Toon posts:

Vraag over stroomverbruik agp slot.. asus p5a-b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MAJIC vertelde hier [topic=174920/1/25]
dit verhaal

Ali V (Asus P5A) chipset heeft welbekende problemen met TNT2 en GF1. Het AGP slot in deze moederbordjes kan niet gewoon stroom leveren . Terugzetten op AGP1x kan soms relaas bieden. Mocht je niet zo'n kaart willen gebruiken, erg mooie borden .
(en nee, met een 300 watt voeding krijg je het zelfde probleem..)

is hier wat aan te doen door een extra draadje te solderen, of een transistor of thyristor voor een zwaardere te vervangen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
verdere uitleg....

ALs ik mijn pc'tje oc en ik ga een spel spelen dan loopt hij soms naar 2 of anders wel naar 5 min vast. :(

Verwijderd

Geforce zo ie zo maar agp ook: stroomverbruik...het is bekent dat het stroomvreters zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 19:45 schreef Mcart het volgende:
Geforce zo ie zo maar agp ook: stroomverbruik...het is bekent dat het stroomvreters zijn.
dat snap ik zelf ook wel maar een oplossing kom ik natuurlijk een stuk verder mee :)

Verwijderd

lamaar, slecht gelezen |:(

Verwijderd

Wat je vraagt is al eens door mij voorgesteld op GOT. Volgens mij is hier nooit op gereageerd. Het zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn. Ik ben deze optie ook eens tegen gekomen in een computerblad. Er werd toen niet uitgelegd hoe dit zou moeten.
Dit probleem met dit moederbord is dus al enige jaren bekend. Maar een TNT2 kaart moet het normaal gesproken wel doen op deze plank. Er zijn hele duscussies over gevoerd. Dit gebeuren vond toen nog plaats op het forum van computertotaal. Mischien dat er daar ook nog iets over te vinden is. Tweakers.net begon toen net met zijn opmars.
Het is een kwestie van BIOS instellingen, het op de juiste manier installeren van ALI drivers en daarna de TNT2 drivers. Misschien kun je hier ook nog iets over vinden op de site van www.hastec.nl de importeur van Diamond producten.
Pagina: 1