Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Ik weet niet of het werkt, en aanvaard dus geen enkele aansprakelijkheid.
Verwijderd
Verwijderd
Da's voor vlekken, niet krassen.Op zaterdag 29 september 2001 20:04 schreef ItSnows het volgende:
Afwassen met normaal afwasmiddel.
Heeft me al menige CD van tikken verholpen.
Verwijderd
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Die zooi zorgt ervoor dat de overgang van CD naar CD-met-kras vloeiende gaat en niet abrubt waardoor cd-spelers de cd weer kunnen lezen. Werkt perfect
Verwijderd
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Heb ik ook: zuigt!Op zondag 30 september 2001 01:11 schreef Dr.Q het volgende:
hmmm al wat gevonden, CD repair kit, repairs minor scratches
Je kan beter zo'n tubetje spul kopen waarmee je krassen uit het schermpje van een gsm kan halen (displex). Dat werkt beter
* dreeke leent kostbare CD's ook alleen uit aan mensen die die kent en weet dat ze heel terugkomen
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
lijkt me goedkoper om gewoon een nieuwe cd te kopen?Op zaterdag 29 september 2001 20:35 schreef XTerm89D het volgende:
Er is een bedrijf dat voor heel weinig geld (minder dan de cd kost), het plastiek verwijderd en een nieuwe zet, je CD is dan terug perfect. Spijtig genoeg ben ik de naam vergeten. Zoek eens in de Gouden gids...
De bedrukte bovenkant daar zit nl de info laag en betekend gewoon einde CD.
De onderkant kan je (klinkt bruut) polijsten met een zachte doek en wat koperpoets, werkte perfekt op enkele cd's wan mij waar zand tussen was gekomen
Powered bij meergranenbrood.
moeilijk he lezen, sorry hoor.Op zondag 30 september 2001 14:42 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
lijkt me goedkoper om gewoon een nieuwe cd te kopen?
maar goed ik ga dat koperpoets eens ff proberen om de beste cd die ik heb te behandelen
Ze adviseerde in de computertotaal dat tandpasta helpt. Vooral die om witte tanden van te krijgen.
Er was ook een progie voor mar ik weet niet presies hoe dat heet. Cd repairder ofzo
MzzL E-Jey
mischien dat me cd's nu nog redelijk te rippen zijn, dan gaan ze de kast in en fik ik kopietjes van de rips...
dus het is rip of R.I.P
Een betere optie is om daarvoor een speciaal apparaatje te halen die een dun laagje van je cd afsnijdt zodat er een deel v/d beschermlaag weg gaat dus ook de kras. Dit werkt perfect met ondiepe krassen.
Als de krassen te diep zijn dan kun je beter een nieuwe cd (laten) kopen.
Typos weggehaalt
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Onder Linux heb je CD-paranoia, dat is ontzettend lang bezig, maar dan heb je wel een zo goed mogelijk rip.
Laatste versie downen van www.exactaudiocopy.de, ff instellen en rippen.
Daarna de Wavs branden op niet al te hoge snelheid, heb ik me laten vertellen. (4 a 8 speed dus).
Blijft natuurlijk jammer dat men zo met je cd's omgaat. Ik leen ze dan ook nooit meer uit.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Eerst goed met zeepsop afnemen, en dan tandpasta erop smeren.
En daarnaar met een stuk keuken rol ofzo poleisten.
als dat klaar is maak je hem weer schoon met zeepsop.
Succes
Of je koopt gewoon een Plextor cdrom speler.
Die pakt zowat alle cds..
Ik heb nog nie meegemaakt dat ik een cd niet helemaal kon lezen.
lol, die mening deel ik met je, plextors doen het vaak toch welOp zondag 30 september 2001 19:24 schreef QuakeMASTER het volgende:
Of je koopt gewoon een Plextor cdrom speler.
Die pakt zowat alle cds..
Ik heb nog nie meegemaakt dat ik een cd niet helemaal kon lezen.
maar zilverpoets is wel een hele coole oplossing natuurlijk
Mother, will they like this song?
(die andere 2 zijn met tandpasta gered
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Als de date bekrast is kun je ook dat nooit meer verhelpen. Als je mazzel hebt blijft het bij een klik of een niet-werkende track.
Maar de meeste krassen zitten gewoon een van de beschermlagen, waardoor het licht niet meer goed teruggekaatst wordt. Dit kun je eenvoudig verhelpen door die laag bv te polijsten, zodat het licht beter terugkomt.
Aan de data-laag, die vlak onder het label ligt, verander je dus niets.