hoge 3dmark scores van anderen dat ik een Geforce2 Pro kocht, ik heb nu een leuke 3dmark score maar m'n spelletjes lopen er niet beter op. :(
Naar mijn idee heb ik gewoon 400.- voor niks uitgegeven, je kunt die 3dmark scores dus beter met een paar zaken zout nemen voordat je geld uitgeeft voor wat cijfertjes.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 22:33 schreef klausewitz het volgende:
3DMark 2001 wil dat je een Geforce 3 koopt..... Sponsored by NVIDIA????
:Z :Z :Z

• DaZZle
Ik had een oeroude xentor32 Tnt2 ultra van 2,5 jaar oud, maar hij deed het nog fantastisch. was niet van plan te upgraden tot de GF3 MX uit zou komen.

Maargoed, toen kon ik 2ehands een GF2MX van hercules overnemen voor 100 piek (die gast had een nieuwe mx400 gekocht, WAAROM??? is dat sneller dan 2mx oude stijl? vast niet veel. ja, heeft 64mb geheugen, maar koop dan een gf3 als je geld wilt verspillen...)

Ikke oude kaart voor 75 gulden kwijt, netto kosten f25,- :) Niet slecht. 3dmark2001 is van 14nogwat naar 2337 gegaan :). Geen superupgrade, maar ik zie mensen veel meer geld uitgeven voor veel mindere stap.

Verwijderd

Ook hier zie ik weer dat sommige hier echt aan de naam GeForce vast zitten. Echt weer zo'n waardeloos modeverschijnsel.

Voodoo5 is veel beter dan GeForce!!
En KyroII vooral. Veel beter beeld!! ;)

• DaZZle
voodoo5????

zal misschien best beter zijn (geen idee), maar driverondersteuning is fuck, nvidia heeft niet echt zin meer om drivers te maken. Met xp schijnen nog wel illegale drivers te zijn maar ik vraag me af hoe dat in een volgend OS gaat zijn.

Kyro heb ik niet veel verstand van...

Ik hou het gewoon op nvidia omdat iedereen die heeft met als gevolg dat die gewoon het beste ondersteund wordt door drivers, computermakers, gamesfabrikanten, osmakers etc. etc. En het zijn echt geen slechte kaarten.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Hee, en vergeet de radeon 8500 niet he ! die presteert ook wel lekker :z

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 21:00 schreef brute51 het volgende:
laat ik maar beginnen bij dat ik nie psies weet waar dit moet.

ok, zoals je aan de tietel ken zien gaat t over 3dmark2001 en mn score die ik kreeg. dat was dus rond de 1550, een keer 1551 en een keer 1545, ennuh dat zou het nie moeten zijn als ik de score vergelijk met andere, gelijkwaardige systemen.

mijn systeem:

Windows XP 2600
DX 8.1 (van win xp)
MSI k7t266 pro-r
2x256 DDR geheugen (cas 2.5)
Athlon 1400
3D prophet 4500 64mb (kyro 2 dus)
nieuwste bios
nieuwste drivers voor videokaart
nieuwste 4 in 1 drivers

ohja, nix overgeklokt, en dat ben ik ook nie van plan.

das nog nie alles maar als het goed is is de rest niet zo belangrijk voor de score.
waarom halen andere systemen die op die van mij lijken een score van bijna 2x zoveel?
Mhwaa, weet niet wat ik zelf voor score zal krijgen met 3DMark maar ik doe er nooit aan. Is wel gaaf dat je hoge scores hebt maar het is niet echt interessant :Z

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
heb net een nieuw systeem in elkaar gesleuteld, met ook een GF3 erin, klopt, is heel veel geld, en verspilling zullen veel mensen zeggen, maar het blijft wel feit dat die kaart ontzettend hard loopt. Ok, over een jaartje heb ik officieel een verlies qua geld, maar die kaart houdt het zeker wel weer 3 jaar vol, net als m'n oude tnt2. Kortom ja hij is duurder, maar als je altijd op prijsdalingen wacht blijf je met oude muk zitten. Maar goed, zo denk ik erover... :z

Over het vlot lopen van unreal tournament.. wacht maar tot unreal2 uitkomt of speel eens operation flashpoint met een resolutie van 1600x1200 op een tnt2 :Z

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• brute51
ok euhm... ik geloof niet dat het helemaal duidelijk is wat ik bedoel. wacht ik zal wat van die urls geven zodat je zelf ken zien hoe 'goed' het gaat.

hiero, van vanmiddag: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1683745

en hier met win me: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1352452
en hier met win 98se: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1014945

hoe ken het nou dat ik bij 2 dingen beter presteer en bij de rest ver onder die andere? ik heb dezelfde videokaart, zelfde direct x, nieuwe drivers, sneller moederboord en proc en geheugen. eigenlijk is of zou alles beter moeten zijn dan die vorige scores. nou alleen het cijfer is maar net hoger...

