Toon posts:

Terratec ewx24/96 windoos 2000 drivers: kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal last van gekraak onder cubase vst32 met mijn kaart tijdens het opnemen met mijn microfoon dan (normale audio gaat redelijk goed behalve als ik aan het downloaden ben dan kraakt het ook) het vreemde is als ik opneem dan gaat het 10 seconden zonder kraak, dan 15 seconden met kraak, dan weer 10 seconden zonder kraak.

Mijn microfoon is in orde want buiten cubase gaat het opnemen wel goed (zonder kraak) ik ben benieuws of meer mensen hiermee problemen hebben want het maakt mijn 500,00 gulden kostende geluidskaart klinken als een prul van 135piek (ik heb dus ook midi erbij gekocht :) )

My system specifications:
- Athlon TB 1,0 GHZ
- 512 MB pc133 infeneon ram
- 60 GB Barracuda III high performance RAID 0 disk system
- Standard video, mouse, keyboards
- Terratec EWX 24/96 24 bits 9600khz soundcard + midi addition

Software:
- Steinberg Cubase 5r6 PC
- Rocketnetwork 2.3.1
+ alle upgrades die er zijn.

Ik heb nu dus ACPI uitgezet en hoop dat het daarmee is verholpen. Graag hoor ik jullie ervaringen

Verwijderd

bij mij werkt ie prima, maar ik had dan ook vanaf 't begin ACPI uitgezet (nu standard pc) omdat anders de pnp-detectie hing...

enneh, 9600khz zou ik ook wel willen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 96000 gebruik ik eigelijk nooit (cubase kan dat met bepaalde vsts niet aan) ik heb:

- mijn video kaart zover mogelijk verwijdert van mijn geluidskaart
- ACPI uitgezet
- de EWS88 drivers geinstalled i.p.v de EWX25/96
- Memory hole aangezet in m'n bios.
- Verschillende video settings en resoluties geprobeert

Nog niks :( :( deze producer baalt. Ik wil niet terug naar een windowsxx versie.

Zijn er mensen met een geluidskaart als de mijne die dit op hebben kunnen lossen?

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:39 schreef Silacoid het volgende:

enneh, 9600khz zou ik ook wel willen ;)
met dit laatste wou ik dus zeggen dat 't wel erg veel was (96kHz is wat reeeler)

verder heb ik ook een TB 1Ghz, op een MSI K7T-Turbo en 512MB Dane-Elec 133...

Welke versie van de drivers gebruik je?
Ik gebruik 4.02.24.106....m'n Controlpanel is versie 1.03.25.110...
Verder is m'n W2K naar SP2 geupgrade...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik:

Driver version 5.00.2000.113 WDM
Asio driver ,.,,.,,,,.112 WDM

Control panel: 1.03.25.112

Zou je mij die drivers eens kunnen mailen op voorzorro@hotmail.com ? ik kan ze dan eens proberen, als ze bij jouw goed werken dan doen ze dat bij mij mischien ook wel.

Ik heb trouwens ondekt dat ik alleen problemen heb als ik de ASIO drivers gebruik (die op de card zelf) bij directX treedt de krakerij rommel niet op maar ik heb dan een 1 seconden latency en dat record uiteraard niet lekker.

Verwijderd

Wat is je latency met de asio drivers,als je die te laag insteld kan het gaan kraken bij opnemen.
Ik heb zelf ook de Terratec 24/96 op win2000 met de laatste wdm drivers en het werkt perfect met Cubase VST24 5.0r6,ik heb een latency van 7 ms bij 44,1 Khz(buffer 336 samples).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat allemaal goed staan (ook ruim voldoende asio buffers) ik heb ondekt dat het ALLEEN tijdens het OPNEMEN met de ASIO drivers voorkomt gebruik ik namelijk ' asio multimedia ' dan gaat alles goed (uiteraard zijn die drivers een stuk trager, meer latency)

Het zijn dus de ASIO drivers. die sucken gewoon onder windows XP.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Tja ff geprobeerd en het werkt nog steeds niet. Ik heb windows xp pro en denk dat het daar aan ligt
Pagina: 1