Toon posts:

[3dmax] glazen.. wat vind je ervan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.bijl/glazzbig.jpg
..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.bijl/philipsbig.jpg

Wat vinden jullie ervan ? Ik ben maar een amateurtje die niet zo heel lang nog met 3dmax werkt ( hooguit 4 maanden )

Maar ik wou even weten of het wat is :)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 16:48

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

wow! Mooi! :)

Vooral die bovenste! :)

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

die bovenste ziet er idd netjes uit ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

ziet er goed uit, maar je ziet de bodem niet, lijkt of het een kokertje is OF dat het glas op ze kop staat...

misschien iets dikkere bodem inzetten?

ziet er verder HEEL gelikt uit... :)

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

kan aan mij liggen maar ik zie toch duidelijk overal een bodem :?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Heel netjes :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Bovenste glazen lijken een stuk echter dan het onderste glas. misschien slim om dat onderste opnieuw te modellen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die bovenste is wel mooi, die onderste is iets minder. Maar voor een 3dmax n00b als ik, vind ik het echt fantastisch :)

They made me do it.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

De bovenste is echt cool! De dikke bodem vindt bij de onderste vindt ik er wel heel echt uit zien, alleen het glas zelf (dus waar het rietje op ligt) is te dik

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[topic=235841/1/25] ?
:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allen :P

Ben zelf nu ook wel tot de conclusie gekomen dat die onderste toch wel minder mooi is ( is ook wat langer terug dat ik die gemaakt heb )

Maar ik zal eraan werken en die onderste wat mooier maken :)

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Belichtig is een beetje vaag, dat moet je ff fixen, voor de rest is het model van het glas wel gelukt, materiaal kan alleen nog wel wat werk gebruiken denk ik :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gebruik de goeie IOR, tussen 1,5 en 1,7, maar dat zit wel goed denk ik. Glas reflecteert ook. Geef hem een raytrace material met Fresnel fallof. (Zodat op oppervlaktes dwars op jouw kijkrichting minder reflecties zitten dan op oppervlaktes aan de zijkanten.)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 14:04 schreef gladiool het volgende:
gebruik de goeie IOR, tussen 1,5 en 1,7, maar dat zit wel goed denk ik. Glas reflecteert ook. Geef hem een raytrace material met Fresnel fallof. (Zodat op oppervlaktes dwars op jouw kijkrichting minder reflecties zitten dan op oppervlaktes aan de zijkanten.)
hier heb ik dus echt wat aan :)
bedankt.. ik ga er meteen aan werken :)

• UniT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2019
Voor mijn gevoel rendert 3dsMax niet altijd even mooi, vergeleken met andere programma's (bijv. lightwave schijnt een goeie renderer te hebben).

Afbeeldingslocatie: http://www.mzwebdesign.com/test/test-tube.jpg

ff als voorbeeld gemaakt. De afwerking (o.a. anti-aliasing) is niet echt mooi/realistisch.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39
Op zondag 30 september 2001 23:25 schreef UniT het volgende:
Voor mijn gevoel rendert 3dsMax niet altijd even mooi, vergeleken met andere programma's (bijv. lightwave schijnt een goeie renderer te hebben).

[afbeelding]

ff als voorbeeld gemaakt. De afwerking (o.a. anti-aliasing) is niet echt mooi/realistisch.
;)

tjek :)
Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/stilleven2.jpg

let even niet op de broodplank... die is niet echt rond genoeg ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

3dmax is wat ingewikkelder.. qua materialen dan...
(vind ik persoonlijk) het is extreem veel werk om GOED en MOOI glas te maken...op dit moment durf ik mijn poging tot glas nog niet te wagen, want heir nu op dit moment zit ik op celly 466 en dan duurt et te lang :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Tadaa! het nimation longdrink glas :P inclusief ijs en rietje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmeijer/glas.jpgDeze is btw wel in max gerenderd...zou je niet zeggen gezien het schilderachtige/niet realistische effect...

deed er 3 uur over zonder enige refraction...alleen reflection :(

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 23:32 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

;)

tjek :)
[afbeelding]

let even niet op de broodplank... die is niet echt rond genoeg ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat je die fles zeer aaridg hebt gemaakt... het hout lijkt daarentegen nergens op :(
kweet dat je het zo gauw moglelijk wilt renderen alsie af is, maar maak toch ffies plz een goede material...

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Op maandag 01 oktober 2001 12:49 schreef SFie het volgende:

[afbeelding]Deze is btw wel in max gerenderd...zou je niet zeggen gezien het schilderachtige/niet realistische effect...

Hmmz ik vind dit op een vage manier niet echt op glas lijken, komt vooral door de lichtinval denk ik. Wijzig eens wat lichtinval instellingen volgens mij komt het er dan een heel stuk beter uit te zien.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 12:49 schreef SFie het volgende:

[afbeelding]Deze is btw wel in max gerenderd...zou je niet zeggen gezien het schilderachtige/niet realistische effect...

ZEER VET!!!

Gij zult tutorial maken denk ;)

En over de topicstarter, het eerste plaatje vind ik mooi gemaakt, ziet er ook realistisch genoeg uit vind ik (ikzelf vind glas best moeilijk te maken in 3dmax vandaar)
Plaatje 2 vind ik niet mooi, niks daarvan.

Verwijderd

404 :(

Verwijderd

404 :(

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Je hoeft maar 1 keer op de verstuur knop te klikken :P

Verwijderd

Sorry, :( :(

Dit komt omdat ik elke keer 404 kreeg (page not found) dus ik dacht dat er niks verstuurd was. :(

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 00:24 schreef W-SurFeR het volgende:

[..]

Hmmz ik vind dit op een vage manier niet echt op glas lijken, komt vooral door de lichtinval denk ik. Wijzig eens wat lichtinval instellingen volgens mij komt het er dan een heel stuk beter uit te zien.
Heeft niets te maken met lichtinval...
de lichtweerkaating op het glas is een texture en in heb geen refraction gebruikt omdat ik anders nog 6 uur kon renderen...
Pagina: 1