Mp3 Pro encoden voor webstation

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een internet radiostation en zend nu uit in normaal mp3 formaat, 24kbps,22kHz,Mono...
Dat is ongeveer 3 kb/sec (zo houdt in ieder geval de fraunhofer codec mij voor in de combobox :) ). Ik wil in de toekomst alle mp3 files in mp3 pro formaat hebben, en wel zodanig dat het nog steeds 3 kb/sec is, zodat de mensen met een 56k modem nog steeds kunnen luisteren.
Met Nero heb je de mogelijkheid om te saven in een aantal bitrates, waaronder 32kbps,44kHz,Stereo , maar dit is geen 3 Kb/sec meer, hoewel Nero zelfs een hogere bitrate aangeeft als je de mp3 pro checkbox aanzet (na eerst de originele mp3 quality te hebben geselecteerd).
Is er een manier om mijn mp3 files te saven zodat ie 3 kb/s wordt.

Nog een vraag trouwens : Als je bij het saven in de Nero WaveEditor eerst zonder de mp3 pro checkbox 24kbps,22kHz,Mono aanvinkt, en daarna de checkbox aanvinkt, maakt hij er automatisch 48kbps,44kHz,Stereo van...maar dit is toch helemaal niet hetzelfde als wat ik eerst had geselecteerd? Mp3 Pro is toch dezelfde bitrate, maar 2x zo klein (ofzo) en 2x zo goede qual dan een mp3 file met dezelfde properties...of ben ik nu abuis?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt :)

Edit :

PS : Oops, ik wil ook nog even weten of het bezwaarlijk is om bij een streaming station tijdelijk mp3 files en Mp3 Pro files te mixen...dat moet toch geen probleem zijn(of wel?)..ik heb het hier over Live365 bij de weg...

• Glacier
  • Niet online
niemand ;( Er moeten toch wel mensen zijn die iets van Mp3 Pro afweten?

• Glacier
  • Niet online
OK, er reageert geen hond ;( Laat ik alles nog maar even samenvatten dan:
1. Hoe zit het precies met die bitrates bij een mp3 pro file? Wordt de bitrate 2x zo hoog als een mp3, of is de qual. 2x zo hoog als een zelfde bitrate mp3?
2. Kan je bij een streaming internet station mp3 en mp3 pro files mixen?
3. Welke bitrate moet ik nemen om ongeveer 3 kb/sec te hebben, zodat 56k modems ook nog kunnen luisteren?

Alvast bedankt :)

• Glacier
  • Niet online
euh, hallo? Zijn er eigenlijk wel mensen op dit forum aanwezig?

Verwijderd

Hmm, vreemd. Er zijn toch hele discussies geweest over MPEG+, MP3 Pro of weet ik veel wat al niet meer.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Mp3pro is bij dezelfde bitrate hogere kwaliteit dus mp3128<->mp3pro64, maar als je met gewone mp3speler afspeelt hoor je je mp364 dus lagere kwaliteit

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 02 oktober 2001 13:49 schreef arjandijk het volgende:
Mp3pro is bij dezelfde bitrate hogere kwaliteit dus mp3128<->mp3pro64, maar als je met gewone mp3speler afspeelt hoor je je mp364 dus lagere kwaliteit
Ik denk niet dat dit wordt bedoeld.
Ik zit ook al te wachten totdat iemand hier meer over kan zeggen, ben erg benieuwd, wil ook gaan uitzenden via internet (als hobby).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 13:49 schreef arjandijk het volgende:
OK, dan doet Nero het dus fout..

Weet iemand welke bitrate ik moet kiezen om de 3kb/sec aan te houden, zodat 56k mensen ook kunnen luisteren?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Volgens mij kan je gewoon dezelfde bitrate aanhouden als nu. Het enige verschil (voordeel) is, dat je dan een betere kwaliteit hebt. Moet de luisteraar wel een MP3 Pro speler hebben.

• Glacier
  • Niet online
OK, en welke encoder moet ik dan gebruiken om die files te maken? Ik ken er geen die 24kbps,22kHz,Mono ondersteunen...

Enne, kun je mp3's en mp3 pro's mixen?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Mixen kan denk ik wel...maar dat moet je ff uitproberen..

De encoder?? Wat ik lees is dat op dit moment alleen op 64kbps kan worden gecodeerd.. dus dat wordt wachten...
Pagina: 1