Toon posts:

Quantum Fireball LCT snel stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Quantum Fireball LCT 20 van 40 gigabyte. Nou heb ik gelezen dat LCT's, low cost technology, snel stuk gaan. Graag hoor ik daar wat meer over.

Oh, op het moment gebruik ik die QF niet op de volle 100 MB/S. Klopt het dat ie dan langer mee gaat?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=21] :).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Die Quantum LCT die jij hebt zou ik maar snel terugbrengen.
Ding gaat niet eerder kapot omdat ie lowcost is, integendeel: het is een 4500RPM drive (ipv de sub-7200RPM die ze je voorschotelen).

BTW: ATA33 of ATA100 heeft geen invloed op dat trage kutding.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm das ook minder voor hem kun je hem terug brengen :( neem ibm :)

Verwijderd

heb zelf een quantum fireball lct08 13gig 5400rpm udma66 en ben er zeer tevreden mee, heb hem ong 2jr en op mijn socket7 mobo met udma33 scoort hij met sisoft sandra 2001pro 13948 punten :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quantum sucks bigtime. Echt al tientallen schijven zien overlijden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
er is een serie lct's (zo niet alle lct's) waar een soort bug in zit. er zit een philips chip op de printplaat en die wil nog wel eens doorfikken. en dan doet je schijf weinig meer. ik had dit ergens op een hardware site gelezen en heb het nu zelf ook een keer meegemaakt. ik ben het overigens niet eens met vorige reacties dat quantum altijd kut is. ik ben het er mee eens dat quantum zwaar in de fout is gegaan met de bigfoot, de lct is ook een misser en de 9,1 viking II scsi was ook slecht. daarentegen vind ik de gewone old skool 5400 rpm fireball serie niet slecht en de fireball LM (voorloper van de AS) is een erg bruut snel schijfje vooral met goeie seektime.

• Robin
  • Niet online
Ik gebruik ook een Quantum Fireball lct nogwat van 4,8gb :Y) en ik heb geen problems gehad in de 15 maanden die ik hem al heb :) :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 16:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heb hier nu een Quantum Fireball LCT van 13gb die mij dus gisteren gecrashed is :(

zodra ik klereding aansluit hangt hij al net na detectie van harddisks..

:(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 18:23

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik heb hier 5 HD's van Quantum. Allemaal LCT en net iets ouder dan 12 maanden (1 jaar garantie). 4 van 4,7Gb en 1 van 5,1Gb.

ALLEMAAL KAPOT! :(

Lijkt wel een serieproduktiefout. Mijn leverancier ziet nu ook in dat dit niet langer gaat. We hebben er nu nog een stuk of 5 in gebruik in werkstations, maar ik denk dat deze bij voorbaat vervangen gaan worden! :(
|:(
Voor mij NOOIT meer Quantum LCT... Welke variant dan ook.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Mijn Quantum LCT10 20,4 gb draait al ruim een jaar probleemloos, ondanks intensief gebruik en gesleep van/naar LAN-partys. Eigenlijk ben ik er best tevreden over, al is het niet de snelste schijf die je kan krijgen :)
Maar misschien ben ik een uitzondering oid
:?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Over die LCT's: ze hebben idd verrotte chips erop zitten, wij hebben hier extra hd controller pcb's liggen die we erop kunnen schroeven als weer eens een overleden is opdat we de data nog kunnen redden van die dingen...
Over die viking II: heb hem hier al drie jaar draaien, nog geen probleem mee gehad tot nu toe... :)

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

LCT staat overigens voor "Low Cost Technology"

Duidelijk dus :(

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 13:18
geen last, ik heb hier een lct al een aantal jaren.
Hij werkt nog steeds perfect

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:53
Ik heb al ongeveer een lct voor een jaar, maar dat ding werkt echt perfect. :)

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik denk dat ik nu kan stellen: een LCT gaat binnen 16 maanden kapot, of is een prima schijf die nog jarenlang meegaat.
Totnutoe heb ik nog niets anders gehoord...

Pagina: 1