Toon posts:

Temperatuur hoger door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo allemaal,

Ik heb dus al een paar maand water/peltier koeling, maar had gisteren even een andere processor geprobeert van een vriend van me. Nou alles leuk en aardig, maar ik zet vandaag mijn processor weer op mijn slocket, na alles weer aangesloten te hebben start ik mijn pc op. Blijkt dat de temperatuur ineens veel hoger is dan anders. Na 10min Half-Life was de temp. al 12C. Normaal is dat 3C. Ook idle is de temp veel hoger. In Win was ie ineens -6C terwijl dat normaal -22C is. Ik heb verder niks aan mijn opstelling veranderd. Ik denk nou de peltier zit er vast niet goed op strak genoeg op, dus heb ik een lijmklem gepakt en hem redelijk strak aangedraaid ( peltier moet toch zoveel kg/cm3 hebben? ) Na het installeren van de lijmklem is de temp. in Win idle nog -12C en dat op 667mhz en nog niet eens op 1050mhz. Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd doe?

Bedankt.

Greetz

Verwijderd

Ik denk dat er toch ergens een foutje zit in de warmte geleiding. Koelpasta...druk op de peltier en cpu misschien te weinig? Kwestie van proberen

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

vraagje (off topic)
als je met die - temps werkt krijg je dan geen condens?

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

min 22 graden halve gare dalik bevriest je de boel kun je ijskast van je pc maken jesus hey kom ik ff apetrots met met 30 graden idle AMD thunderbird 1200 met alleen fan koeling zit die gast er 50 graden beneden

is dat trouwens wel goed voor de processor? ik heb gehoord dat te lage temps slecht zijn... en ik denk niet dat het verschil kwa prestatie te merken is als je hem op -22 hebt laten lopen of 30 of toch wel?

Verwijderd

Idle -12.. Sjeez waar maak je je druk om ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja ik krijg de laatste tijd last van condens. Ik denk dat ik al wel weet wat er loos is, mijn sensor zit er waarschijnlijk net wat anders op dan de vorige keer, want hij loopt nu wel weer op 1050mhz stabiel. Een beetje water in je pc maakt trouwens niet zoveel uit hoor, mijn geluidskaart is al een keer helemaal nat geweest en werkt nog steeds prima.

Greetz

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zaterdag 29 september 2001 23:54 schreef Celeron_clocker het volgende:
Haha, ja ik krijg de laatste tijd last van condens. Ik denk dat ik al wel weet wat er loos is, mijn sensor zit er waarschijnlijk net wat anders op dan de vorige keer, want hij loopt nu wel weer op 1050mhz stabiel. Een beetje water in je pc maakt trouwens niet zoveel uit hoor, mijn geluidskaart is al een keer helemaal nat geweest en werkt nog steeds prima.

Greetz
hmmm ik zelf zou het beter vinden dat hij 3 C of hoger draaid. want onder 3 c krijg je condens. en onder de -10C'is het slecht voor de cpu's

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

waarom is onder de -10 slecht voor je CPU ? Waar heb je dat vandaan ?

Geen inspiratie

Verwijderd

ja ehh waarom denk je dat een motor van een auto WARM moet lopen als je hem start voordat je begint te racen met het ding. op een automotor zit ook vette cooling op ( radiator, oliekoeler etc.) maar als hij TE zeer gekoelt word gaat ie slechter presteren mischien dat het ook zo is bij processors want TE koud is nooit goed en -22 is TE koud

Verwijderd

welnee wat een gelul een cpu vergelijken met een automotor?
een automotor moet idd ff warm worden vantevoren omdat als ie warm wordt (lees HEET) dan gaat het motorblok een beetje uitzetten en als ie dat dan op volle toeren doet kan dat niet helemaal de bedoeling zijn natuurlijk.
Bij een cpu heb je geen bewegende onderdelen en hoe kouder je cpu is hoe beter de geleiding dusse ik zou zeggen lekker koud maken die cpu!

zit zelf helaas met een 1.33 op 50+ graden met een coolermaster gevalletje.....
/me Jaloers!! :)

Verwijderd

Alleen zou ik wel ff wat aan die condensatie van je doen... een natte geluidskaart lijkt me niet helemaal correct.
Straks heb je net wel een druppel op die ene plek en *poef* wie weet wat er dan naar zijn graf gaat.

verder wel strak hoor, ik heb zelf ook wel eens het een en ander uitgedacht (en zelfs uitgetekend) maar ik heb nooit de guts (en money) gehad om het uit te voeren. (vooral geen guts :P)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zondag 30 september 2001 12:43 schreef IceFlame het volgende:
een automotor moet idd ff warm worden vantevoren omdat als ie warm wordt (lees HEET) dan gaat het motorblok een beetje uitzetten en als ie dat dan op volle toeren doet kan dat niet helemaal de bedoeling zijn natuurlijk.
Bij een cpu heb je geen bewegende onderdelen en hoe kouder je cpu is hoe beter de geleiding dusse ik zou zeggen lekker koud maken die cpu!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 12:36 schreef TWINCAM1600 het volgende:
ja ehh waarom denk je dat een motor van een auto WARM moet lopen als je hem start voordat je begint te racen met het ding. op een automotor zit ook vette cooling op ( radiator, oliekoeler etc.) maar als hij TE zeer gekoelt word gaat ie slechter presteren mischien dat het ook zo is bij processors want TE koud is nooit goed en -22 is TE koud
een beetje rare vergelijking hoor... een processor is toch heel wat anders dan een motor. electronica en een motor.. hmmmm

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
is waarschinlijk de koelpasta dat scheelt echt een hoop een druppeltje meer of minder zelfs een luchtbelletje kan zelfs al uitmaken, gewoon een lekkere klodder erop spuiten zodat je zekerweet dat ie de hele kern raakt. trouwens dat gedoe over die temperatuur das onzin, oke als je onder een graad of 100 gaat dan wordt hij een beetje breekbaar maar de gelijding wordt alleen maar beter. betere gelijding = stabielere proc dus ga zo door.

p.s. lekker temperatuurte die -22 :-)

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik ben even aan het pielen geweest. Heb mijn hele processor vastgekit dus nu ook geen last meer van condens. Wou ik mijn peltier weer aansluiten, breekt me het draadje dat eraan vast zit :(. Nou de hele constructie weer uit elkaar, en pa heeft em weer gesoldeert en het werkt weer prima. De temps zijn nu wel wat lager, maar dat heeft gewoon met de plaatsing van de temp. meter te maken. Idle is ie nu -16C maar goed het boeit me niet zo eigenlijk. Me proc is weer stabiel op 1050mhz en daar ging het me om :) Ga straks nog effe 1100mhz proberen maar dat doet ie denk ik niet...

Greetz

Verwijderd

niet zo stoer gani :P, hoe hoog wou die celeron van mij nou?

ps ben je vanmiddag thuis? ik wil wel ff dat infinion geheuge proberen ipv dat corsair van nu, want die zuige nogal, 162 cas 3-2-2 7/9 terwijl dat infinion al meer kon :(

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 30 september 2001 12:43 schreef IceFlame het volgende:

juist. dit is volgens mij helemaal zoals het is!! beter -50 dan +50 !!!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1