nero neemt al m'n geheugen met branden (384 mb)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Als ik dus ga branden in win2k dan neem nero (trouwens ook clone-cd) alle mem. Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/Branden.jpg

Ik kan alles er wel gewoon naast doen met Lite-on burnproof maar hij swapt dan zoveel en daardoor is tie behoorlijk langzaam met programma's opstarten enzo. (dma staat aan natuurlijk)

kheb al in de search gekeken en daar stond dit draadje: [topic=166670/1/25]
Ik heb hetzelfde probleem denk ik, maar in dit draadje is niet echt een oplossing gekomen, misschien iemand nu een oplossing :?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Zet DMA van je brander eens uit.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welke nero versie gebruik je? (of heb je dit met meerdere nero versies?)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

Verwijderd

Bij file > Preferences... > Buffer kan je je buffer instellen.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 11:40 schreef Majestic het volgende:
Zet DMA van je brander eens uit.
Zal ik eens proberen :), maar dan wordt je cpu toch weer veel meer gebruikt :?
Op zondag 30 september 2001 12:03 schreef marowi het volgende:
Welke nero versie gebruik je? (of heb je dit met meerdere nero versies?)
5.5.4.0
Op zondag 30 september 2001 12:25 schreef Flippit het volgende:
Bij file > Preferences... > Buffer kan je je buffer instellen.
Buffer staat ingesteld op 46 mb, als ik bij Taakbeheer kijk dan zie ik dat nero over het algemeen zo'n 50 mb ram gebruikt. Maar de rest van het ram verdwijnt ook als ik ga branden en komt direct terug als de cd klaar is... :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:25
Ik heb dat ook ja. Als ik Nero 5.5.40 opdracht geef om te fikken, loopt mijn systeem compleet vast, om na 5 minuten weer terug te komen met een vers gebakken CD mbv BurnProof :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Ik had nu de buffer ingestelt op 50 mb, vervolgens keek ik tijdens het branden bij taakbeheer en er stond een ram gebruik van nero van 54 mb. En bij ram gebruik stond dat ik nog zo'n 100 mb ram vrij had :). Terwijl statbar aangeeft dat ik vrijwel geen ram meer vrijheb :? . Als ik dan iets wil opstarten dan gaat dat zo traag dat ik idd het idee heb dat er geen ram meer vrij is... ;(
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~t.vangrinsven/branden2.jpg

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 16:41 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb dat ook ja. Als ik Nero 5.5.40 opdracht geef om te fikken, loopt mijn systeem compleet vast, om na 5 minuten weer terug te komen met een vers gebakken CD mbv BurnProof :)
Ik heb het dus ook bij clone-cd, dus niet alleen bij nero, en mijn systeem loopt niet vast, muziek loopt gewoon normaal door alleen als ik iets opstart doet tie er zo vreselijk lang over....

• _JGC_
Het ligt iig niet aan de BurnProof van de fikker, want mijn vorige CDR400T had er ook last van. Ik denk dat het aan mijn hoeveelheid RAM en win98 ligt. Op mijn vorige systeem met 384MB en win98 had ik er geen last van.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heb je disc at once aangevinkt?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:51
Ik heb dit ook, maar ik heb er niet echt last van. Ik heb altijd memturbo draaien, en die maakt vanzelf weer wat geheugen vrij als dat nodig is. Je kunt geloof ik ook nog ergens de buffergrootte instellen bij nero, maar die heb ik maximaal staan.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:46
Ik had precies hetzelfde toen ik Nero icm Statbar gebruikte, mijn systeem werd toen ook een stuk langzamer en mijn geheugen dropte ook tot het nulpunt. Toen ik statbar uitzette had ik dus nergens meer last van. Misschien dat statbar en Nero niet echt goed samengaan?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 14:44 schreef jeroenblom het volgende:
Ik had precies hetzelfde toen ik Nero icm Statbar gebruikte, mijn systeem werd toen ook een stuk langzamer en mijn geheugen dropte ook tot het nulpunt. Toen ik statbar uitzette had ik dus nergens meer last van. Misschien dat statbar en Nero niet echt goed samengaan?
heh das intressant ga ik zo meteen eens proberen :D

• _JGC_
Op maandag 01 oktober 2001 12:58 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Heb je disc at once aangevinkt?
Ja, is dat het probleem? Die zet ik nml altijd aan |:(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 01 oktober 2001 16:54 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ja, is dat het probleem? Die zet ik nml altijd aan |:(
dat maakt geen ruk uit

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 14:44 schreef jeroenblom het volgende:
Damn je hebt nog gelijk ook, als ik statbar uit zet is er niets aan de hand, zet ik hem aan dan zie je gewoon het ram terug lopen naar 0.

Ook super vaag hoor, maar kben wel blij dat ik het probleem heb gevonden :)
Pagina: 1