edit:

heb nog effe geteld, het zijn 3 dingen, behalve het cijfer, wat nu beter is.... 3!!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
effetjes omhoog ik heb namelijk het zelfde probleem:

Celly500@566
196mb ram 75@108 cas2
Abit VA6
Kyro2 64mb 175@195

3dkwark was 668 punten :D !

het schijnt te liggen aan de 3dmark engine! dat de kyro2 niet compatible was geloof ik, en dat er een patch zou uitkomen, het was iets met dat met de installatie al fout ging, dat ie die textures gaat compressen ofzo dat moest dacht ik namelijk niet met de kyro2 (ivm met de HSR motor) weet iemand hier al meer van? ik zou toch echt zweren dat er een patch zou uitkomen.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Begrijp echt niet dat jullie waarde gaan hechten aan een 3dmark2001 score en tegelijkertijd een KyroII hebben.

No offence

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Mister_X
nee, dat maakt ook niet uit, maar 3dmark is goed om je vidkaart testen,

kijk ik leg het uit,

ik download wpcredit,

ik stel wat dingen in, dan ga ik kijken of het helpt of niet, wat doe je, effe 3dmark2001 draaien.

daarna ga ik wat ini instellinge van me vidkaart veranderen, wat doe je? testen of het werkt, daarna ga ik hem overklokken, wat doe je daarna? kijken of ie het trekt (ivm hitte vastlopers)

snappie?

dus dat was ik aan het doen, maar ik kwam er stom achter dat me geforce 2mx 1500 haalde en me kyro2 600, alas! zou 3dmark dan toch pro-nvidia zijn?

maar je mist ook een deel van me vraag, ik vroeg me af of er een patch was voor 3dmark2001 zodat ie de kyro2 architectuur ondersteunde!?

Verwijderd

Rond de 1500 is wel errug weinig ja, ik haal 2100 ongeveer (zie specs in sig.)

Verwijderd

Ik haal ongeveer 3900 en ik heb ongeveer een even snelle proc. en een kyro was toch ongeveer een gf2?

• brute51
een kyro 2 zit in direct 3d zonder t&l tussen de gf2mx en gf2 in. met t&l istie net iets slechter dan een gf2mx. maar in opengl gaatie een gf2 gts voorbij (dus nie een ultra of turbo of super gf2, die zijn weer net iets sneller).

3dmark2001 die gebruikt heel erg t&l en daarom doet mn score het wat minder denk, maar het is wel weinig vinnik vergeleken bij andere kyro 2's

• Mister_X
kyro2 heeft geen TnL.

maareh dat kwam door 3dmark2001 dat ie bagger presteerd, nogmaals, p a t c h? iemand news daarover?

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Op donderdag 25 oktober 2001 14:58 schreef Mister_X het volgende:
effetjes omhoog ik heb namelijk het zelfde probleem:

Celly500@566
196mb ram 75@108 cas2
Abit VA6
Kyro2 64mb 175@195

3dkwark was 668 punten :D !

het schijnt te liggen aan de 3dmark engine! dat de kyro2 niet compatible was geloof ik, en dat er een patch zou uitkomen, het was iets met dat met de installatie al fout ging, dat ie die textures gaat compressen ofzo dat moest dacht ik namelijk niet met de kyro2 (ivm met de HSR motor) weet iemand hier al meer van? ik zou toch echt zweren dat er een patch zou uitkomen.
Moet wel aan die ondersteuning leggen denk ik. ik haal met mijn:
celly 466
abit ZM6
256md sdram
geforce 1

een score van 1138.

Pc: Geen :(

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Geen patch.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Devilfish
  • Laatst online: 20-08 16:32
denk dat jullie es goed moeten kijken naar de instellingen van de driver --> Display properties --> settings --> advanced --> naam van je kaart --> additional options

en dan es kijken wat er bij 3d antialiasing settings staat. Had ik ook hij stond namelijk op 4x en had een score van 1500, en nu zonder die standaard anti aliasing van 4 x een score van boven de 3900

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik haal ongeveer 3200 punten met een athlon 1.4 en geforce2 gts...ook niet echt super :(

maar weet je wat?
het kan me niets schelen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• brute51
Op vrijdag 26 oktober 2001 09:18 schreef Devilfish het volgende:
denk dat jullie es goed moeten kijken naar de instellingen van de driver --> Display properties --> settings --> advanced --> naam van je kaart --> additional options

en dan es kijken wat er bij 3d antialiasing settings staat. Had ik ook hij stond namelijk op 4x en had een score van 1500, en nu zonder die standaard anti aliasing van 4 x een score van boven de 3900
nee dat staat nooit aan bij mij. ik ben geen onbekende ofzo met windows dus daar heb ik wel meteen gekeken. ik heb ook wait for vsync uitgezet maar ook dat helpt nie echt. zal wel aan langzame drivers enzo liggen. effe kijken hoe het zal zijn bij 3dmark2k2 (als dat al komt..).

Pagina: 1